Ulaz za korisnike

Bosch predstavlja inovacije za električnu, automatiziranu i umreženu mobilnost Sigurna i ugodna vožnja za svakoga

|
Bosch predstavlja inovacije za električnu, automatiziranu i umreženu mobilnost Sigurna i ugodna vožnja za svakoga
 
Bosch predstavlja inovacije za električnu, automatiziranu i umreženu mobilnost Sigurna i ugodna vožnja za svakoga
Četrdeset treći sajam automobila u Tokiju - Bosch predstavlja inovacije za električnu, automatiziranu i umreženu mobilnost Sigurna i ugodna vožnja za svakoga
- čista i ekonomična mobilnost zahvaljujući elektrifikaciji
- rješenja za viziju automatizirane i umrežene pomoći za sigurnu vožnju bez nesreća
- tehnologija za sigurnost motocikala u svim segmentima
- snažan globalni partner za klijente
 
Tokio – Bosch, vodeći svjetski dobavljač tehnologije i usluga, na 43. sajmu automobila u Tokiju predstavio je inovacije u mobilnosti zvane „Tehnologija za život“. Te tehnologije zadovoljavaju rastuću svjetsku potražnju na polju sprječavanja nesreća i zaštite okoliša. „Naše je poslovno područje Tehnologija za motorna vozila trenutačno u značajnom zamahu. Očekujemo da će operativna prodaja područja porasti za 5 % u 2013. godini, više od rasta svjetske proizvodnje automobila. Poslovanje je naročito uspješno u regiji Azija-Pacifik u kojoj očekujemo rast od približno 10 % u lokalnim valutama“, izjavio je Wolf-Henning Scheider, član uprave tvrtke Robert Bosch GmbH koji je odgovoran za to poslovno područje, na tiskovnoj konferenciji održanoj u međunarodnom izložbenom centru Tokyo Big Sight. „U Boschu smo predvidjeli elektrifikaciju, automatizaciju i umreženost kao glavne razvojne trendove u automobilskoj industriji te predvodimo u inovacijama u sva tri područja“, dodao je.
 
Čista i ekonomična mobilnost zahvaljujući elektrifikaciji
 
Na putu ka električnoj vožnji Bosch je u procesu realizacije značajnih rješenja za paralelne, serijske i plug-in hibride, kao i za isključivo električni pogon. To se uklapa u strategiju japanske vlade kojoj je cilj povećati tržišni udio „vozila sljedeće generacije“ na oko 20 % do 50 % do 2020. godine i na oko 50 % do 70 % do 2030. godine.
 
Na ovogodišnjem sajmu automobila u Tokiju, Bosch je izlažio cijeli raspon inovacija poput sustava za plug-in hibride koji može smanjiti emisiju CO2 za 65%. Do 2014. godine komponente električnog pogonskog sklopa bit će dio redovne proizvodnje u Boschu za 30 projekata. „S tim projektima stječemo iskustvo u stavljanju isplativih električnih pogonskih sklopova visokih performansi na tržište“, rekao je Scheider. „Korak po korak idemo ka realizaciji potpune elektromobilnosti.“
 
Baterije su i dalje ključna tehnologija za daljnju elektrifikaciju vozila. Boschev je cilj do kraja ovog desetljeća prepoloviti troškove litij-ionskih baterija te istovremeno udvostručiti gustoću energije u električnom polju, prvenstveno putem visoko precizne tehnologije za upravljanje baterijama te inovativne elektrokemijske tehnologije i tehnologije materijala. Kako bi se ubrzao tempo razvoja ovih inovacija, Bosch je nedavno potpisao ugovor o zajedničkom ulaganju s japanskim društvima GS Yuasa i Mitsubishi Corporation.
 
Automatizirane funkcije vožnje: poboljšanje sigurnosti i udobnosti
 
Iako se potpuno automatizirana vožnja tek nazire na obzoru, Bosch već sad nudi rastući broj funkcija sigurnosti i pomoći za vozača. „Vjerujemo da će nam automatizirana vožnja pomoći postići cilj sigurne vožnje bez prometnih nesreća. Ozljede bi trebale biti stvar prošlosti i idealno prometne nesreće ne bi uopće trebale postojati“, misli Scheider. Preko 90 % nesreća u svijetu prouzrokovano je ljudskom pogreškom. U Japanu 74 % nesreća uzrokuju vozači koji nisu poštivali postupke za sigurnu vožnju. U 2012. godini, starije su osobe sudjelovale u 40 % prometnih nesreća sa smrtnom posljedicom u Japanu – prema podacima Nacionalne policijske agencije, radi se o porastu od 3 % u odnosu na 2011. Boschevi su proizvodi već značajno pomogli u smanjenju tih brojeva.
 
