Ulaz za korisnike

Cijene nekretnina u godini rasle oko 15 posto

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

HRVATSKA - Epiteti poput ‘nova Toskana’ ili ‘skriveni dragulj Mediterana’, venecijansko-romanički ugođaj Poreča, pitoresknost jednog Motovuna, gledanje zvijezda u Višnjanu ili obilaženje rimskih ostataka u Puli učinili su Istru jednom od najpoželjnijih destinacija za kupnju nekretnina.

Britanska online agencija nekretnina www.hiddencroatia.com tako svoj istarski portfelj svakim danom upotpunjuje novim nekretninama u gradićima Bale, Buje, Buzet, Labin, Medulin, Motovun, Poreč i drugdje, a zahvaljujući sve većem financijskom prosperitetu, upravo Britanci postaju kvalificirani kupci. Rast cijena Prema natpisima dnevnika The Independent, koji je Istru već proglasio jednom od top destinacija za kupnju nekretnina, Britanci će tijekom ove godine kupovati upravo nekretnine na Mediteranu, a Istra je jedna od najprivlačnijih lokacija. Poželjan koktel sunca, mora i lavande Britancima učinila se izvanrednom (i jeftinijom) alternativom od dosadašnjih talijanskih ili španjolskih top odredišta. Osim toga, upravo britanska aviokompanija Ryanair nudi iznimno jeftine letove prema Hrvatskoj te je sada stizanje na odredište vrlo brz i lagodan. Zbog rasta potražnje kuće u Istri poskupjele su u godini dana za oko 15 posto pa tako sada dosižu cijene i od vrtoglavih 1,5 milijuna eura. Sanja Čižmar iz Horwath consulting agencije tvrdi kako je povećana potražnja za nekretninama u Istri i Hrvatskoj rezultat fenomena koji se dogodio ulaskom Hrvatske u ‘lifestyle’ tržište nekretnina. Taj se ulazak prije svega temelji na globalno provedenoj marketinškoj kampanji i pozicioniranja Hrvatske kao ‘Mediterana kakav je nekoć bio’. “Osnovne odrednice ovog pozicioniranja i promocije zemlje su autentičnost, čistoća, te vrijednosti koje su u suvremenom svijetu sve rjeđe. Na takvoj promociji Hrvatska se pozicionirala kao posljednja nepotrošena oaza na Mediteranu i kao takva pobuđuje snažan interes na tržištu nekretnina”, izjavila je Čižmar. Također napominje kako se kupnja obavlja od strane kulturološki osviještenih kupaca u potrazi za izvornim vrijednostima. “Rijče je zapravo o ekonomiji iskustva gdje kupci imaju osjećaj za rijetko i vrijedno što je vidljivo i iz činjenice da investitori uglavnom traže naslijeđenu imovinu i preuređuju kuće u autohtonom stilu. Samim time takvo ograničeno dobro na taj način dobiva na vrijednosti”, završila je Čižmar. Riječ je, dakle, o ograničenom tržištu, s potražnjom većom od ponude, što samim time i uvjetuje odgovarajuće odnosno visoke cijene. U kojem će se smjeru hrvatsko tržište nekretnina dalje kretati, ovisi o sposobnosti Hrvatske da upravlja prostorom kao resursom na dugi rok, i to pametnim usmjeravanjem u pomno odabrane greenfield projekte, odnosno ograničavanjem u pogledu saturacije prostora. Izvor: www.poslovni.hr

Materijali