Ulaz za korisnike

Bankari još puno prepreka moraju ukloniti

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

HRVATSKA -Mnoge poslovnice nemaju odgovarajući pristup, ali u vodećim hrvatskim bankama svjesni su tih teškoća i nastoje ih, kažu, olakšati na razne načine, između ostaloga, potičući direktne kanale poput Internet bankarstva ...

Banke su svjesne problema osoba s invaliditetom koje ne mogu pristupiti njihovim bankomatima ili poslovnicama. Tako se makar čini nakon razgovora s nekoliko vodećih novčarskih kuća u Hrvatskoj koje sve odreda tvrde kako planiraju olakšati bankovno poslovanje svojim klijentima s posebnim potrebama. U nekim će kazati da nisu zadovoljni trenutačnim stanjem i da je dio problema nerješiv za poslovnice u zgradama spomeničke vrijednosti, ali ne bježe niti od istine da, uvjetno rečeno, većina ljudi ne razmišlja o svim preprekama koje njihovim sugrađanima sa posebnim potrebama i najjednostavnije životne poslove čine nemogućim. Prilikom otvaranja poslovnica na novim lokacijama i preuređenja postojećih tijekom posljednjih pet godina, vodili smo računa da se pristup prilagodi osobama sa posebnim potrebama i invalidima, što smo i učinili svuda gdje smo to mogli, vele u Zagrebačkoj banci koja posluje u preko 110 poslovnica u zemlji. Ako poslovnice nemaju prilagođeni pristup, a njihovi klijenti nemaju pratnju, zaposlenici banke se trude olakšati ulaz u poslovnice i obaviti neke transakcije tim klijentima izvan šalterskog mjesta.

Iz najveće banke u Hrvatskoj najavljuju da planiraju u poslovnicama postaviti šalterska mjesta prilagođena osobama s posebnim potrebama, a rade i na tome da na svim lokacijama svojih 500 bankomata, na kojima je to moguće, omoguće pristup invalidnim osobama. Gotovo svi bankomati su posebnim tipkovnicama prilagođeni za korištenje slabovidnim i slijepim osobama, a dio je visinom prilagođen osobama koje se kreću u invalidskim kolicima, dok je pristup nekima omogućen izgradnjom rampa. U Zagrebačkoj banci također intenzivno razvijaju poslovanje putem direktnih kanala - internet bankarstva, telefonskog bankarstva, SMS usluga, bankomata, kako bi klijentima omogućili jednostavnije poslovanje bez fizičkog odlaska u poslovnice. Udio broja transakcija obavljenih putem direktnih kanala - izvan poslovnica - visokih je 75 posto, a pristup i korištenje nekih usluga direktnog bankarstva ne naplaćuje se osobama s posebnim potrebama. Slijepim osobama ne naplaćuju telefonsko bankarstvo - Zabafon, osobama s oštećenim sluhom Internet bankarstvo, a invalidima Domovinskog rata dio usluge ZABA SMS.

Privredna banka Zagreb ima više od 400 bankomata i oko 200 poslovnica, a kako kažu u toj kući, željeli bi više izlaziti u susret osobama s posebnim potrebama što će, vjeruju, u budućnosti i ostvariti. Zasada imaju bankomate s tipkovnicama za slijepe i slabovidne osobe te namjeravaju instalirati bankomate koji će zaista koristiti ljudima koji se ne mogu kretati bez invalidskim kolica. Naglašavaju da će u svojoj poslovnoj politici nastojati izlaziti u susret takvim svojim klijentima, a sada njihovi službenici posjećuju klijente s posebnim potrebama u njihovim domovima, dostavljaju im novac i rješavaju "papirologiju". Većini iz mreže od 126 bankomata i 111 poslovnica HVB Splitske banke invalidne osobe imaju prikladan pristup što je omogućeno svuda gdje je to bilo tehnički izvedivo prilikom izgradnje, rekonstrukcije ili postavljanja bankomata, konstatiraju u toj banci. Ističu tako svoju splitsku poslovnicu u ulici Ruđera Boškovića koja ima rampu za invalidska kolica, dok poslovnica u Osijeku posjeduje dizalo za invalide obzirom da se bankomat nalazi na katu. Iz HVB Splitske banke poručuju da planove za buduće bankomate i poslovnice izrađuju vodeći računa o klijentima s posebnim potrebama.

Raiffeisenbank trenutačno ima 34 poslovnice i 191 bankomat širom Hrvatske a iz te banke naglašavaju da su gotovo svi dostupni i invalidnim osobama. O tome brinu i prilikom odabira lokacija poslovnica i instalacije bankomata. Iznimno, ako se radi o zgradi koja je zaštićeni spomenik kulture pa nije moguće izvesti potrebne građevinske radove, Raiffeisenbank pokušava pronaći druga rješenja kako bi i ti objekti bili dostupni osobama s posebnim potrebama, primjerice postavlja zvono pokraj vrata i slično, navode u taj banci. Sanja STAPIĆ Izvor: Slobodna Dalmacija www.slobodnadalmacija.hr

Beton

Materijali