Ulaz za korisnike

Boschevi proizvodi za etablirana i tržišta u nastanku

|
Boschevi proizvodi za etablirana i tržišta u nastanku
 
Boschevi proizvodi za etablirana i tržišta u nastanku
Trendovi u tehnologiji za motorna vozila - Boschevi proizvodi za etablirana i tržišta u nastanku - Okoliš, sigurnost i udobnost potiču tehnološki razvoj
  • > Očekuje se da će promet grupe Bosch u 2011. premašiti 50 milijardi eura
  • > Prognozira se da će promet odjela Tehnologija za motorna vozila doseći 30 milijardi eura
  • > Oko 3,3 milijarde eura bit će uloženo u istraživanje i razvoj za tehnologiju za motorna vozila
  • > Promet od 330 milijarde jena koji je Bosch 2011. ostvario u Japanu sličan rezultatima iz 2010.
  • Tokio – „Od 2009. svjetsko gospodarstvo i globalna automobilska industrija oporavljaju se od velike gospodarske krize“, rekao je dr. Bernd Bohr, predsjednik Bosch automobilske grupe u uvodnom govoru na Bosch konferenciji za tisak na Sajmu automobila u Tokiju 2011. Ove godine politička i gospodarska kretanja iznjedrila su nove nesigurnosti. „Pored svega toga Japan se suočio s obnovom nakon potresa, tsunamija i nuklearne nesreće koji su se dogodili ovog proljeća. Ta zemlja i njezin narod izvanredno su savladali taj izazov“, rekao je Bohr.

    Snažna globalna prisutnost grupe Bosch ovog se proljeća dokazala kao prednost. Kompanija se uz pomoć lokalnih i globalnih resursa na najbolji mogući način nosila s nastalom situacijom. Ta prisutnost u svijetu i dalje će biti jedna od najvećih Boschevih snaga u suočavanju sa složenim izazovima koji ga čekaju.

    Svjetsko je gospodarstvo usporilo od prvog tromjesečja 2011. Konsolidacija javnih financija u visokozaduženim gospodarstvima ograničila je rast. Automobilska tržišta u nastanku također su u posljednje vrijeme zabilježila usporavanje. Unatoč tome nastavlja se proces sustizanja na azijskim tržištima u nastanku. „Globalna proizvodnja za motorna vozila u 2011. rasla je oko četiri posto, a u 2012. očekujemo porast od tri do pet posto“, rekao je Bohr.

    U skladu s ovim zbivanjima grupa Bosch i dalje vjeruje da će promet u 2011. po prvi puta premašiti 50 milijardi eura, odnosno brojku od 47,3 milijarde eura koliko je iznosio 2010. Bohr očekuje da će volumen poslovanja u Odjelu tehnologija za motorna vozila prijeći 30 milijardi eura u usporedbi s 28,1 milijardom eura u 2010. Samo na području tehnologije za motorna vozila Bosch će u 2011. uložiti oko 3,3 milijarde eura u istraživanje i razvoj.

    Boschev rast u 2011. odražava se i u njegovoj globalnoj radnoj snazi. Ove se godine očekuje da će se broj zaposlenih uvećati za 15 000, čime će ukupan broj zaposlenih narasti na oko 300 000. U automobilskoj grupi broj zaposlenih rast će za otprilike 10 000 - na oko 177 000.

    Unatoč katastrofama ovog proljeća u Japanu se promet Boscha može usporediti s prometom iz 2010. te se očekuje da će u 2011. doseći otprilike 330 milijardi jena. Broj zaposlenih u Boschu u Japanu također je ostao stabilan na oko 8000.

    Važna uloga Japana u Boschevoj globalnoj razvojnoj mreži

    Do kraja 2011. u Japanu će biti zaposleno 1200 Boschevih inženjera. Na lokaciji u Yokohami nalazi se Boschev najveći istraživački i razvojni centar za sustave aktivne sigurnosti izvan Njemačke. To je također globalni centar stručnosti za sigurnost motocikala: Boschevi inženjeri u Yokohami nedavno su razvili najmanji i najlakši ABS za motocikle u svijetu.

