Ulaz za korisnike

Ako se i osigura novac, dodatni traci obilaznice gradit će se tek krajem 2006.

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

OSIJEK - Gradnja još dva usporedna prometna traka uz postojeću južnu obilaznicu pretvorila bi tu prometnicu u brzu četverotračnu cestu koja bi trebala rasteretiti glavne gradske ceste od većine prometa.

Gradnja još dva usporedna prometna traka uz postojeću južnu obilaznicu pretvorila bi tu prometnicu u brzu četverotračnu cestu koja bi trebala rasteretiti glavne gradske ceste od većine prometa. Dakako, osjetno bi se smanjile i prometne gužve i na južnoj obilaznici jer bi po dva traka bila za svaki smjer tranzitnog prometa od istočnog dijela grada do zapadnog. Gradnja još dodatna dva traka na južnoj obilaznoj cesti je neizbježna zbog budućeg cestovnog koridora 5C. Naime, bez četverotračne ceste, s koje bi se uključivalo ili silazilo s koridora 5C, Osijek bi doslovno doživio prometni kolaps zbog miješanja lokalnog i tranzitnog prometa na toj cesti. Iako je koridor 5C tek u planovima, već sada valja politički “progurati” da se gradnja dva dodatna traka, koja se nisu našla u Programu gradnje Hrvatskih cesta, uvrste što prije, a građevinari su uvjereni da će osječki gradonačelnik Anto Đapić uspjeti izlobirati taj projekt kod premijera Ive Sanadera, kako je to i najavio prije nekoliko dana.

Osječka se južna obilaznica, podsjetimo, gradila osječkim financijskim sredstvima u vrijeme kada je u Osijeku cvjetalo gospodarstvo, ali ipak dugo vremena. Počela se graditi sedamdesetih godina, a dovršena je sredinom osamdesetih godina prošlog stoljeća. Već tada se promišljalo o budućim potrebama pa je ostavljen koridor kako bi se mogla graditi još dva prometna traka. Spomenimo i to da su od Osijeka obilaznu cestu na kraju preuzele Hrvatske ceste. Prema neslužbenim informacijama kojima raspolažemo, procjenjuje se da bi se, u najboljem slučaju za Osijek, ta cesta mogla, nakon što se završi sva papirologija, početi graditi u drugoj polovini iduće godine. Naime, projekt zaštite okoliša i lokacijska dozvola morali su se ponovno ishoditi, a prije gradnje potrebno je napraviti projekt kako bi se dobila i građevinska dozvola, te nakon toga provesti natječaj za izvođača, što može potrajati i do 30 dana, uz to pričekati istek žalbenog roka...

S prometnog stajališta, odnosno ono što tišti i cestare i “prometnjake”, ali najviše osječke vozače, nije južna obilaznica u cijeloj dužini već samo dio te prometnice i to od bivšeg Frigisa, odnosno Svilajske ulice do Tenjske ceste. Prometni čepovi i kolone vozila javljaju se samo na tom dijelu, pa bi makar taj dio trebalo riješiti s dodatna dva traka, a ostatak dionice rješavati kasnije, odnosno uskladiti s gradnjom koridora 5C. Naime, stručnjaci ističu da istočnije od čvorišta južne obilaznice s Tenjskom cestom i zapadnije prema budućem spoju s koridorom 5C, odnosno do Josipovca, nema problema. Da bi se gužve u prometu smanjile, prometni stručnjaci i građevinari napominju kako se mnogo očekuje i od zapadne obilaznice, odnosno od roka dovršetka njenog nastavka od Strossmayerove ulice prema Baranji, što je upravo u tijeku. Naime, upućeniji u građevinsku tematiku kažu kako bi Osijeku mnogo značilo kada se rokovi dovršetka ne bi odužili u 2007., odnosno u 2008. godinu, štoviše, potrebno ih je čak maksimalno skratiti. Autor: D.PEJIĆ Izvor: Glas Slavonije www.glas-slavonije.hr

Materijali