Ulaz za korisnike

Dovršenje ceste Zagreb - Macelj stoji 280 milijuna kuna

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

HRVATSKA - Upravo ovih dana je u toku izdavanje uporabnih dozvola za novi čvor Krapina, do kojeg vodi 1,4 km novosagrađenog dijela autoceste, čvor Začretje, čvor Zabok i pruređeni dosadašnji čvor Zaprešić. U čvoru Zaprešić se do sada plaćala paušalna cestarina u visini od 11,17, 28 i 44 kune, ovisno o kategorijema vozila.

Izgradnjom spomenutih čvorova, tj. kućica za naplatu cestarine, utvrđuje se zatvoreni sustav naplate cestarine na dosad sagrađenom dijelu Autoceste Zagreb - Macelj, tj. od Zaprešića do novosagrađenog čvora Krapine. Cestarina je znatno povećana i za one koji se od Zagreba voze autocestom do Krapine, cestarina će za koji dan biti 18, 28, 42 i 82 kune, ovisno o kategorijama vozila. Ono što izaziva novu "zagorsku seljačku bunu" je upravo je uspostava zatvorenog sustava naplate cestarine na novim čvorovima autoceste u Zaboku, Začretju i Krapini. Zagorci (a i svi drugi ) neće se moći više voziti besplatno po autocesti od Zaboka do Začretja i do Krapine, najvećih gospodarskih središta u Županiji, nego će tih 17,6 km morati platiti prema tablicama za cestarinu.

Predviđene cestarine, ovisno o kategorijama vozila, jesu: od Zaboka do Začretja 7, 10, 15 i 30 kuna, od Začretja do Krapine 2, 4, 6 i 11 kuna i od Zaboka do Krapine 9, 14, 21 i 41 kunu. Zagorci traže ili besplatnu cestarinu ili gradnju nove usporedne ceste bez naplate. Kako bi božićni i novogodišnji praznici protekli što mirnije, Vlada je 19. 12. 2005. zadužila resorno Ministarstvo prometa da s koncesijskim drušvom Autocesta Zagreb-Macelj d.o.o. postigne sporazum oko privremenog popusta na cestarinu za korištenje dionice Krapina - Zabok, u iznosu od 56 posto. O problemima s cestarinom, o austrijsko-hrvatskom koncesijskom društvu i gradnji nedostajućeg dijela Autoceste Zagreb - Macelj razgovarali smo s Aleksandrom Čaklovićem, jednim od ukupno dva člana uprave tog koncesijskog društva. Drugi je austrijski predstavnik Wolfgang Altmann. Aleksandar Čaklović imenovan je na to mjesto još 2003. godine kada je i osnovano koncesijsko društvo Autocesta Zagreb - Macelj i kada je ono bilo u stopostotnom vlasništvu države Hrvatske. Više o ovoj temi na www.poslovni.hr

Materijali