Ulaz za korisnike

Batina napokon dobiva teretnu i putničku luku

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

BELI MANASTIR - Još prije tri-četiri godine, kada su TZ Belog Manastira, te gradovi Beli Manastir i Mohacs suorganizirali plovidbu Dunavom od Batine do Mohacsa i natrag, rodila se ideja o gradnji riječne luke u Batini, jedinom baranjskom mjestu na Dunavu.

Sve je ostalo samo na ideji dok nisu došli nizozemski investitori iz tvrtke GP&Partners, koji na području Belog Manastira, uz veliku potporu i izvrsne uvjete koje im je ponudila Gradska uprava, grade prvu hrvatsku škrobaru. Budući da im je dovoz kabaste opreme iz inozemstva predstavljao problem, odlučili su se za riječni transport Dunavom. U tu su svrhu, južno od batinskog mosta, sagradili privremenu teretnu luku, a istodobno su posredovanjem belomanastirske Gradske uprave obavijestili baranjske načelnike kako su zainteresirani za gradnju prave luke. U tom su smjeru razgovori vođeni na županijskoj razini, a svi su se sudionici složili s činjenicom kako je Baranji, a samim time i Županiji, potrebna riječna luka na Dunavu, kako teretna, tako i putnička. No, gotovo godinu dana o tome se nije, bar javno, razgovaralo, sve do prekjučer, kada je u Zagrebu boravilo belomanastirsko izaslanstvo, "pojačano" državnim tajnikom u MUP-u, Ivicom Buconjićem i predstavnicima GP&Partnersa.

- Vlada RH inzistira na prekograničnoj suradnji s Europskom unijom i susjednim državama, pa je i to jedan od razloga što će za gradnju luke Baranja dobiti potporu - kaže Buconjić, napominjući kako je "zeleno svjetlo" upaljeno i u resornom ministartvu. Baranjsko izaslanstvo dobilo je naputke, a dogovoren je i operatvni plan gradnje. Razgovori su nastavljeni prekjučer u vukovarskoj Lučkoj kapetaniji, koja je također pokazala interes za gradnju luke. Jedan od pokretača inicijative za njezinu gradnju, tvrtka GP&Partners, ovih bi dana trebala pronaći najpovoljnijeg projektanta buduće javne dunavske transportne luke, a valja očekivati kako će Vlada RH vrlo brzo gradnju batinske luke uvrstititi u petogodišnji plan razvoja riječnih luka, čime će biti otklonjena i posljednja prepreka do ostvarivanja konačnog cilja.

Premda je o gabaritima batinske luke još rano pričati, pretpostavke kažu kako će ona biti prilično opterećena, s nekoliko stotina tisuća tona tereta godišnje. Dakako da će gradnjom luke profitirati i Batina, koja je, unatoč svom položaju, među zaostalijim baranjskim sredinama. Neslužbene informacije kažu kako će, istodobno s gradnjom teretne, krenuti i projekt gradnje putničke luke koja će biti smještena sjeverno od mosta, na mjestu gdje je nekada dvije dunavske obala spajala kompa. Autor: I.GETTO Izvor: Glas Slavonije www.glas-slavonije.hr

Materijali