Ulaz za korisnike

Autocestom Rijeka – Zagreb tri godine s puno strpljenja

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

Rijeka - Autocestom će se do kraja 2008. putovati uz posebna ograničenja, jer će zbog miniranja promet često biti obustavljan. Istovremeno izgradnja desetak tunela i toliko vijadukata

U utorak, 31. svibnja u 18 sati na autocesti Rijeka – Zagreb, točnije u tunelu Čardak u blizini Vrbovskog, bit će obavljeno prvo miniranje tunela, čime će otpočeti gradnja punog profila na ukupno 55 kilometara poluautoceste između Rijeke i Zagreba. Svi korisnici autoceste će gotovo do kraja 2008. godine ovom prometnicom putovati uz posebna ograničenja, jer će zbog miniranja promet često biti obustavljan, što znači da će biti potrebno dosta strpljenja i živaca vozača kako bi se mogla izgraditi dodatna prometna traka na dionicama u Gorskom kotaru. Ovog ljeta gradit će se tuneli Čardak i Veliki Gložac, koji se nalaze u blizini Vrbovskog, a Društvo »Autocesta Rijeka-Zagreb« u suradnji s MUP-om i Ministarstvom prometa pripremilo je opsežan plan miniranja i zaustavljanja prometa na autocesti, koje će se uglavnom obavljati u noćnim satima kako bi smetnje u prometu bile što manje.

Stajanje – ne duže od pet minuta

Kako ističe glavni inženjer za tunele u ARZ-u, Marko Rako, kroz natječaje za izbor graditeljskih tvrtki određeno je da širenje vibracija tijekom miniranja ne smije biti veće od 50 milimetara u sekundi, a potresanja tla kontrolirat će se posebnim uređajima. Projektom regulacije prometa određeno je da se 48 sati ranije miniranje mora najaviti MUP-u, zatim pismeno još jednom tri sata prije početka te usmeno sat vremena prije miniranja. Policija će zaustavljati promet s cestarskim ophodnjama na prilazima tunelima, a vozači će o svemu biti informirani prometnom signalizacijom te putem HAK-a. Nakon miniranja stručne ekipe će pregledavati postoje li oštećenja na dionici koja je u prometu, koja će se zatim i otvarati za sve korisnike. – Stajanje na autocesti ne bi smjelo trajati duže od pet minuta, a u slučaju bilo kakvih nepredviđenih zbivanja, pojave oštećenja autoceste ili postojanja opasnosti za odvijanje prometa poseban stručni tim u kojem se nalaze predstavnici ARZ-a, projektanata i nadzora morat će u roku od sat vremena doći na mjesto događaja, kaže Rako.

Jedno zaustavljanje

– Sve to je samo predostrožnost, nikakvih opasnosti za vozače nema i doista ne očekujemo bilo kakve probleme, govori glavni inženjer, koji ipak napominje da će već do kraja ove godine gradnja započeti na svih 55 kilometara poluautoceste Rijeka – Zagreb, što znači da će se istovremeno graditi desetak tunela i isto toliko vijadukata. To jasno ukazuje da će miniranja biti učestala, a zbog toga će biti česte i obustave prometa. Međutim, svim putnicima situaciju bi trebala olakšati činjenica da bi tijekom jednog putovanja najviše jednom mogli biti zaustavljeni pred nekim od tunela, jer će cijeli posao obavljati jedna cestarska, policijska i inženjerska ekipa. To znači da bi nakon premještanja »minera« s jedne na drugu lokaciju i zaustavljena kolona vozila trebala imati dovoljno vremena za normalan nastavak putovanja. Darko PAJIĆ Izvor: Novi list www.novilist.hr

Klarić: Komfor i brzina putovanja bit će umanjeni

Kako ističe predsjednik Uprave »Autoceste Rijeka-Zagreb«, Zoran Klarić, gradnja punog profila bit će problematična jer nigdje u svijetu nema prometnice s tako velikim brojem objekata, koji se moraju graditi pod uvjetom da autocesta uvijek bude otvorena. – Mi se suočavamo s jednom sasvim novom situacijom i u svijetu nema takvih iskustava koje bismo mogli preslikati. Pripremamo plan obustavljanja prometa na autocesti kada je to nužno. Ali, sigurno će naši korisnici, odnosno svi putnici, biti zakinuti, jer će se komfor i brzina putovanja narušiti. Za ovo ljeto je intencija da tijekom vikenda ne obavljamo radove, a da tijekom tjedna radimo samo u noćnim satima. Ova sezona je manji problem, jer će od iduće godine, pa sve do kraja 2008. situacija biti još zahtjevnija. Već do kraja godine planiramo započeti gradnju najdužih tunela Tuhobić i Javorove Kose. Praktično ćemo na dužini od svega 50-ak kilometara istovremeno imati radove u desetak tunela i još toliko vijadukata i mostova i bit će nužno zaustavljati promet na mnogim lokacijama. No, pokušat ćemo učiniti maksimum da smetnje budu što manje, ističe Klarić, koji naglašava da su već kod raspisivanja natječaja bili propisani postroženi uvjeti osiguranja radova, što znači da su građevinske tvrtke morale priložiti ne samo police osiguranja za radove i opremu, već i za nadoknadu eventualnih šteta svih sudionika u prometu.

garaže i ograde - gradimo.hr

Materijali