Ulaz za korisnike

Boschev hidraulički hibrid Praktičan i zabavan u vožnji Alternativni pogon koji pruža učinkovit način za regeneraciju energije k

Kako funkcionira hidraulički hibrid Hidrauličke jedinice s pomoću hidraulične tekućine stlačuju plinski jastuk. Tekućina i plin
 
Kako funkcionira hidraulički hibrid Hidrauličke jedinice s pomoću hidraulične tekućine stlačuju plinski jastuk. Tekućina i plin
- može smanjiti potrošnju goriva do 45 posto u gradskoj vožnji - jeftin, robustan hibridni pogon koji se lako održava - prvi hidraulički hibrid na svijetu s pneumatskim akumulatorom

Boschev novi, hidraulički, potpuno hibridni pogon dokaz je da štedljivost može biti zabavna. Tehnologija koju je Bosch razvio u suradnji s tvrtkom PSA Peugeot Citroën ima jasne ciljeve: omogućiti hidraulični hibridni pogon koji će znatno smanjiti potrošnju goriva i emisije CO2 u kompaktnim automobilima. Sustav je kompatibilan i s putničkim vozilima iz drugih automobilskih segmenata, kao i s lakim dostavnim kamionima u urbanim sredinama.

Hidraulički hibrid izveden je tako da omogućava kratkotrajno povećanje ubrzanja koje inače daju samo kompleksni električni pogoni. U ovom slučaju konvencionalan motor s unutrašnjim izgaranjem u kombinaciji s hidrauličkim jedinicama i pripadajućim akumulatorom dušičnog pritiska omogućava kratkotrajno povećanje ubrzanja. Hibridni sustav daje potporu benzinskim i dizelskim motorima u rasponima u kojima nisu optimalno učinkoviti.

Koncept podjele snage omogućuje razne opcije u vožnji. Za kratka putovanja pohranjena energija može se koristiti za vožnju isključivo s pomoću hidraulički stvorene snage, dok je motor s unutrašnjim izgaranjem isključen te vozilo ne proizvodi ispušne plinove. Za dulja putovanja ili prilikom brže vožnje, silu ubrzanja stvara motor s unutrašnjim izgaranjem. Osim toga, ta se dva pogona mogu i kombinirati. U tom slučaju energija pohranjena u hidrauličkom sustavu i gorivo koje izgara u motoru s unutrašnjim izgaranjem zajedno pokreću vozilo, što također omogućava kratkotrajno povećanje ubrzanja.

Bosch i PSA Peugeot Citroën u toj tehnologiji vide veliki potencijal. Prema novom europskom voznom ciklusu, ona je u stanju smanjiti potrošnju goriva do 30 posto u usporedbi s konvencionalnim motorom s unutrašnjim izgaranjem. U isključivo gradskoj vožnji ta brojka raste na čak 45 posto. Zbog toga se opseg uporabe kompaktnog automobila može uvelike povećati s pomoću tog alternativnog pogona. Učinkovitost je veća zahvaljujući pažljivoj konfiguraciji dvije pogonske komponente.

Dodatna je prednost što hibridni sustav koristi energiju koja se inače ne bi iskoristila. Kočenje primjerice brzo puni hidraulički akumulator: kinetička energija koja se stvori kočenjem pretvara se u hidrauličku energiju i sprema u tlačni akumulator. Inače se ta energija ne bi iskoristila, već bi se pretvorila u toplinu u kočničkim oblogama. Prednosti hibridnog pogona očite su i kada se vozilo kreće stalnom brzinom. U tom slučaju motor radi učinkovito, a u isto vrijeme puni akumulator hidrauličke energije.

Hidraulično-mehanički sustav omogućuje jeftin, izdržljiv hibridni pogon koji se lako održava. S obzirom da ne zahtijeva specijaliziranu infrastrukturu, može se koristiti diljem svijeta.

Detaljan tehnički opis rada

Osim konvencionalnog motora s unutrašnjim izgaranjem, hidraulički hibridni pogon sastoji se i od hidrauličkog akumulatora i spremnika. Hidrauličke jedinice s pomoću hidrauličke tekućine stlačuju plinski jastuk. Tekućina i plin odvojeni su jedno od drugog. Plinski jastuk pohranjuje energiju tako što se plin stlačuje slično pritisnutoj opruzi. U tom trenutku tlak u sustavu iznosi više od 300 bara. Količina energije koja se može pohraniti u hidrauličkom akumulatoru ovisi o veličini sustava. Čim se tlak u akumulatoru smanji, sustav radi obrnuto. Plin se opet širi, čime stvara tlačnu silu na hidrauličku tekućinu i pokreće hidraulički motor. Taj motor preuzima pohranjenu energiju i vraća ju natrag u vozilo putem mjenjačke kutije.

