Ulaz za korisnike

Domaći namještaj loše dizajniran

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

ZAGREB - Industrijska prerada drva u Hrvatskoj razvojno stagnira, kazao je ministar poljoprivrede, šumarstva i vodnoga gospodarstva Petar Čobanković na predstavljanju studije pod nazivom Implementacija dizajna u drvnu industriju.

Dodao je da se domaća prerada drva suočava s mnogim izazovima na raznim područjima, počevši od oblikovanja idejnih rješenja, preko konstruiranja i proizvodnje, sve do marketinga i prodaje. Kriza u drvnom sektoru je nastala jer nema značajnih investicija. Osim toga, struktura izvoza nije prihvatljiva, a uvoz finalnih proizvoda ima dramatične razmjere, upozorio je ministar Čobanković. Vlada je donijela Strategiju razvoja industrijske prerade drva i papira s namjenom zaustavljanja negativnih trendova. Implementacija te strategije provest će se kroz Operativni program razvoja industrijske prerade drva u koju će se ugraditi mjere iz ukupno osam studija i projekata. Direktorica Hrvatskog dizajn centra Tatjana Jallard napomenula je da je taj centar zajedno s Agencijom za istraživanje tržišta izradio prijedlog projekta koji ima za cilj implementaciju dizajna u drvnu industriju kao sredstva za njezinu revitalizaciju i povećanje konkurentnosti. Naime, poražavajući rezultati istraživanja pokazuju da hrvatski trgovci, kupci u maloprodaji i dekorateri drže da je uvozni namještaj superioran hrvatskom upravo zbog boljeg dizajna.

Osim toga, 50 posto proizvođača namještaja ne poznaje proces dizajna, a 35 posto ne pokazuje zanimanje za uključivanje dizajna u poslovanje. Uz to, 76,7 posto diplomiranih produkt dizajnera bavi se grafičkim dizajnom. Dizajn nije trošak već investicija, napomenula je Tatjana Jallard. Domaći namještaj trenutačno obilježavaju niska kvaliteta proizvodnje, visoka proizvodna cijena i loš dizajn. Dakle, pokazalo se da je loš dizajn - najskuplji dizajn, tvrde u HDC-u. Usporedno s pokretanjem edukacije HDC radit će na uspostavljanju nagrade pod nazivom Dobar dizajn, koja treba odigrati ključnu ulogu u stvaranju pravilne percepcije dizajna u široj javnosti. Ovaj se projekt planira na razini cjelokupnog domaćeg gospodarstva. No, ključnu ulogu u financiranju hladnoga pogona HDC-a, o čemu ovisi ostvarenje ove studije, treba donijeti u što kraćem roku na državnoj razni, upozorava direktorica HDC-a. Kako se čulo, dizajn se koristi za povećanje konkurentnosti u razvijenom svijetu već 50 godina, a u Hrvatskoj godišnje dizajn diplomira 24 studenta, a u Koreji čak 1500. Osim toga, u dizajn centre, primjerice, Finska, Švedska i Novi Zeland ulažu godišnje od 20 do 30 milijuna eura. [M. P.] Izvor: Vjesnik www.vjesnik.hr

Materijali