Ulaz za korisnike

BiH: Nismo odobrili most za Pelješac!

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

BiH - Iz BiH stižu brojne kritike, pa čak i upozorenja kako neće dopustiti gradnju pelješkog mosta preko Neuma, uz obrazloženje da bi most onemogućio prolaz velikih brodova u Neumski zaljev te povrijedio suverenitet BiH na dijelu morske trase

Iako je službeno počela gradnja mosta kopno-Pelješac, koji su mnogi ocijenili najvećim infrastrukturnim projektom stoljeća, radovi na terenu mogli bi zapeti već na samom početku zbog protivljenja i osporavanja bosanskohercegovačke strane. Iz BiH već stižu brojne kritike, pa čak i upozorenja kako neće dopustiti gradnju pelješkog mosta preko Neuma, uz obrazloženje da bi most onemogućio prolaz velikih brodova u Neumski zaljev, te povrijedio suverenitet BiH na dijelu morske trase. Da nije riječ samo o dnevnopolitičkim nadmudrivanjima bosanskih političara, potvrđuje izjava zamjenik ministra transporta i komunikacija BiH Harisa Bašića koji je za "Dnevni avaz" kazao da je gradnju mosta Hrvatska počela bez suglasnosti vlade BIH. Nismo dali suglasnost na predloženo izvedbeno rješenje jer onemogućuje BIH slobodan prilaz otvorenom moru — rekao je Bašić, dodajući kako nisu točne tvrdnje hrvatskog ministra Božidara Kalmete da se Bosna i Hercegovina načelno složila s izgradnjom mosta. On još podsjeća da je u lipnju poslao pismo Kalmeti u kojem traži da se vlastima u BiH dostavi odgovarajuća dokumentacija o gradnji, odnosno da se most projektira tako da omogući neometano uplovljavanje u BiH teritorijalne vode.

Na to pismo nikada nije odgovoreno, no moguće je da je hrvatski ministar Kalmeta u izravnim kontaktima s ministrom transporta i komunikacija BiH Brankom Dokićem dogovorio "privatne aranžmane", ali takve dogovore smatramo nevažećim. Međunarodna konvencija je utvrdila pravna sredstva kojima će BiH znati zaštititi svoje pravo — ustvrdio je Bašić. I vrh Stranke demokratske akcije traži od Vijeća ministara BiH da u kontaktima s Vladom Republike Hrvatske "osigura poštovanje međunarodnih standarda pri gradnji prekomorskog mosta prema Pelješcu, kako se ne bi zatvorio plovni izlaz BiH na otvoreno more". Međutim, dogovorom u rujnu hrvatski i bosanskohercegovački ministri prometa, Božidar Kalmeta i Branko Dokić, usuglasili su stavove i razriješili sporna pitanja usvajanjem Studije neškodljivog prolaza kroz morski pojas u tom području. Tim dokumentom se predviđa da će visina budućeg mosta na sredini biti 35, a dužina između dva središnja luka 170 metra, što bi, prema mišljenju dvojice ministara, trebalo zadovoljiti potrebe bosanskohercegovačke strane za pomorskim prometom. Stanislav SOLDO Izvor: Slobodna Dalmacija www.slobodnadalmacija.hr

Materijali