Ulaz za korisnike

Dobar osjećaj uz wellness

|
Dobar osjećaj uz wellness
 
Dobar osjećaj uz wellness
Wellness kao pojam označava jedinstveno sretno stanje. To je osjećaj ugode i iznutra, ali i izvana, kako zračimo, kako nas drugi ljudi doživljavaju. To je cjelina koju čine svi ključni elementi pojma zdravlje te u tom smislu moramo znati prepoznati kvalitetu koja nam se nudi.

 U posljednje smo vrijeme gotovo svakodnevno bombardirani pojmom wellnesa. No, znate li što on znači? Riječ wellness je novotvorevina i u engleskom jeziku, a potječe od riječi well being (hrv. osjećati se dobro, zdravo) i fitness (hrv. tjelesna spremnost, živost). Velnes (ili wellness, ovisno o pravopisnom načelu) značilo bi 'dobro osjećanje', a neki jezikoslovci predlažu i hrvatski izraz zdravost.

Dakle, velnes je cjelovit koncept zdravlja (zdravosti) koji uključuje razne tretmane opuštanja, aktivnosti za dušu, zdravu prehranu, tjelovježbu, odnosno jednom riječju - zdrav život koji pruža efekt zadovoljstva.

Velnes je način života. Kako se ophodimo s našim najbližima, okolinom, poslom, te naravno, kakvu brigu vodimo o sebi. Stoga razmislite o svemu navedenom. Na tren, posvetite sva razmišljanja u pravcu boljeg osjećanja. Razmislite što bi mogli promijeniti u dosadašnjem načinu života, i to na taj način da on u prvom redu bude zdraviji.

Jedete li zdravu hranu? Vježbate li redovito? Ljeto i godišnji odmori jedinstvena su prilika da krenete u ‘zdravom’ smjeru. Plivajte, umjereno se izlažite Suncu i pravilno se hranite. Prvi korak u vašem ‘novom’ pogledu na svijet je taj da napravite malu listu prioriteta i da pri tome vodite računa o mogućnostima.

Dakle, tu može biti riječi o uvođenju navike da ujutro popijete svježi sok od naranče, razmišljate pozitivno ili da krenete na vježbanje. Naravno, negativne i destruktivne misli morate zaboraviti i u potpunosti ih izbaciti iz glave! Pozitivan stav je pola puta do uspjeha! Vrijeme je dragocjeno, stoga naučite kvalitetno rasporediti sve obaveze.

Velnes kao pojam označava jedinstveno sretno stanje. To je osjećaj ugode i iznutra, ali i izvana, kako zračimo, kako nas drugi ljudi doživljavaju. To je cjelina koju čine svi ključni elementi pojma zdravlje te u tom smislu moramo znati prepoznati kvalitetu koja nam stoji kao ‘na pladnju’. Vrlo često, borimo se sami sa sobom, neodlučni smo, donosimo nepotrebne zaključke unaprijed - što crpi našu energiju.

Odlučnost, racionalnost, dosljednost u donošenju vlastitih odluka pretvorit će vaš život u harmoniju ugode. Stvari će se rješavati same od sebe, bez dodatnih napora, stresa i glavobolja. Ljudi će vas gledati sa smješkom i, zapravo, život vam se neće više činiti tako kompliciranim!

S druge pak strane, u svemu tome mogu vam pomoći i kozmetički tretmani. Izaberite taj način relaksacije. Uvjerit ćete se kako stručno osoblje u velnes-centrima može i zna prepoznati tretman najprikladniji za vaš organizam. Nekoliko sati provedenih u velnes-centru može itekako pozitivno utjecati na organizam. Na kraju, treba li zaključiti? Gotovo sve je rečeno. Pozitivan stav vodi u kvalitetan način života koji je nepregledno more u kojem je stanje sreće sasvim normalna stvar...

 Finske saune

Drvena sauna potječe iz Finske gdje se koristi već 2000 godina, a zbog blagotvornog i ljekovitog utjecaja njena se upotreba proširila po cijelom svijetu. Finsku saunu nazivaju često i suha sauna zbog vrućeg i suhog zraka.

Naizmjenično višekratno izlaganje vrućini i hladnoći odličan je trening za krvožilni sustav. Sauna je svojim učincima nedvojbeno preventiva za oboljenje dišnih puteva za što je potrebno redovito korištenje od 1-2 puta tjedno.

Sauniranje pospješuje znojenje i najbolji je mogući način čišćenja pora što ubrzava obnavljanje kože. Nadalje, sauna pospješuje cirkulaciju limfe i koristi u borbi protiv celulita i reumatskih oboljenja.Ovisno o temperaturi kabine te dodatnoj opremi saune dijelimo na: tradicionalna: temp. 85-110°C i vlaga oko 15% biosauna: temp. 60-65°C i vlaga 30-40% uz dodatak aroma ili bilja light sauna: uz dodatak svjetlosnih efekata ili tzv.kromoterapiju mediteranska: izrada ineterijera od starog drva s kaminom oko peći...

Parne kupelji

Parne kupelji su još u doba rimljana bile centralni dio termi. Ovisno o načinu korištenja i opreme postoji dosta vrsta parnih kupelji, a nabrojat ćemo one koje se najčešće koriste:

Caldarium

Najpoznatija i najvažnija parna kupelj koja zbog velike količine vlage i temperature od 42-45°C ima izuzetno blagotvorni učinak na tijelo, a posebno na respiratorni sustav.

