Ulaz za korisnike

Dalmatina ujedinila Hrvatsku

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

SKRADIN - Ključna hrvatska prometnica duga 380 kilometara spaja od jučer kontinentalnu Hrvatsku s Dalmacijom čineći prometnu okosnicu gospodarskog razvitka zemlje. U ovaj građevinski pothvat uloženo je 22 milijarde kuna

Sjever i jug Hrvatske od jučer su spojeni modernom autocestom Zagreb - Split, dugom ukupno 380 km, koju je jučer u društvu oko tri tisuće uzvanika u Skradinu na mostu Krka otvorio predsjednik hrvatske Vlade Ivo Sanader. Svečanim obilaskom i otvorenjem autoceste, koja će vrijeme putovanja od Zagreba do Splita skratiti na svega tri sata vožnje osobnim automobilom, simbolično je okončan najveći nacionalni projekt od osamostaljenja Hrvatske u kojeg je ukupno investirano oko 22 milijarde kuna. Autocesta je jučer barem na kratko ujedinila sve hrvatske političare, jer su u obilasku i protokolu otvaranja posljednje dionice od Pirovca do Vrpolja, dužine 34 km, sudjelovali svi koji imaju važniju ulogu u hrvatskoj politici u posljednjih 40-ak godina, od Savke Dabčević Kučar do članova bivših i sadašnje Vlade te saborskih zastupnika u svim dosadašnjim sazivima. Obilazak je započeo na Trgu bana Jelačića u Zagrebu uz zaustavljanje kod Male Kapele, s 5.760 metara najdužeg tunela u Hrvatskoj, nakon čega je autocesta i službeno otvorena na mostu Krka na dionici Pirovac - Vrpolje. Kod Male Kapele premijera Sanadera dočekao je njegov prethodnik Ivica Račan, a Sanader je naglasio da priznanje za gradnju autoceste prije svih treba odati hrvatskom narodu.

Gradnja počela u ratu

- Ova cesta ne povezuje Hrvatsku samo u prometnom, već i u političkom i nacionalnom smislu. Prije 35 godina projekt je započela Savka Dabčević Kučar, ali tada komunističke vlasti nisu dopustile razvoj Hrvatske, novac je odlazio u Beograd i trebalo nam je 30 godina da ostvarimo san mnogih generacija o gradnji autoceste koja predstavlja prometnu kralježnicu Hrvatske, kazao je Sanader, podsjetivši zatim na ratna vremena, kada se počinjao graditi tunel Sveti Rok. - I bivši predsjednik Franjo Tuđman htio je od početka graditi ovu prometnicu i započelo se još tijekom Domovinskog rata, a zasluge naravno imaju i Matešina i Račanova i sadašnja Vlada. Ova autocesta je jedan od najvećih poticaja daljnjem razvoju Hrvatske, ona pripada svima nama, a posebno su zaslužni hrvatski branitelji i graditelji na terenu. Nećemo stati na ovome već nastavljamo graditi do Dubrovnika, počinjemo autocestu Zagreb - Sisak, koridor 5C u Slavoniji, dionicu Zagreb - Macelj i vjerujem da će već za četiri do šest godina cijela Hrvatska biti premrežena autocestama, kazao je Sanader. Izvješćuju Jagoda MARIĆ i Darko PAJIĆ Izvor: Glas Istre www.glasistre.hr

Kupaonice

Materijali