Ulaz za korisnike

Autocesta izbila na granicu

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

RIJEK A - Hrvatskoj se danas u Europi govori kao o zemlji koja je vrlo napredna u izgradnji modernih autocesta, istakao je Sanader. Putovanje novom autocestom moguće od danas u 6 sati. Cestarina od pet kuna za osobne automobile naplaćuje se u Rupi

Od slovensko-hrvatskog graničnog prijelaza Rupa do Rijeke od danas se najbrže putuje modernom autocestom dužine 16,5 kilometara, koju je jučer otvorio predsjednik hrvatske Vlade, Ivo Sanader. Svi korisnici mogu putovati novom autocestom od danas u 6 sati, a vrijeme putovanja od Rupe do Rijeke skraćeno je na svega 15-ak minuta vožnje osobnim automobilom. U projekt gradnje autoceste investirano je oko 670 milijuna kuna, a prije godinu dana otvorena je prva dionica od Jušića do Jurdana dužine oko 5 kilometara, dok je jučer u promet pušteno preostalih 11,5 kilometara od Jurdana do Rupe. Cestarina od pet kuna za osobne automobile naplaćuje se na naplatnoj postaji Rupa, gdje se nalazi ukupno 11 cestarinskih prolaza.

Autocesta Rupa – Rijeka ujedno predstavlja početnu točku jadransko-jonske autoceste, koja je na teritoriju Hrvatske već izgrađena u dužini od gotovo 420 kilometara i to na dionicama Rupa – Rijeka – Bosiljevo – Split. Na toj relaciji jedino prometno usko grlo nalazi se na riječkoj zaobilaznici između Diračja i Orehovice, gdje se promet odvija na svega dvije prometne trake, zbog čega je riječka zaobilaznica najzagušenija prometnica u Hrvatskoj i tijekom ljetnih mjeseci bilježi prosječan dnevni promet od 35.000 vozila.

Povezivanje s EU

Svečanost otvaranja autoceste održana je na pozornici postavljenoj kod naplatnih kućica u blizini Rupe, a sve nazočne pozdravili su predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Mario Crnjak, ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta, primorsko-goranski župan Zlatko Komadina, dok je novu prometnicu blagoslovio riječki nadbiskup, msgr. dr. Ivan Devčić. Premijer Sanader osvrnuo se na nedavno otvorenje autoceste Zagreb – Split, koja je spojila sjever i jug Hrvatske te dodao da autoceste povezuju Hrvatsku sa zemljama Europske unije, čiji bi punopravni član uskoro trebala postati i Hrvatska. – O Hrvatskoj se danas u Europi govori kao o zemlji koja je vrlo napredna u izgradnji modernih autocesta, istakao je Sanader. On je na pitanje izgradnje autoceste od Rijeke do Žute Lokve odgovorio da se možemo »protegnuti« koliko je dug pokrivač. – Bio bih najsretniji kada bismo za dvije do tri godine mogli završiti sve što nam je potrebno, ali ne možemo izgraditi sve odjednom. Da nije bilo razaranja i žrtava u Domovinskom ratu, već bismo se danas vozili autocestom od Rupe do Splita, zaključio je premijer. Sanader je rekao da je razgovarao sa slovenskim premijerom Janezom Janšom oko nastavka gradnje autoceste u Sloveniji i da očekuje od Slovenije da uskoro razmotri to pitanje, iako Slovenija trenutno ima druge prioritete.

Turistička važnost

Ministar Kalmeta naglasio je da autocesta ima iznimnu turističku važnost jer granični prijelazi Rupa i Pasjak imaju vrlo visok turistički promet, što se posebice odnosi na goste iz Slovenije i Italije, koji će sada brže i komfornije dolaziti do Kvarnera i dalje do Dalmacije. – U gradnji jadransko-jonske autoceste na ovom području preostalo je realizirati projekt autoceste od Rijeke do Žute Lokve, za kojeg se pripremaju projekti i otkupljuje zemljište kako bi gradnja mogla započeti nakon 2008. godine, kazao je Kalmeta. Jedini veći nedostatak autoceste Rupa – Rijeka ovog ljeta će biti nepostojanje benzinskih crpki, iako su u blizini naplatne postaje uređene površine na kojima bi se one trebale izgraditi. Kako doznajemo, raspisani natječaj po kojem je pravo na koncesiju trebao dobiti OMV je poništen zbog žalbi drugih ponuđača, što znači da će natječaj biti ponovljen i da benzinske crpke sigurno neće biti uređene do kraja ove godine. Izvješćuje Darko PAJIĆ Snimio Vedran KARUZA Izvor: Novi list www.novilist.hr

Kontrola prometa s devet video kamera

Osim 5 kuna cestarine za osobne automobile i motocikle, cijena korištenja autoceste Rupa – Rijeka iznosi 7 kuna za aute s prikolicom, 10 kuna za autobuse i kamione nosivosti do 5 tona te 20 kuna za šlepere i autobuse s prikolicom. Čeona naplata postavljena je samo na jednoj lokaciji kod Rupe, što znači da se na tom mjestu naplaćuje cestarina za oba smjera. Oko 30 ljudi radit će na naplati u Rupi, od čega je dvadesetak novootvorenih radnih mjesta. Kod naplatne postaje uređen je i privremeni Centar za kontrolu prometa, gdje će ukupno pet dežurnih operatera danonoćno kontrolirati prometnu situaciju na autocesti putem devet instaliranih video kamera na trasi autoceste.

Rasvjeta

Materijali