    Razvojne aktivnosti kompanije u Japanu odražavaju globalnu strategiju grupe Bosch: Bosch je na temelju regionalnih prednosti izgradio svjetsku mrežu stručnjaka koji jedni drugima pomažu svojim znanjima i iskustvima te tržišnom inteligencijom. Boschevi inženjeri u 50 razvojnih centara u svim važnim gospodarskim regijama diljem svijeta rade u raznolikim međunarodnim timovima koji razvijaju konkretna rješenja za gospodarstva s tržištima u nastanku i etabliranim tržištima.

    Kao vodeći dobavljač dijelova za motorna vozila Bosch je izvrsno pozicioniran podržavati japanske proizvođače originalnih dijelova u svim njihovim nastojanjima i u Japanu i na globalnim tržištima. Boschev odjel tehnologije za motorna vozila i dalje jača svoju prisutnost osobito u azijskim regijama rasta, gdje japanski proizvođači automobila sve više šire proizvodnju za motorna vozila. „U Aziji će do kraja godine raditi 10 000 inženjera, dok ih ukupno u svijetu ima 29 000“, rekao je Bohr. Bosch između 2011. i 2013. godine namjerava u tu regiju uložiti preko 1,8 milijardi eura.

    S razvojem azijskih gospodarstava s tržištima u nastanku nastavlja rasti i potražnja za malim, povoljnim automobilima. Da bi odgovorio na taj trend Bosch se i dalje bavi razvojem cjenovno prihvatljivih tehnologija koje ispunjavaju lokalne potrebe. Primjerice, kompanija je u tri godine prepolovila troškove radarskih senzora za sustave pomoći vozaču. Nadalje, Bosch je na kinesko tržište plasirao povoljni koncept Parkpilot i navigacijski sustav, sve usklađeno s lokalnim zahtjevima.

    Kompanija teži i smanjenju troška dizelskih sustava, od kojih se jedna trećina proda u Aziji. Bohr očekuje da će se udio sustava za ubrizgavanje koji su opremljeni isplativim injektorima s magnetskim ventilima u sljedećih pet godina povećati s nešto ispod 60 posto na gotovo 80 posto.

    Osim što tehnologije za motorna vozila čini dostupnim i cjenovno prihvatljivim svima Bosch neprestano unapređuje svoje proizvode kako bi vožnju učinio čistom i ekonomičnom, ali i sigurnom i udobnom. Bohr smatra da je taj pristup u skladu sa strateškom idejom kompanije „Tehnologija za život“.

    Uz pomoć širokog raspona tehničkih mjera Bosch će potrošnju goriva smanjiti za dodatnih 30 posto i u dizelskim i u benzinskim motorima. Važan je primjer toga turbopunjenje motora sa smanjenom potrošnjom i ono je u središtu pažnje zajedničkog pothvata Bosch Mahle Turbo Systems. Takve tehnologije sukladne su sve strožim normama vezanim uz gorivo i emisije i doprinose uspjehu ekonomičnih sustava izravnog ubrizgavanja i ubrizgavanja u više točaka (eng. port fuel injection). Bosch planira u 2013. prodati oko sedam milijuna sustava za izravno ubrizgavanje benzina, što je triput više nego u 2010. U istom bi se razdoblju prodaja common rail sustava za ubrizgavanje dizela trebala povećati s devet milijuna jedinica godišnje na preko dvanaest milijuna jedinica.

    Ipak, razvoj postojeće tehnologije predstavlja tek polovicu izazova za Bosch. „Moramo odgovoriti i na nove tehnološke zahtjeve, bez obzira nameću li se oni kod prelaska sa sustava za pomoć vozaču na potpuno autonomnu vožnju ili kod prelaska na elektromobilnost“, rekao je Bohr.

