Ulaz za korisnike

Aplikacije na platformi otvorenog koda

|
Aplikacije na platformi otvorenog koda
 
Aplikacije na platformi otvorenog koda
Aplikacije na platformi otvorenog koda: Bosch u automobile uvodi internet Glasovne naredbe za novi informacijsko-zabavni sustav kompanije General Motors

- Bosch predstavlja prvi informacijski sustav za vozače na svijetu s operativnim sustavom otvorenog koda
- Cadillac User Experience (CUE) spaja zabavu, navigaciju, komunikaciju i radne funkcije u jednu elektroničku jedinicu
- mobilna platforma Linux – prilagođena za uporabu u automobilu
- prethodno instalirane aplikacije poput onih u modernim prijenosnim računalima i pametnim telefonima

Moderni pametni telefoni i tablet računala zanimljivi su upravo zbog svojih aplikacija. Pojam „Apps“ označuje aplikacije, odnosno bezbroj korisnih softverskih paketa koji povezuju ljude u pokretu s informacijama i komunikacijom na internetu. Od izuma pametnog telefona do danas razvijene su tisuće takvih aplikacija diljem svijeta. One se jednostavno preuzimaju s interneta, i to besplatno ili uz malu naknadu.

Iako su se ovi praktični pomagači dosad mogli upotrebljavati samo na Apple i Android uređajima, Bosch u budućnosti planira i vozačima automobila otvoriti vrata u ovaj poseban svijet. „Uporabom naše nove središnje konzole za General Motors povezat ćemo vozače automobila s internetskim svijetom na način koji je prilagođen posebnoj okolini u automobilu“, rekao je dr. Uwe Thomas, predsjednik Odjela za automobilsku multimediju u Boschu. Nova tehnologija temelji se na bogatom iskustvu u tehnologiji vozila najvećeg svjetskog dobavljača u automobilskoj industriji. „Još jedna prednost je jednostavno rukovanje uređajem uporabom glasovnih naredbi“, izjavio je Thomas.

Središnja jedinica za zabavu, informacije, komunikaciju i rad

Vozač automobila upotrebljava središnju konzolu u GM vozilima za upravljanje audio- i videosustavima, reproduktorima spojenima putem USB-a ili Bluetootha®, pametnim telefonima, posebnim sustavima u vozilu za pozive u slučaju nužde kao što je OnStar, telematičkim uslugama, radio prijemom putem satelitskog radija AM, FM ili Sirius XM te internetskog radija DAB ili Pandora®, sustavima za parkiranje s pomoću videotehnologije kao i navigacijom vozila te, nimalo manje važnom, klimatizacijom. Ukratko, to uključuje sve informacijske i zabavne te operativne sustave u vozilu koje možete zamisliti. Nadalje, središnja konzola također omogućuje međusobnu komunikaciju različitih sustava, a da pritom vozač ne mora raditi baš ništa. Tako vozač dobiva više informacija i udobnosti, a smanjuje se broj dosadnih postupaka koje mora obaviti. To je ono što stručnjaci u Boschu nazivaju „pogodnostima vožnje“.

Bosch povezuje automobile s internetom

„Zahvaljujući tehnologiji CUE, Cadillac User Experience, General Motors i Bosch ujedinili su snage kako bi stvorili novu osnovu za serijsku proizvodnju automobilskih informacijskih i zabavnih sustava“, izjavio je Uwe Thomas. CUE je prvi informacijski sustav za vozača na svijetu koji se pokreće iz operativnog sustava s otvorenim kodom. To je mobilna softverska platforma Linux koja zapravo približava informacijski sustav za vozača idejama kvalificiranih tvoraca softvera i postupno ulazi u ogroman svijet programa poput onih koje danas upotrebljavaju korisnici modernih tablet računala i pametnih telefona.

