Ulaz za korisnike

DTM se ponovno oslanja na Boschevu tehnologiju

DTM se ponovno oslanja na Boschevu tehnologiju
 
DTM se ponovno oslanja na Boschevu tehnologiju
Njemačko prvenstvo turističkih automobila 2012. (DTM)

- Godine 2012. na DTM-u ponovno se koristiti Boscheva tehnologija upravljanja motorom, monitori i ostali standardni dijelovi
- Prvi put je upotrijebljen uređaj za upravljanje motorom MS 5.1 i monitor DDU 8
- Boschev Odjel za automobilizam osigurava serijsku tehnologiju usavršenu za trkaće automobile kao i tehnologiju posebno razvijenu za automobilske utrke

Automobili koji su se 29. travnja 2012. godine smjestili na svojim startnim pozicijama na stazi Hockenheimring povodom prve utrke Njemačkog prvenstva turističkih automobila (DTM) ponovno su bili opremljeni Boschevom tehnologijom. Svi trkaći automobili koji su sudjelovali u serijama utrka – Audi A5 DTM, BMW M3 DTM i DTM Mercedes AMG C-Coupé – koristili su uređaj za upravljanje motorom MS 5.1 i monitor DDU 8 Boscheva Odjela za automobilizam. Sezona utrka 2012. godine premijerna je za oba proizvoda koji su zamijenili odgovarajuće Boscheve prethodnike.

Uređaj za upravljanje MS 5.1 Boscheva Odjela za automobilizam i odgovarajući softver za upravljanje motorom omogućuju individualizirano podešavanje brojnih parametara i analizu podataka prikupljenih tijekom odvoženih krugova. Na taj način timovi mogu brzo i ciljano prilagoditi motor i podvozje trkaćeg automobila. „Novi DTM uređaj za upravljanje znatno je manji i lakši od svog prethodnika. Posebno je impresivna njegova visokoučinkovita digitalna procesorska jezgra. Elektronički dijelovi ugrađeni su u kućište otporno na prašinu i vodu koje ga uz to štiti i od vibracija i temperaturnih promjena, što ga čini idealnim odgovorom na zahtjeve koje postavlja automobilizam“, objašnjava Klaus Böttcher, potpredsjednik Boscheva Odjela za automobilizam. Još je jedan dio standardne opreme u svim DTM vozilima monitor DDU 8 Boscheva Odjela za automobilizam s integriranom evidencijom podataka. Vozači tijekom vožnje mogu dohvatiti sve relevantne podatke o vozilu na do 12 stranica prikaza u boji. Svaki tim može prilagoditi informacije prikazane na svakoj stranici potrebama tima i vozača.

Odjel za automobilizam pobrinuo se i za brojne druge dijelove svih trkaćih automobila koji sudjeluju na DTM-u, poput elektropokretača motora, generatora, kabelskih snopova vozila, motora brisača i transformatora. Uz standardne dijelove, timovi su koristili i senzore, komponente za pokretanje i injektore goriva Boscheva odjela za automobilizam. Te komponente uvelike se temelje na tehnologiji serijske proizvodnje, no prilagođene su zahtjevnijoj primjeni u automobilističkim utrkama. „Na tome blisko surađujemo s odjelima proizvodnje prototipova u Boschevim pogonima. Na taj način timovi mogu profitirati od iskustva i znanja vodećeg dobavljača automobila u svakoj komponenti“, tvrdi Böttcher.

Bosch je partner ove serije utrka od početka novog DTM-a 2000. godine te opskrbljuje timove čitavim nizom svojih proizvoda. Osim na DTM-u Bosch je dobavljač standardnih električnih i elektroničkih komponenti i na serijama utrka Formula 3 i U.S. Grand Am. Osim toga, nekoliko trkaćih timova u utrci Le Mans 24 Hours i mnogim drugim natjecanjima koriste sustave i komponente Boscheva Odjela za automobilizam. Kao iskusni dobavljači sustava i komponenti za brojne serije utrka Boschev Odjel za automobilizam i njegove stručnjake odlikuje stručnost u dizajniranju sustava i znanje i iskustvo u integraciji potrebno za primjenu takvih sustava u automobilizmu. Boschev Odjel za automobilizam dio je društva Bosch Engineering GmbH, Boscheva društva-kćeri specijaliziranog za inženjerske usluge koje je već 111 godina aktivno na području automobilističkih utrka. Boscheva tehnologija prvi je put pomogla vozačima doći do pobjede 1901. godine.

Kontakt za medije:
Kristina Šperanda Ferenc
Tel.: (+385) 1 295 80 47
Kristina.Speranda-Ferenc@hr.bosch.com

Bosch Engineering GmbH je društvo kćer u potpunom vlasništvu društva Robert Bosch GmbH sa sjedištem u Abstattu, u Njemačkoj. Od 1999. godine društvo Bosch Engineering nudi inženjerske usluge za primjenu u automobilskoj industriji, industriji i nautici, željeznička i komercijalna vozila, građevinarstvo i poljoprivredne strojeve te ekstremne sportove s motornim vozilima i opće zrakoplovstvo – neovisno o potrebnoj količini proizvodnje.

Dodatne informacije nalaze se na www.bosch-engineering.com.

Grupa Bosch vodeći je globalni dobavljač tehnologije i usluga. U poslovnoj 2011. oko 300.000 zaposlenika ostvarilo je promet od 51,5 milijardi eura na području automobilskih i industrijskih tehnologija, trajnih potrošnih dobara i građevinskih tehnologija. Grupa Bosch sastoji se od društva Robert Bosch GmbH i više od 350 društava kćeri i regionalnih društava u preko 60 zemalja. Ako ubrojimo i njegove prodajne i servisne partnere, Bosch ima svoje predstavnike u oko 150 zemalja. Ova svjetska mreža za razvoj, proizvodnju i prodaju temelj je za daljnji rast. Bosch je u 2011. godini potrošio oko 4,2 milijarde eura na istraživanje i razvoj te je prijavio preko 4100 patenata diljem svijeta. Svim svojim proizvodima i uslugama Bosch unapređuje kvalitetu života nudeći inovativna i korisna rješenja.

Materijali