    Utiranje puta elektromobilnosti

    Bosch godišnje u elektromobilnost ulaže 400 milijuna eura i nudi opsežan asortiman proizvoda, od motora i energetske elektronike do pomoćnih sustava. Kompanija je također uspješno ušla na tržište pogona za električne bicikle i ove godine isporučila 70 000 jedinica. Nadalje, uz pomoć zajedničkog pothvata na području litij-ionskih baterija Bosch nastoji povećati opseg i smanjiti troškove te ključne komponente. Bosch je već ostvario brojne ciljeve na putu prema elektrifikaciji pogonskog sklopa. Do 2013. ovaj dobavljač isporučit će 21 projekt za 13 proizvođača automobila. Danas su Boscheve tehnologije već ugrađene u vozila marke Porsche, Volkswagen i Peugeot.

    Iako Bohr do sredine sljedećeg desetljeća ne očekuje značajan zaokret prema potpuno električnoj vožnji, predviđa da će prijelazna rješenja najvjerojatnije biti prihvaćena prije toga. Stoga veliki potencijal vidi u malim električnim vozilima, osobito za vožnju na posao u megagradovima. Bosch smatra da se dobre prilike otvaraju za plug-in hibride koji se priključuju na zidnu utičnicu i tako napajaju električnom energijom. Dok je njegov potpuno električni raspon dovoljan za svakodnevne gradske vožnje, veće je udaljenosti moguće prijeći zahvaljujući dodatnom dizelskom ili benzinskom motoru.

    Uz sve veći broj automobila na cestama diljem svijeta raste i važnost sigurnosti u vožnji. Zahvaljujući državnim zahtjevima za novoregistrirana vozila raste broj ugrađenih sigurnosnih sustava koje je Bosch prvi predstavio tržištu. Do 2015. sustavom kočenja ABS bit će opremljeno 90 posto svih novih vozila diljem svijeta, u usporedbi sa 75 posto u 2010. U istom razdoblju ugradnja sustava protiv proklizavanja kotača ESC narast će s 40 na 60 posto. U Japanu će od 2012. ESC biti obvezan za nove modele vozila. Danas je preko 30 posto vozila koje proizvedu japanski proizvođači automobila opremljeno Boschevim sustavima ESC.

    „U narednim desetljećima“, rekao je Bohr, „ideja o autonomnoj vožnji bez nesreća postat će stvarnost.“ Najprije će vozačima u prometu sa zastojima i ponovnim pokretanjima pomagati funkcije temeljene na radarskim i videosenzorima. Postepeno će sustavi za pomoć vozaču moći pružiti podršku u složenijim situacijama. Preko 600 Boschevih razvojnih stručnjaka posvetit će se radu na tom polju. Put k autonomnoj vožnji u biti se može usporediti s prelaskom na elektromobilnost, nešto na čemu u Boschu radi preko 800 razvojnih stručnjaka. Na taj se način kompanija nosi sa strukturalnim promjenama koje predstoje automobilskoj industriji.

    Umrežavanje vozila: odlučujući faktor za internetsku generaciju

    Boscheva rješenja za mobilnost bazirana na internetu orijentirana su na niz područja, od društvenih medijskih platformi za informiranje vozača do međusobnog umrežavanja vozila i transportne infrastrukture. Kompanija razvija i ekosustave električne mobilnosti: Bosch je već uveo pilot-sustav u Singapuru s cijelim poslovnim modelom temeljenim na webu 3.0, internetu stvari i usluga. Ispitivanja su počela u lipnju ove godine. Do kraja 2011. diljem cijelog tog grada-države bit će postavljeno oko 40 stanica za napajanje, a još više ih je u planu.

    U srcu projekta nalazi se Boscheva uslužna platforma koja vozačima omogućuje rezervaciju i lociranje dostupnih stanica za napajanje. Tako sustav kreira okolinu u kojoj mogu sudjelovati dobavljači električne energije, operateri parkirnih mjesta, originalni proizvođači opreme i upravitelji voznog parka. Sustav je jednostavan: vozači plaćaju jedinstvenu cijenu za električnu energiju i uslugu. Bohr drži da taj projekt daje naslutiti kako će mobilnost izgledati u budućnosti.