Istovremeno Bosch želi smanjiti razliku između kratkoročnog, zanimljivog svijeta aplikacija i dugog vijeka trajanja proizvoda koji su karakteristični i potrebni automobilskoj industriji koja sigurnost stavlja na prvo mjesto. „Boscheva mobilna platforma otvorenog koda postat će veza između iznimno pouzdane automobilske tehnologije i softverskog svijeta za mobitele i multimedijsku komunikaciju koji se jako brzo razvija“, rekao je Uwe Thomas. To znači da će vozač moći podesiti mnoge operativne funkcije automobila kako bi odgovarale njegovim pojedinačnim promjenjivim potrebama u budućnosti, te održavati sustav informacija i zabave „vitalnim“ dugo nakon kupnje automobila. Čak će i kupci rabljenih automobila kasnije profitirati zbog toga.

Proizvođači automobila sada mogu iskoristiti prednosti tih individualiziranih funkcija: najnovije nadogradnje softvera jednostavno se mogu prenijeti na sustav vozila netom prije isporuke ili čak kada je automobil već u prodavaonici kako bi se ispunili posebni zahtjevi kupaca. Primjerice, na taj se način mogu zadovoljiti potrebe različitih tržišta ili prenijeti važne nadogradnje ili uključiti najnovija usavršavanja.

Bosch razvija i isporučuje središnje konzole, tj. centralne upravljačke uređaje za mnoge različite modele automobila General Motors. U međuvremenu će njima biti opremljeni modeli Cadillac XTS, SRX i ATS za 2013. godinu namijenjeni za prodaju na sjevernoameričkom tržištu. Središnja konzola prerasta u platformu za cijeli raspon modela proizvođača General Motors.

CUE spaja mnoge različite funkcije informiranja i zabave
Operativni koncept CUE temelji se na znanju i iskustvu u automobilskoj industriji koja posjeduju kompanije General Motors i Bosch, stručnjaci za osjetljiva sučelja koja spajaju čovjeka i tehnologiju. CUE je osmišljen kako bi smanjio stres i napor vozača, pružio informacije i zabavu te osigurao veću udobnost istovremeno izbjegavajući sve smetnje koje odvlače pažnju od primarnog zadatka upravljanja vozilom. Vozač upotrebljava zaslon osjetljiv na dodir, središnju upravljačku ploču, daljinsko upravljanje volanom ili vlastiti govor za upravljanje raznim funkcijama za audio- i videofunkcije, navigaciju, komunikaciju ili praktične tehnologije vozila.

Tehnologija komunicira s vozačem putem proizvoljno programibilnog klastera instrumenata, zaslona u raznim bojama ili glasovne produkcije s pomoću audiosustava. Sve ovo kontrolira Boscheva središnja konzola. U premium verziji radi s trojezgrenim procesorom, a opremljena je s 32 GB flash memorije i 1 GB RAM-a.

Izgovorite naredbu
Glasovne naredbe predstavljaju samo jednu od mnogih sofisticiranih funkcija nove središnje konzole. Dosad je vozač trebao naučiti specifičan niz naredbi za rukovanje sustavom. Za razliku od toga CUE može razumjeti vozača kada on/a govori kao da razgovara sa suvozačem. Rečenica „Nazovi Ivana Horvata u ured“ govori središnjoj konzoli što joj je činiti: pronaći telefonske brojeve Ivana Horvata, odabrati broj njegova ureda, proslijediti broj na mobitel, uključiti hands-free funkciju i birati broj i to sve u svega nekoliko sekundi. Glasovna komanda CUE čak razumije vozača kada on/a govori primjerice, na njemačkom jeziku umjesto na američkom engleskom, ili čak na dijalektu.

Nadalje, možda vozač želi poslušati određenu pjesmu s popisa od 5000 pjesama snimljenih na iPhoneu. Prije je traženje određene posebne pjesme bilo teško, a ponekad čak i opasno u prometu. Sada je dovoljno izgovoriti rečenicu „Pusti Pink Floyd >> Speak to me <<“ i CUE pronalazi pjesmu na iPhoneu, uključuje audiosustav i melodija Pink Floydove pjesme ispunjava automobil. Ne može biti jednostavnije.