Istina je da akumulator pritiska ima manji kapacitet i domet od litij-ionskih baterija u električnim automobilima. Bez obzira na to, brže se puni i učinkovitije koristi dodatnu energiju koju stvara motor s unutrašnjim izgaranjem.

O suradnji između Boscha i grupe PSA

Uska suradnja na području konstrukcije između Boscha i grupe PSA Peugeot Citroën traje još od 2008. godine. To strateško partnerstvo omogućilo je Peugeotu da 2011. na tržište plasira model 3008 HYbrid4, prvi serijski proizvedeni dizelski hibridni automobil sa sustavom razdvojenih osovina. PSA Peugeot Citroën razvio je električne dijelove (električni motor, pogonsku elektroniku i visokonaponski generator) u uskoj suradnji s Boschem, koja se proširila na razvoj posebne tehničke strukture potrebne za korištenje programa elektroničke stabilnosti ESP® u hibridnim vozilima. Taj koncept hibridnog pogona grupa PSA sada koristi i u modelu Peugeot 508 (u karavanu RXH i limuzini HYbrid4) te u modelima Citroën DS5 HYbrid4, za koje Bosch dobavlja komponente električnog pogona.

Kontakt za medije:

Kristina Šperanda Ferenc

Tel.: (+385) 1 295 80 47

Kristina.speranda-ferenc@hr.bosch.com

Automobilska tehnologija najveći je poslovni sektor Grupe Bosch. Prema preliminarnim procjenama u poslovnoj 2012. godini ostvaren je promet od 30,9 milijardi eura, što čini 59 posto ukupnog prometa grupe. To čini Grupu Bosch jednom od vodećih dobavljača automobilske opreme. Oko 171.000 zaposlenika Automobilske tehnologije diljem svijeta zaposleno je u sedam poslovnih područja: tehnologije ubrizgavanja za motore s unutarnjim izgaranjem, periferija pogonskog sklopovlja, alternativni pogonski koncepti, aktivni i pasivni sigurnosni sustavi, funkcije za pomoć i udobnost, informiranje i komunikacija u automobilu, te usluge i tehnologija za tržište autoopreme. Bosch je zaslužan za važne inovacije u automobilskoj industriji, kao što je elektroničko upravljanje motorom, elektronički program stabilnosti ESP® te common rail dizelska tehnologija.

Bosch Grupa vodeći je međunarodni dobavljač tehnologije i usluga. U poslovnoj 2012. oko 306.000 zaposlenika ostvarilo je promet od 52,3 milijarde eura na području automobilske tehnologije, energetske i građevinske tehnologije, industrijske tehnologije i potrošnih dobara. Grupa Bosch sastoji se od društva Robert Bosch GmbH i više od 350 društva kćeri i regionalnih društava u preko 60 zemalja. Ako ubrojimo i njegove prodajne i servisne partnere, Bosch ima svoje predstavnike u oko 150 zemalja. Ova svjetska mreža za razvoj, proizvodnju i prodaju temelj je za daljnji rast. Bosch je u 2012. godini potrošio oko 4,5 milijardi eura na istraživanje i razvoj te je prijavio preko 4700 patenata diljem svijeta. Cilj Grupe Bosch je svojim proizvodima i uslugama unaprijediti kvalitetu života ljudi nudeći im inovativna, korisna i nadahnjujuća rješenja i tehnologiju za život diljem svijeta.

Dodatne informacije možete pronaći na www.bosch.com

Materijali

  • Kako funkcionira hidraulički hibrid
Hidrauličke jedinice s pomoću hidraulične tekućine stlačuju plinski jastuk. Tekućina i plin odvojeni su jedno od drugog. Plinski jastuk pohranjuje energiju tako što se plin stlačuje slično pritisnutoj opruzi. Čim se tlak u akumulatoru smanji, sustav radi obrnuto.

    Kako funkcionira hidraulički hibrid Hidrauličke jedinice s pomoću hidraulične tekućine ...

  • Shematski prikaz hidrauličkog hibrida
Osim konvencionalnog motora s unutrašnjim izgaranjem, hidraulički hibridni pogonski sklop također sadrži i tlačni akumulator i spremnik.

    Shematski prikaz hidrauličkog hibrida Osim konvencionalnog motora s unutrašnjim izgaranjem, ...