Ulaz za korisnike

Boje za urede

|
Boje za urede zvw.de
 
Boje za urede zvw.de
Zašto je siva omiljena uredska i poslovna boja

Unatoč lošem glasu dizajneri cijene decentnu neutralnost mirnih boja. „Mišje siva, pepeo-siva, prašina siva- mogu li Vam preporučiti svježu sivu boju kamena? Takvu ponudu umirovljeničkom bračnom paru daje Loriot alias Paul Winkelmann u filmu “Ödipussi“, jer oni svježim bojama u stanu žele ostvariti novu životnu radost. Pojmovna povezanost svježine i sive boje rijetko propušta svoje humoristično djelovanje, ipak većinu ljudi siva boja asocira dojmovima kao dosadna, prozaična, objektivna,skromna. U principu siva nije boja već ne-boja, ona je nijansa između crne i bijele.

Ljudsko oko može razlikovati točno petsto tonova sive, ta umjetnost se ne uči samo na mostovima auto-cesta i poznatom novembarskom vremenu, već i na uredskom namještaju svih oblika i podrijetla. Oslanjajući se na Loriota kritički promatrač se može pitati kako si on zamišlja oživljavanje otužnog velikog uredskog prostora namještajem u „ svježoj sivoj boji kamena“. Siva u uredima i konferencijskim sobama nema ništa zajedničkog s prosječnošću i nemaštovitošću, više se tu radi o izrazito zdravstvenim razlozima: siva je ugodna oku jer nudi uravnoteženu mješavinu kontrasta i zasjenjivanja.

„Uvijek treba sagledati svrhu namjene“, smatra Cornellius Müller-Schellhorn, odgovorni dizajner velikog njemačkog proizvođača uredskog namještaja König+Neurath. Pisaći stol je radna površina i na pozadini ploče stola list napisani list papira mora biti čitljiv bez nepotrebnog naprezanja i umora očiju. Crna nudi previše kontrasta, a bijela previše sjene i refleksije svjetlosti – zato je svijetlo siva boja prirodna alternativa. Ona osim toga ne konkurira drugim bojama u uredu, primjerice biljkama, slikama ili odjeći zaposlenika.“ Uredski namještaj mora biti decentan kako bi se izbjegla poplava podražaja“, naglašava Müller-Schellhorn.

Istovremeno ništa se ne može prigovoriti šarenim stolicama i tepisima u boji jer oni ne opterećuju oči za vrijeme rada:“ Neutralnost tamo gdje ima smisla“ to je propis dizajnera. Zato on i u budućnosti vidi sivu kao vodeću boju u dizajniranju uredskog namještaja , prije svega za površine i ploče stola.“ U području stalaka i polica siva je više bila pomodna pojava, međutim u području ploča postoje zdravstveni aspekti koje siva čini atraktivnim“, kaže poznati dizajner. Važnu ulogu imaju i praktična razmišljanja smatra Müller-Schellhorn. „Siva ima prednost što se ne vidi svaka nečistoća“.

Nije uvijek sivo isto što siva boja unatoč lošem glasu. Asocijacije kao trezvenost, očaj i zaprašenost s jedne strane su bliski, ali siva može izražavati i eleganciju i distingviranst. Kod odjeće primjerice materijal odlučuje hoće li se siva opažati kao jadna i izvučena iz pohrane ili će djelovati dražesno- siva radna kuta posreduje dojam otrcanosti, dok siva svila djeluje ozbiljno i izrazito elegantno. Takvo promatranje može se u svakom slučaju implementirati i na uredski namještaj: siva u uredu obično se koristi za plastiku i pločasti materijal i teško da se može poboljšati kombinacijom s drugim bojama, mišljenja je Müller-Schellhorn.

U svakodnevnoj jezičnoj upotrebi ne-boja siva nije dobro primljena: od sive svakodnevice preko sivog miša do sive teorije jezik je pun negativnih asocijacija, a one se reproduciraju dalje i na psihologiju boja: sivo je boja starosti, usamljenosti, hladnoće, ravnodušnosti, prosječnosti i škrtosti. U knjizi Michaela Endesa „Momo“ bezosjećajni „ljudi u sivom“ kradu ljudima vrijeme te ga puše u malim sivim cigaretama. Četiri sive žene koje žele protjerati Fausta u smrt su briga, krivnja, nevolja i oskudica. Siva ne zrači, ona prigušuje i u kombinaciji s drugim bojama i njih čini sumornim i mutnim.

U svakom slučaju neutralna siva može se razbuditi kontrastima boja i tonova. To je interesantno naročito u igri s drugim bojama, jer u ovisnosti o fuzioniranju s određenim bojama i efekti su različiti. Trenutačno je u trendu uređenje ureda u kombinaciji sive i tonova drveta. Siva je značajno zastupljena u mnogim logo-tipovima poduzeća i na internetskim stranicama jer u kombinaciji s drugim bojama, primjerice s tamno plavom djeluje seriozno. Siva boja je boja skromnosti, nepotpunosti te gura uvijek u prvi plan druge boje i detalje. U tom smislu svježa siva boja kamena u kombinaciji s narančastom ili ljubičastom dobiva potpunui elegantni izričaj.

Izvor: www.farbimpulse.de

Materijali