Izvode se od specijalne plastike čija je odlika jednostavno održavanje i ćišćenje do, u posljednje vrijeme, sve češćih izvedbi od specijalnih građevinskih ploča sa završnom oblogom u kamen ili keramiku. Kabine mogu imati grijane klupe, fontane s vodom te razne efekte.

Aromarium

Izvedba je ista kao kod caldariuma samo se koriste dozatori aroma i mirisa. temperatura je 40-42°C, a kombinacija pare i mirisa daje poseban terapeutski efekt za respiratorni sustav. Inhaliranjem lavande, eukaliptusa ili kamilice cijeli organizam prolazi kroz proces mentalne relaksacije.

Laconium

Laconium ili laka rimska kupelj je suha keramička kabina s ugrađenim grijačima u klupe i stijene kabine gdje se temperature ovisno o mediju zagrijavanja penju i do 60°C. Zbog relativno male količine pare i ugodne temperature izuzetno je ugodna za korištenje. Za razliku od npr.finske saune ovdje se tijelo zagrijava vrlo sporo i mnogim ljudima je upravo taj način najugodniji. Često se ugoda pospješuje zvučnim i svjetlosnim efektima.

Tepidarium

Još jedna omiljena kupelj iz rimskog doba. Tepidarium je velika prostorija opremljena s grijanim klupama ili ležajevima. Temperatura prostorije je slična temperaturi ljudskog tijela što je čini izuzetno ugodnom za korištenje. Tepidarium je jedina kupelj gdje možete ostati satima uživajući u posebno osmišljenoj rasvjeti i opuštajućoj glazbi.

 Epson solne kupke

Ova kupka potiče pojačano znojenje i jedna je od najučinkovitijih načina da se izbace metabolički štetne tvari kroz epidermu. Epsom soli ( magnezijev sulfat) vrlo su jeftine soli i mogu se nabaviti u većini ljekarni.

Epsom solne kupke opuštaju mišiće, smanjuju bolove u mišićima i čak mogu odstraniti simptome prehlade i gripe. Izniman je i njihov opuštajući učinak tijekom duljeg stresnog razdoblja. Zbog alkalnog učinka, Epsom soli koriste se u tretiranju reume i artritisa, otklanjaju bol i izvlače otrovne tvari kroz pore kože.

S energetskog stajali?ta, magnezijev sulfat razgrađen u posudi vode stvara statično, ujedinjeno električno polje. Uranjanjem u to polje pomažemo neutralizirati suvi?na električna punjenja u tijelu, odnosno stvaramo magnetsku ravnotežu. To znači da Epsom solne kupke mogu uništiti učinke niskog stupnja zračenja (takav stres nastaje uslijed zračenja od televizora ili monitora od kompjutera) ili mučnine izazvane letom zrakoplova iz jedne vremenske zone u drugu.

Najbolji se rezultati postižu kupanjem u toplim kupkama od 35 stupnjeva, jednom ili čak dva puta na dan. U slučaju artritisa ili reume, kupke se spravljaju jedanput na dan tijekom jednog tjedna i zatim svaki drugi dan dok se ne uoči poboljšanje. Nakon kupki bilo bi poželjno da se odmarate barem dva sata kako se ne biste prehladili.

Kako spremiti Epsom kupku

Rastopite 500 gr Epsom soli u nekoliko litara ključale vode i dodajte kupki. Opuštajte se 15 minuta i nemojte koristiti sapun jer on ublažava učinak soli. Eterična ulja mogu se dodavati vodi, ali namjena im je prvenstveno psihoterapeutska. Aromaterapijsko ulje za masažu, koje sadrži ulja poput lavande, kamilice i kajeputa, može se umasirati u kožu sat ili dva nakon solne kupke. Ujedno će smanjit isu?ivanje ko?e koje ta kupka može prouzročiti.

Epsom solne kupke trebali bi izbjegavati osobe s visokim krvnim tlakom ili oni koji imaju problema sa srcem. Stariji ili vrlo osjetljivi ljudi trebali bi koristiti 225 gr tih soli za početak te količinu postepeno povećavati kako bi se naviknuli na kupke.

Sauna u kupaonici

Ako nemate dovoljno prostora i saunu morate uklopiti u kupaonicu, dobro je odabrati sjedeći model koji ne zauzima više prostora od dva četvorna metra, mada će vam oni koji već imaju iskustva s tom terapijom reći kako sauna bez ležaljke ipak ne nudi potpuno opuštanje. Zato pri planiranju treba osigurati barem prostor od 2x2 m, odnosno četiri kvadrata.

Gradite li pak zasebnu saunu izvan kupaonice, u neposrednoj blizini, morate imati priključak na vodu i dobro izoliran podni izljev. Dok se polijevate hladnom vodom - iz običnog gumenog crijeva koje je priključeno na slavinu - stojite na drvenoj rešetki ispod koje je izljev.

Nema li izljeva u podu možete stati u neku veću posudu, a ako želite postići ljepši ugođaj možete nabaviti drvenu kacu, iznutra presvučenu vodonepropusnom folijom kakve se nude u dodatnoj opremi. Uobičajeno je da prije ulaska u saunu slijedi tuširanje, no ako želite obaviti sve na tradicionalan finski način zaboravite tuš, operite se hladnom vodom i istrljajte grubim sapunom sa smrvljenim sjemenkama, što će vam potaknuti cirkulaciju i pripremiti organizam za saunski ritual. Kad birate prostor za saunu svakako isplanirajte prozor, jer je bitno da osigurate stalni dotok čistog svježeg zraka. Pod mora biti ravan, a podna obloga pogodna za lako čišćenje, pa su i tu najpraktičnije keramičke pločice.

Materijali