Ulaz za korisnike

Boja, oblici i teksture – Heimtextil Trends pod novim pokroviteljstvom u sezoni 2008./09.

|
Heimtextil Trends pod novim pokroviteljstvom
 
Heimtextil Trends pod novim pokroviteljstvom
Boja, oblici i teksture – Heimtextil Trends pod novim pokroviteljstvom u sezoni 2008./09.

Pet poznatih, međunarodnih dizajnerskih agencija zahtijeva: "Vrijeme je da …" Trendovi nisu nepredvidivi, slučajni događaji. Oni se razvijaju tijekom niz godina. Diljem svijeta, skauti za trendove ispituju i istražuju modne trendove u boji, uzorcima, oblicima, teksturama i tekstilima.

Svake godine od 1992. Messe Frankfurt objavljuje knjigu trendova u tekstilima za opremanje doma i ugovorno opremanje objekata, u kojoj se predstavljaju četiri najveća trenda, s namjerom pružanja orijentacije onima koji se u tekstilnom sektoru bave trendovima. Kolaži ilustriraju trendovske boje za sljedeću sezonu, pokazuju potencijalne kombinacije tkanina i utvrđuju stilove u uređenju doma koji proizlaze iz svakog trenda. Na početku godine pet međunarodno priznatih dizajnerskih agencija, Alvisi e Alvisi, bora.herke, Carlin, Concept Magenta i stijlinstituut amsterdam, udružile su snage i ustrojile Trend Table, tijelo za prognoziranje trendova za sezonu 2008./2009., sa sloganom: "Vrijeme je da …" Fulvio Alvisi opisuje svoju filozofiju dizajna sljedećim riječima: "Cilj, u smislu posla kojeg obavljamo, je pokušati prenijeti radost života i ljepotu u dizajn". Taj 55-godišnjak, koji je diplomirao na Visokoj školi za tekstil još 1971. godine, osnivač je dizajnerskog studija Alvisi e Alvisi u Comu zajedno sa svojom sestrom Lucianom (studio je osnovan 1973. godine). Pored predložaka dizajna, projekcija boja i preporuka tkanina inozemnim klijentima u sektoru tekstila za opremanje doma, Alvisi razvija žakard uzorke i teksture. Alvisijevi inspiraciju crpe iz detaljnog propitivanja talijanskog načina života i nebrojenih putovanja u prijestolnice modnog svijeta, gdje tragaju za najnovijim trendovima koje potom pretaču u tekstil. Očuvanje talijanske tradicije svile jedna je od njihovih osobnih preokupacija. Surađujući s tvrtkama iz regije Como, oni ne samo da istražuju povijest materijala, već i razvijaju nove proizvode. Fulvio Alvisi predavao je na Visokoj školi za tekstil i na Sveučilištu Como od 1993. do 2002. godine. Od 1994. godine predsjednik je Talijanske udruge dizajnera tekstila, najveće strukovne organizacije u Europi, u čijem je članstvu 62 dizajnerska studija, i neumorno radi na zaštiti prava intelektualnog vlasništva.

Modni dizajneri Claudia Herke (42), Cem Bora (42) i Annetta Palmisano (43) iz dizajnerskog studija bora.herke nisu samo članovi Trend Tablea, već su, kao i prethodnih godina, odgovorni za kreativni koncept trendova na Forumu Messe Frankfurt. Troje dizajnera organizira međunarodne revije i izložbe trendova još od 1990. godine, a tijekom proteklih deset godina i niz događaja pod okriljem Messe Frankfurt. Spektar rada ove agencije za stil također uključuje razvoj vizualnog unapređenja prodaje u obliku profila robnih marki, koncepcija uređenja izloga i korporativnog identiteta. bora.herke kreira iznimne prostorije, emotivno bilježi i artistički prezentira trendove, prepoznavajući i vizualno implementirajući novu modu, trendove u interijeru i načinu života. Oni kreiraju svoje revije trendova, prezentacije proizvoda i izložbene salone od dizajna do realizacije, a inspiraciju pronalaze u glazbi, umjetnosti, kulturi, dizajnu i grafici. Troje dizajnera opisuje prirodu svoga rada sljedećim riječima: "U tijeku ovoga posla, neprestano se pojavljuju nova područja i novi zahtjevi, a naše snage leže u njihovom razvijanju". Projekti ove trojke uključuju, primjerice, displeje za guerilla store "Comme des Garçons" u Berlinu i projekt "Qualified" za Svjetsko nogometno prvenstvo 2006, projekt za koji su dizajnirali nogometne lopte, a koje su bile izložene u pariškom Coletteu i drugdje.

