Ulaz za korisnike

Ceste kao državni krvotok

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

PULA - »Ovim kongresom ASECAP pokazuje koliku je ulogu Hrvatska odigrala na području naše djelatnosti.

Uz to, kako je ove godine obilježena prva godišnjica proširenja EU i budući da EU komisija upravo završava strategiju razvoja prometa, izbor Pule je bio logičan slijed kojim pokazujemo smjer u kojem bi se EU trebala širiti«, rekao je Joao Bento, predsjednik ASECAP-a. Podsjetimo, ASECAP je europska udruga koncesionara autocesta s naplatom cestarine i trenutačno okuplja oko 130 poduzeća koja gospodare sa 260.000 kilometara autocesta i tunela. Ove se godine njihov kongres, s glavnom temom »Učinkovitost i uloga javno-privatnog partnerstva u izgradnji sigurnih i pouzdanih autocesta u proširenoj Europi«, održava od 21. do 24. svibnja održava u Puli, a okuplja petsto sudionika. »Hrvatska operira sa 1020 kilometara autocesta, a trenutačno je u izgradnji 257 kilometara od ukupno planiranih 1501 kilometar, što je iznimno visok broj u odnosu na veličinu zemlje. Inače, u lipnju na koridoru X. i X.a pušta se u promet oko 40 kilometara nove autoceste što je iznimno bitno za Hrvatsku, jer time kao zemlja kandidat mi usklađujemo svoju prometnu legislativu sa uvjetima Europske unije«, rekao je Mate Jurišić, pomoćnik ministra mora, turizma, prometa i razvitka. Valter Drandić, gradonačelnik Pule, izjavio je kako su ceste krvotok koji se mora što brže i kvalitetnije razvijati. Budući da je ASECAP najjača udruga u prometnom segmentu djelovanja, Bento tvrdi kako oni imaju pravo ali i obvezu biti prisutni na čelu svih aktivnosti autocesta. ASECAP se želi usmjeriti na financiranje cesta s naplatom, elektroničku naplata cestarine te eurovinjete. Što se tiče financiranja cesta s naplatom riječ je o vrlo složenom procesu, jer tu je nekoliko stvari koje bi se trebale realizirati. S jedne strane trebalo bi modernizirati stare ceste, što predstavlja izazov ali, prema Bentovim riječima, još je i veći izazov financiranje novih cesta. »Upravo zato koncesijski ugovori su vrlo važni i mi želimo da što se tiče prometne filozofije europska tijela ostanu nepristrana i neutralna. Trebalo bi se napraviti uvjetno-unakrsno financiranje. Uostalom, upravo je učinak i uloga JPP-a u izgradnji sigurnih i pouzdanih autocesta u proširenoj Europi i glavna tema kongresa«, ustvrdio je Bento. Bojan Terglav Izvor: www.vjesnik.hr

Materijali