Ulaz za korisnike

Dio novog čvora Rupa u prometu već od idućeg tjedna

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

Rijeka - Puštanjem u promet dijela budućeg čvora Rupa, dužine oko 1,5 kilometara, sva će vozila iz smjera graničnog prijelaza Pasjak biti preusmjerena na novi čvor, te više neće prolaziti kroz samo središte Rupe. Cestarina na autocesti bit će 5 kuna

Do puštanja u promet autoceste Rupa – Rijeka preostalo je svega 40-tak dana, a već danas postavljen je asfalt u dužini od 8 kilometara, što je gotovo 80 posto buduće dionice Jurdani-Rupa duge oko 11 kilometara. Idućeg tjedna u promet će biti pušten dio budućeg čvora Rupa dužine oko 1,5 kilometara, pa će sva vozila iz smjera graničnog prijelaza Pasjak biti preusmjerena na čvor Rupa te više neće prolaziti kroz raskršće u središtu mjesta Rupa. Ova novost u režimu prometa odnosi se tek na djelomično korištenje čvora na autocesti, koja će 30. lipnja stići do ulaza na granični prijelaz Rupa, čime će se ostvariti najbrža cestovna veza od Rijeke prema slovenskoj granici. Vrijeme putovanja od granice do čvora Diračje na riječkoj zaobilaznici bit će smanjeno na svega 15-tak minuta vožnje osobnim automobilom. Gradnja autoceste planira se završiti do 20. lipnja, a zatim će uslijediti obavljanje tehničkih pregleda kako bi prometnica mogla biti otvorena do kraja mjeseca uz ishodovanje uporabne dozvole.

Trenutno se na autocesti dnevno postavlja oko 3.000 tona asfalta, a paralelno s ovim aktivnostima uređuje se i naplatna postaja u blizini Permana, gdje će se korištenje autoceste naplaćivati po cijeni od 5 kuna za osobni automobil. Na istoj lokaciji grade se i zgrade, gdje će biti smješten Centar za kontrolu prometa u kojemu će se videokamerama nadzirati prometna situacija na autocesti. Jedini sadržaji koje će još trebati izgraditi su Centar za održavanje, koji bi trebao biti gotov prije zime, te uređenje benzinske crpke koja bi do kraja ove godine trebala biti u funkciji. Nikša Tabain, direktor projekta gradnje autoceste Rupa Rijeka Rijeka – Žuta Lokva iz Hrvatskih autocesta, naglašava kako postoje manja kašnjenja u realizaciji projekta jer je zbog gotovo 15 kišnih dana u proteklom mjesec usporena gradnja autoceste. – Morat ćemo uložiti velike napore kako bi se rokovi održali, pa ćemo sigurno morati uvesti rad u dvije smjene, a vjerojatno raditi i tijekom noći. Nekoliko desetaka tvrtki uposleno je na autocesti, gdje ćemo u predstojećem finalnom razdoblju imati gotovo 500 radnika. Međutim, poštujemo plan gradnje, a jedini problem predstavlja nam nekoliko kritičnih točaka. Ponajprije je riječ o izmještanju pruge kod Permana, koje ćemo obaviti za desetak dana, zatim o izmještanju ceste između Pasjaka i Rupe te o gradnji priključka autoceste na granični prijelaz Rupa, gdje su problem instalacije koje se koriste i u Sloveniji i u Hrvatskoj. Iako je najveći dio autoceste pod asfaltom, riječ je tek o prvim slojevima i objektivno još uvijek nismo ni pola asfaltirali, ističe Tabain, dodajući kako će autocesta Rupa-Rijeka predstavljati zadovoljavajuće rješenje za zapadni dio riječkog prometnog čvora.

Darko PAJIĆ Izvor: Glas Istre www.glasistre.hr

Drvene kuće - gradimo.hr

Materijali