Ulaz za korisnike

Buzetski autoprijevoznici traže pravedniju naplatu tunelarine

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

BUZET - U kontekstu najnovije inicijative ministra prometa Božidara Kalmete o nižim cestarinama zimi, doduše samo na prometnicama u nadležnosti Hrvatskih autocesta, buzetski autoprijevoznici ponovno upozoravaju na problem tunelarine za tunel Učku.

Predsjednik sekcije autoprijevoznika obrtničke udruge Franko Biloslav, dopredsjednik Roberto Majer te član Emil Jakac ističu da od BINA-Istre očekuju ispravljanje te nepravde. Buzetski prijevoznici, njih stotinjak, nemaju nikakve beneficije iako su u »susjedstvu« tunela. Ostvaruju tek popust od 40 posto, koji mogu dobiti svi hrvatski autoprijevoznici neovisno o mjestu stanovanja.

- Kad je o BINA-Istri riječ, stvari funkcioniraju po principu iz 19. stoljeća. Primjerice, na razini Hrvatske odnedavno postoji kartica koju prijevoznici mogu koristi prilikom prometovanja autocestama, bilo da su u nadležnosti Autoceste Rijeka-Zagreb ili pak Hrvatskih autocesta, pri čemu nije ograničena ni uplata ni njeno vremensko korištenje. U tunelu Učka treba platiti 25 prolazaka da bi se ostvario popust od 40 posto, i ti prolazi vrijede tri mjeseca. U slučaju da ih u tom razdoblju ne iskoristiš, novac propada, odnosno moraš doplatiti još 25 prolaza da bi produžio rok njihova važenja, veli Majer. Argumentirajući težnje buzetskih autoprijevoznika da se izbore za pravedniji sustav naplate, Majer ističe da oni gravitiraju Rijeci i prolaze Ipsilonom samo na dionici od Lupoglava do Matulja, a plaćaju kao da ga koriste u cjelini, za razliku od prijevoznika iz južne Istre koji se Ipsilonom voze besplatno. Postojeći sustav naplate je nepravičan i više pogađa one koji su bliže tunelu, odnosno stanovnike Buzeštine, Pazinštine i Labinštine, a nakon otvaranja zapadnog kraka Ipsilona i Bujštine, ističe Majer.

Hrvatska gospodarska komora nije se u pregovorima o rješavanju tog problema postavila kako bi trebalo, a usto je pregovarač za istarske autoprijevoznike Šime Vidulin, predsjednik Županijske komore Pula, što nije primjereno jer je on član Uprave Tunela Učka i autor spomenika uz Ipsilon. »Smatramo da treba ustrajati na pregovorima za smanjenje cestarine na Ipsilonu, odnosno tunelarine, pri čemu se buzetske ili labinske prijevoznike ne smije tretirati kao ostale u Istri jer bi zbog blizine, orijentacije na Rijeku i učestalosti prolaza trebali ostvarivati poseban popust«, zaključio je Jakac.

IZVOR: Glas Istre Autor: G. Č. Š. www.glasistre.hr

Materijali