Mayouri Sengchanh studirala je međunarodnu ekonomiju na Institutu Supérieur de Gestion u Parizu i svoj cilj, buduću karijeru u modi, odredila je još tijekom studija, koji je uključivao i razdoblje praktične obuke u SAD-u I Japanu, u tvrtkama kao što su proizvođači pređe Passot i robna marka Blancbleu. Kao direktorica Exalisa u Kölnu i sada u Berlinu, ova 33-godišnja Francuskinja u proteklih je osam godina bila šefica službenog ureda za vezu pri nizu međunarodnih modnih sajmova, uključujući Première Vision (Pariz) i Living Room (Tokio), zajedno sa svojom poslovnom partnericom Dominique Cherpin. Pored toga, Exalis također zastupa Carlin u Njemačkoj i Švicarskoj, najstariju agenciju u svijetu koja se bavi trendovima, jednu od pet velikih u tom sektoru. "Svake sezone produciramo ukupno 17 knjiga trendova, obuhvaćajući svaku modno relevantnu temu od boje do materijala, od uzoraka do rublja, i još puno toga. Također razvijamo svijet trendova i boja koje se odnose na određenog klijenta; to radimo na radionicama koje traju po nekoliko dana", kazuje Sengchanh. Exalis preuzima odgovornost za odnose s medijima, brigu o posjetiteljima i akviziciju izlagača u Njemačkoj i Švicarskoj u ime svojih klijenata, a također funkcionira i kao konzultant za projekte i robne marke kompanija koje žele stvoriti svoje uporište u Njemačkoj.

Kada je njemačka tekstilna inženjerka Marion Becella osnovala agenciju Concept Magenta prije tri godine, već se mogla osvrnuti na svoju bogatu karijeru u tekstilnoj industriji: Becella je dizajnirala tkanine za švicarske tkalce Weisbrod Zürrer, proizvođače tkanina za čuvene modne dizajnere kao što su Kenzo i Armani, Sahco Hesslein i JAB Anstoetz, nakon čega je najprije otišla u potpuno drukčijem smjeru, u razvoj tehničkih tekstila (pogonski remeni), prije nego što je počela raditi na maloprodajnim koncepcijama za jedan konzultantski tim. Prije tri godine, Becella, sada 41-godišnjakinja, osnovala je agenciju Concept Magenta, sa sjedištem u švicarskom gradu Niederweningenu. Becella i njezin tim rade kao konzultanti za kolekcije, kreiraju palete boja, i provode istraživanja trendova i tržišta. Također pruža savjetodavne usluge proizvođačima tkanina kao što su Saum & Viebahn i Silent Gliss, te klijentima iz sektora ugovornog opremanja objekata. Kao konzultantica za trendove, Becella izrađuje sezonske informacije za Švicarski savez proizvođača tekstila, čiji ih članovi, kao što su Schoeller, Calida i Lantal Textil, koriste kao izvor nadahnuća za svoje nove proizvode. Spomenuti Savez dva puta godišnje objedinjuje njezine trendove u bojama, materijalima i temama kao palete boja i svaka tri mjeseca izvještava o najnovijim trendovima u načinu života, modi i umjetnosti tijekom "Dana trendova u tekstilu". Becella također nadgleda projektne radove studenata tekstilne struke na Sveučilištu za umjetnost i dizajn u Luzernu.

Modna dizajnerica Anne Marie Commandeur je direktorica i vlasnica agencije stijlinstituut Amsterdam (ranije studio commandeur). Predavačica je na Akademiji za dizajn u Eindhovenu, članica Savjetodavnog odbora Nizozemskog društva za vizualne umjetnosti, dizajn i arhitekturu, te redovna članica ispitnih povjerenstava više visokih škola za umjetnost i dizajn. Sa svojim stručnim timom stijlinstituuta, među kojima ima stalno zaposlenih i honorarnih suradnika, ova 44-godišnja Nizozemka specijalizirana je za savjetodavne usluge po pitanju trendova u pređi i tekstilima, kao i za prognoziranje trendova boja, dizajn proizvoda, te strategije i koncepte u dizajnu. Popis klijenata stijlinstituuta uključuje proizvođače pređe kao što su Invista s Lycrom i Tactelom, te kompanije kao što su Asics, Nike, H&M, i Marks & Spencer, kojima stijlinstituut pruža konzultantske usluge u prognoziranju trendova u tekstilu i modi. "Kao što radimo za kompanije, tako produciramo i forume trendova za organizatore sajmova. Bez obzira što radimo, u središtu naše pozornosti su trendovi i inovacije", izjavljuje Anne Marie Commandeur. Dobro poznati projekti koje je realizirao stijlinstituut uključuju Conceptstore na nizozemskom sajmu mode "Modefabriek" u Amsterdamu. U 2006. godini, u jednom interdisciplinarnom miksu "dizajnerskih trgovina džepnog formata" i mini muzeja, svoje modne i dizajnerske kolekcije prikazalo je više od 80 dizajnera, većinom iz Nizozemske. Ovdje se opušteno 'šopingiranje' spojilo sa zabavom i informiranjem o najnovijim modnim trendovima i dostignućima u dizajnu.

Messe Frankfurt Exhibition GmbH Objektleitung Heimtextil Postfach 15 02 10 D-60062 Frankfurt am Main Deutschland Tel.: +49 69 75 75 0 Fax: +49 69 75 75 6537 heimtextil@messefrankfurt.com

Materijali