Ulaz za korisnike

Beton u cestogradnji

|
Beton u cestogradnji
 
Beton u cestogradnji
Činjenica je: promet na cestama svakim danom sve je veći i obimniji. Izrazito povećana frekventnost vozila, povećana količina i masa tereta koji se prevozi cestovnim prometom stavljaju nove izazove u suvremenoj cestogradnji.

Prometnice izgrađene prije trideset godina nisu predviđene današnjim uvjetima i ne odgovaraju potrebama današnjih standarda. Rješenje problema prisutnog u cestovnom prometu, s tehničke strane, i u budućnosti će glasiti: veća nosivost prometnica, dulji vijek trajanja, kraće vrijeme sanacije, jednostavnost održavanja, financijska a time i bolja ekonomska isplativost, povećana sigurnost u prometu, bolja cestovna i prometna opremljenost, zaštita okoliša i upotreba ekološki prihvatljivih materijala za građenje, mogućnost kasnije razgradnje odnosno reciklaže (na primjer starog betona) - vidljivo je da se beton sa svim svojim osobinama i karakteristikama snažno uklapa u ove okvire.

Recikliranje betona u cestogradnji

Postojeći se sloj ceste lomi, tovari i odvozi do mjesta gdje se nalazi stroj za usitnjavanje (drobilica). Ovdje se betonski materijal usitnjava, prosijava i separira u frakcije vrijednosti 0/4, 4/8, 8/16 i 16/30. Postojeća armatura u reciklažom materijalu izdvaja se pomoću magnetnog mehanizma od materijala koji se reciklira.

Reciklirani komadi betona veći od 4mm čiste se i direktno odvoze na novu trasu ceste gdje se koriste kao granulati. Ovakav reciklirani beton sadrži dijelom i asfalt, no ovo ne šteti novom betonu budući da udio asfalta, sudeći prema dosadašnjem iskustvu, u recikliranoj smjesi iznosi do 10 posto.

U većini slučajeva betonska podloga za novu cestu zahtijeva određena poboljšanja u odnosu na staru podlogu i to u pogledu povećane nosivosti kao i veće otpornosti na vanjske utjecaje kao što je na primjer niska temperatura.

Budući da nosivi sloj sadrži razmjerno malo pijeska, onda se nedostatak fine frakcije može nadoknaditi nanošenjem sloja reciklirane frakcije vrijednosti 0/4 na nosivi sloj podloge prije stabilizacije (debljina oko 5 cm).

Materijali