Automatizacija također može vožnju učiniti ugodnijom. Japanski vozači troše prosječno do 30 sati godišnje u prometnim gužvama. Sustavi pomoći za vozača poput automatske kontrole razmaka (ACC) već su pomogli u rasterećenju prometa. U 2014. godini Bosch će na tržište plasirati sustav za pomoć u prometnim gužvama koji automobilu pomaže održati odgovarajući razmak u odnosu na druga vozila prilagođavajući brzinu vožnje razini gužve te ga zadržava unutar prometnih traka putem kontrole upravljača. Bosch planira razviti sve sofisticiranije automatizirane funkcije vožnje prije hvatanja u koštac s potpuno automatiziranom vožnjom u sljedećem desetljeću.
 
Umrežena vožnja: umrežavanje automobila s njihovom okolinom
 
Umrežena vožnja važan je preduvjet za potpunu automatizaciju. Bosch stavlja naglasak na umreženost automobila i oblaka što će dovesti do stalne povezanosti automobila putem brzih mobilnih podatkovnih mreža. Bosch očekuje da će do 2025. godine svaki novi prodani automobil imati tu mogućnost.
 
Umreženost u automobilu također doprinosi sigurnosti i udobnosti vožnje. Na sajmu automobila u Tokiju, Bosch će predstaviti „mySpin“ – novi sustav koji prikazuje aplikacije pametnih telefona na zaslonu automobila na isti način na koji se pojavljuju na zaslonu telefona. To vozačima omogućuje da za vrijeme vožnje upravljaju aplikacijama na siguran i jednostavan način. „Te će inovacije biti privlačne mladim vozačima koji cijene mobilni pristup internetu. Uz to pomažu u sprječavanju prometnih nesreća“, tvrdi Scheider.
 
Cijeli spektar sustava za sigurnost motociklista
 
Bosch predano razvija tehnologije koje vožnju čine udobnijom, sigurnijom i učinkovitijom. Najveći istraživački centar za aktivne sigurnosne sustave izvan Njemačke nalazi se u Yokohami. Prije svega, specijaliziran je za sustave za motocikle.
 
Proizvodi koji se razvijaju u Yokohami pokrivaju cijeli spektar sigurnosti za motocikliste. Sustav kontrole stabilnosti za motocikle (MSC) sofisticirani je sigurnosni sustav visoke tehnologije za vrhunske motocikle koji smanjuje opasnost od prometnih nesreća čak i kod snažnog kočenja u krivinama. Sustav ABS 9M light isplativa je varijanta ABS-a koja kontrolira samo prednji kotač te je namijenjena za azijsko masovno tržište. S obzirom da su jeftina vozila na dva kotača primarno prijevozno sredstvo u velikom dijelu Azije, ova cjenovno pristupačna inovacija može potencijalno drastično smanjiti smrt i ozljede u prometnim nesrećama diljem azijske regije. Ovo je točno ono što Bosch ima na umu u svom strateškom imperativu „Tehnologija za život“.
 
Snažan partner za globalne proizvođače automobila
 
Kako bi zadržali snažnu i stabilnu prisutnost na svjetskom tržištu, japanski proizvođači automobila teže povećati svoju tehnološku prednost, posebice na polju elektrifikacije. Poput drugih međunarodnih proizvođača automobila, i oni povećavaju svoja ulaganja na tržištima u nastajanju. S globalnim utjecajem i snagom u inovacijama, Bosch je u idealnoj poziciji iskoristiti ovu priliku za postizanje snažnog raste te u skladu s time trenutno širi svoju globalnu mrežu. Samo u 2013. godini, Bosch je otvorio tri velike nove lokacije u Kini. Trenutno u Indoneziji gradi novi proizvodni pogon za proizvode poslovnog područja Benzinski sustavi te proširuje pogon na Tajlandu.
 
„Uvijek smo blizu naših klijenata u automobilskoj industriji, gdje god u svijetu se nalazili – našu mrežu proizvodnje za automobilsku industriju trenutno čini 95 lokacija diljem svijeta. Kad se naši klijenti prošire na neko novo područje, velike su šanse da smo mi već tamo. I naša se mreža stalno širi“, izjavio je Scheider.
 
Kontakt za medije:
Kristina Šperanda Ferenc
Tel.: (+385) 1 295 80 74
kristina.speranda-ferenc@hr.bosch.com
 
 

Materijali