Uz glasovne naredbe uporaba je još jednostavnija

Zahvaljujući ovoj vrsti glasovnog upravljanja, Boschevi razvojni inženjeri uspjeli su znatno olakšati život vozačima automobila. CUE također izbjegava davanje nepotrebnih informacija dok god nisu potrebne njegove usluge. Smanjuje količinu informacija prikazanih na zaslonima na najmanju moguću mjeru i uredno ih skriva iza inteligentnog dizajna. CUE se potom brzo uključuje čim netko pomakne ruku prema upravljačkoj ploči. Korištenje je izuzetno jednostavno: svi vozači koji se znaju koristiti pametnim telefonima ili tablet računalima mogu intuitivno upotrebljavati operativni zaslon osjetljiv na višestruke dodire sustava CUE. Zaslonom se upravlja s pomoću pokreta prstima kao što su pritisak, razdvajanje, pomicanje i ostali. Stručnjaci te pokrete nazivaju funkcijama pritiskanja, pomicanja, guranja, brzog povlačenja, povlačenja te duljeg pritiska, širenja i smanjivanja. Vozač dobiva vidljive povratne informacije za svaki unos od operativne jedinice u obliku blagog mehaničkog impulsa.

Velik asortiman sučelja

CUE odgovara mnoštvu raznih komunikacijskih opcija s eksternim uređajima i medijima – do deset paralelnih veza putem Bluetootha 3.0 i USB sučelja, iPod i iPhone spajanja, utora za SD karticu, Bluetooth veze za mobilnu telefoniju s glasovnim upravljanjem, hands-free radom sa smanjenjem šumova i mogućnošću učitavanja, analiziranja i reproduciranja gotovo svih popularnih digitalnih audio- i videoformata. Predsjednik Boscheva Odjela za automobilsku multimediju Uwe Thomas ukratko opisuje ovu inovaciju na sljedeći način: „Boscheva središnja konzola i Cadillac User Experience kompanije General Motors stvaraju potpuno nove načine komunikacije, informiranja i rada unutar automobila za vozača.“

Fotografija za tisak: Središnja jedinica za zabavu, informacije, komunikaciju i rad u automobilu

Automobilska tehnologija najveći je poslovni sektor Grupe Bosch. Prema preliminarnim procjenama u poslovnoj 2012. godini ostvaren je promet od 30,9 milijardi eura, što čini 59 posto ukupnog prometa grupe. To Grupu Bosch čini jednim od vodećih dobavljača automobilske opreme. Otprilike 171.000 zaposlenika sektora Automobilska tehnologija zaposleno je diljem svijeta u sedam poslovnih područja: tehnologija ubrizgavanja za motore s unutarnjim izgaranjem, periferni uređaji pogonskog sklopa, alternativni pogonski koncepti, aktivni i pasivni sigurnosni sustavi, funkcije za pomoć i udobnost, informacije i komunikacija u automobilu, kao i usluge i tehnologija za odjel autoopreme. Bosch je zaslužan za važne inovacije u automobilskoj industriji kao što su elektroničko upravljanje motorom, sustav protiv proklizavanja ESP® te common rail dizelska tehnologija.

Bosch Grupa vodeći je globalni dobavljač tehnologije i usluga, aktivan na područjima automobilske tehnologije, energetske i građevinske tehnologije, industrijske tehnologije te trajnih potrošnih dobara. Prema preliminarnim procjenama u poslovnoj 2012. godini oko 306.000 zaposlenika ostvarilo je promet od 52,3 milijarde eura. Grupa Bosch sastoji se od društva Robert Bosch GmbH i više od 350 društava kćeri i regionalnih društava u oko 60 zemalja. Ako ubrojimo i njegove prodajne i servisne partnere, Bosch ima svoje predstavnike u oko 150 zemalja. Ova svjetska mreža za razvoj, proizvodnju i prodaju temelj je za daljnji rast. Bosch je u 2012. godini potrošio oko 4,5 milijarde eura na istraživanje i razvoj te je prijavio preko 4700 patenata diljem svijeta. Svim svojim proizvodima i uslugama Grupa Bosch zadivljuje i unapređuje kvalitetu života nudeći inovativna i korisna rješenja. Time Bosch Grupa diljem svijeta nudi tehnologije koje su „Tehnologije za život“.

Dodatne informacije možete pronaći na www.bosch.com

Materijali