    U završnom dijelu Bohr je rekao da Bosch sve svoje aktivnosti prilagođava sve neizvjesnijim gospodarskim okolnostima. Pozvao je automobilsku industriju da se unatoč promjenjivom poslovnom okruženju orijentira na glavne inovacijske projekte. Inovacijska partnerstva među proizvođačima i dobavljačima oduvijek ovise o pouzdanosti. To je u svijetu nesigurnosti postalo još važnije, rekao je Bohr.

  • Kontakt za medije:
  • Ines Marciuš Kruljac
  • Tel.: (+385) 1 295 80 74

    www.bosch.hr

    Ines.marcius-kruljac@hr.bosch.com

    Tehnologija za motorna vozila najveći je poslovni sektor grupe Bosch. U 2010. taj je sektor ostvario promet od 28,1 milijardu eura, što čini 59 posto ukupnog prometa grupe. Tako je grupa Bosch jedna od vodećih dobavljača automobilske opreme. Otprilike 167 000 zaposlenika Odjela tehnologija za motorna vozila diljem svijeta zaposleno je u sedam poslovnih područja: tehnologije ubrizgavanja za motore s unutarnjim izgaranjem, periferija pogonskog sklopovlja, alternativni pogonski koncepti, aktivni i pasivni sigurnosni sustavi, funkcije za pomoć i udobnost, informiranje i komunikacija u automobilu te usluge i tehnologija za tržište autoopreme. Bosch je zaslužan za važne inovacije u automobilskoj industriji kao što su elektroničko upravljanje motorom, elektronički program stabilnosti ESP® te common rail dizelska tehnologija. U poslovnoj 2011. Boschev poslovni odjel tehnologije za motorna vozila očekuje da će promet do kraja godine doseći oko 30 milijardi eura, a broj zaposlenika 177 000.

    Grupa Bosch vodeći je globalni dobavljač tehnologije i usluga. U poslovnoj 2010. godini oko 285.000 zaposlenika ostvarilo je promet od 47,3 milijarde eura na području automobilskih i industrijskih tehnologija, robe široke potrošnje i graditeljskih tehnologija. U 2011. godini predviđa se da će promet do kraja godine biti veći od 50 milijardi eura, a broj zaposlenika iznositi 300.000. Grupa Bosch sastoji se od tvrtke Robert Bosch GmbH i više od 350 podružnica i regionalnih kompanija u preko 60 zemalja. Ako ubrojimo i njegove prodajne i servisne partnere, Bosch ima svoje predstavnike u oko 150 zemalja. Ova svjetska mreža za razvoj, proizvodnju i prodaju temelj je za daljnji rast. Bosch je u 2010.godini potrošio 3,8 milijarde eura na istraživanje i razvoj te je prijavio preko 3800 patenata diljem svijeta. Svojim proizvodima i uslugama Bosch unapređuje kvalitetu života nudeći inovativna i korisna rješenja.

    Bosch u 2011.godini slavi svoju 125.godišnjicu. Tvrtku je 1886. u Stuttgartu osnovao Robert Bosch (1861.-1942.) kao „Radionicu za preciznu mehaniku i električni inženjering". Posebna struktura vlasništva tvrtke Robert Bosch GmbH jamči poduzetničku slobodu i omogućava tvrtki dugoročno planiranje i poduzimanje značajnih početnih investicija s ciljem osiguranja budućnosti tvrtke. Ukupno 92% udjela u Robert Bosch GmbH u vlasništvu je dobrotvorne fondacije Robert Bosch Stiftung GmbH. Većinu prava glasa ima industrijski trust Robert Bosch Industrietreuhand KG. Funkcije poduzetnog vlasništva izvršava trust. Ostatak poslovnih udjela u vlasništvu je obitelji Bosch i društva Robert Bosch GmbH.

  • Materijali

    • Fotografija: dr. Bernd Bohr, predsjednik Bosch automobilske grupe

      Fotografija: dr. Bernd Bohr, predsjednik Bosch automobilske grupe