Ulaz za korisnike

Čak 4 od 5 ispitanika Pulsa spremno platiti više za proizvod ako znaju da njegov proizvođač brine i ulaže u zaštitu okoliša

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

HRVATSKA - Holcim Hrvatska je 10. srpnja na konferenciji za medije u Zagrebu predstavio svoje 2. Izvješće o održivom razvoju. Javnosti su ga predstavili Albert Szabo, predsjednik Uprave Holcima Hrvatska, Mirjana Matešić, ravnateljica HRPSOR-a (Hrvatskog poslovnog savjeta za održivi razvoj) i Žarko Horvat, član Uprave i direktor industrijske ekologije Holcima Hrvatska.

Tvrtka Holcim u Hrvatskoj već 15 godina u raznim oblicima ulaže u održivi razvoj, što je sastavni dio poslovne filozofije Holcim Grupe širom svijeta. 2. Izvješće o održivom razvoju Holcima Hrvatska (prvo objavljeno 2005.) potvrđuje da se istovremeno može pozitivno poslovati i biti društveno odgovoran, ako za to imate podršku zajednice u kojoj živite. Za razliku od uobičajenih financijskih izvješća, izvješće o održivom razvoju ne donosi samo podatke bitne dioničarima, već se ovim izvješćem daje uvid u širi učinak tvrtke na zajednicu u kojoj posluje (zaštita okoliša, klima i energija, zaštita na radu, uključenost u lokalnu zajednicu i održiva gradnja). Holcimovo je izvješće prvo takvo u Hrvatskoj izrađeno po najnovijim svjetskim smjernicama Globalne inicijative za izvješćivanje (GRI) koje omogućuju jednostavno praćenje i uspoređivanje rezultata Holcima s bilo kojom sličnom tvrtkom iz Hrvatske ili svijeta. „Izuzetno smo ponosni što već drugi put za redom predstavljamo Izvješće o održivom razvoju kojim pokazujemo da kontinuirano unapređujemo naše poslovanje, odnosno pozitivan utjecaj kako na okoliš tako i na samo okruženje u kojem živimo i radimo. Sretan sam da je u Holcimu 2006. protekla bez ijedne ozljede na radu, što potvrđuje da se višestruko isplatila posvećenost svih zaposlenika i uprave tom pitanju, te sav trud i vrijeme uloženo u edukaciju zaposlenika i kooperanata“, izjavio je Albert Szabo, predsjednik Uprave Holcima Hrvatska. Holcim Hrvatska uspješno je u 2006. provodio i svoju misiju - biti najcjenjenija i najprivlačnija tvrtka u branši, stvarajući vrijednosti za zaposlenike, poslovne partnere i lokalnu zajednicu – što potvrđuju i dvije laskave titule za 2006. godinu – najbolji poslodavac u Hrvatskoj u izboru zaposlenika prema istraživanju portala Moj.Posao, te najbolji domaći program donacija zajednici u kojoj Holcim radi prema udruzi Donacije.info. „Kad u Holcimu kažemo da gradimo temelje za buduće generacije, to svakodnevno i radimo, sa svih 370 zaposlenika na 13 lokacija širom Hrvatske. Prije nešto više od mjesec dana smo tako u Koromačnu predstavili prijedlog revitalizacije površinskog kopa, viziju kako bi taj prostor mogao izgledati nakon što završi eksploatacija, a želja nam je da se u daljnje stvaranje te vizije uključe svi dionici lokalne zajednice. U kamenolomu u Očuri istovremeno proizvodimo drobljeni kamen i revitaliziramo kamenolom. Svjesni smo da zbog takva pristupa naši proizvodi nisu nužno najjeftiniji, no tu je dio odgovornosti na cijeloj zajednici. Naime, upravo odabirom proizvoda društveno odgovornih tvrtki podržava se ovakav način rada, koji je jedini dugoročno održiv“, izjavio je Žarko Horvat, član Uprave i direktor industrijske ekologije Holcima Hrvatska.

"Drago mi je da sam prisustvovala predstavljanju prvog izvješća o održivom razvoju koje je izrađeno prema najnovijim svjetskim smjernicama, i to punih 10 godina od kada je Holcim zajedno s ostalima bio jedan od osnivača HRPSOR-a. Od tada do danas je napravljeno puno posla, ali je isto tako jasno da, prema prikazanim rezultatima istraživanja javnosti, imamo još puno toga za napraviti na promociji održiva razvoja." izjavila je Mirjana Matešić, ravnateljica HRPSOR-a (Hrvatski poslovni savjet za održivi razvoj).

Utjecaj odgovornog poslovanja na ponašanje kupaca Čak 4 od 5 ispitanika spremno platiti više za proizvod ako znaju da njegov proizvođač brine i ulaže u zaštitu okoliša. Nažalost, samo načelno! U istraživanju percepcije građana Hrvatske o društveno odgovornom ponašanju hrvatskih tvrtki, koje je Holcim u lipnju ove godine naručio od Pulsa, sudjelovalo je 1000 ispitanika, nacionalno reprezentativan uzorak, a rezultati su indikativni. Čak 67% ispitanika upoznato je s pojmom društveno odgovornog ponašanja (DOP), od čega svaki peti građanin DOP smatra prvenstveno brigom o zaposlenicima. Brigu o zaštiti okoliša, koji koncept DOP-a također podrazumijeva, stavljaju tek na peto mjesto. Svega jedan posto ispitanika pod pojmom DOP-a podrazumijeva brigu o potrošaču. Za pojam održivog razvoja (OR) čuo je nešto manji broj ljudi - 43%. Na konkretno pitanje što je za njih održivi razvoj 35% nije znalo objasniti, 16% odgovara da je to svaki pozitivni proces razvoja, 9% misli da je to rast koji je stalan (stabilan), a 7% ispitanih odgovorilo je da je to onakav razvoj kompanije koji je ujedno i održiv za zajednicu, širu okolinu. Ipak, velika većina ispitanika, njih 83%, izrazila je spremnost skuplje platiti proizvod čiji proizvođač vodi posebnu brigu oko zaštite okoliša. Štoviše, 46% kupaca smatra da svojom kupnjom i odabirom određenog proizvoda može izravno utjecati na zaštitu okoliša. Međutim, pitanje je da li to u stvarnoj situaciji i učine jer je prilikom odluke o kupnji cijena proizvoda s 35% i dalje dominantan argument u odnosu na društvenu odgovornost proizvođača koja na konačnu odluku o odabiru proizvoda utječa sa samo 10%! www.holcim.hr

Materijali