Ulaz za korisnike

Golden Ears Bridge, Vancouver, Kanada

|
Golden Ears Bridge, Vancouver, Kanada
 
Golden Ears Bridge, Vancouver, Kanada
Golden Ears Bridge, Vancouver, Kanada, Sigurna i po mjeri: montaža četiriju pilona u tjednom taktu bez dizalice

U razmaku od po 242 metra, pomoću PERI ACS samopenjajuće tehnike u visinu do 86 metara rastu četiri mosna pilona. 970 metara dugačak ovješeni most preko rijeke Fraser jezgra je projekta izgradnje oko 13 kilometara dugačke, šesterotračne autoceste u blizini kanadske zapadne obale. Golden Ears Bridge koncipiran je kao tzv. ekstrados tip mosta, dakle kao kombinacija ovješenog i grednog mosta. Pritom ukošene žice djeluju kao prednapinjanje montirano izvan konstrukcije na stupovima i pružaju se pod ravnim kutom.Tako su piloni s maksimalnom visinom od 86 metara unatoč velikim rasponima puno niži nego kod klasičnog ovješenog mosta. Već sredinom 2009. godine – neposredno prije Zimskih olimpijskih igara 2010. u Vancouveru – nova će se trasa otvoriti za promet.

Sve po mjeri za maksimalnu prilagodbu gradnji

PERI rješenje oplata i skela za četiri pilona u obliku slova H temelji se na modularno postavljenoj ACS (Automatic Climbing System) samopenjajućoj tehnici i VARIO zidnoj oplati s nosačima. Zato se kontinuirano promjenjivi presjeci pilona mogu ekonomično i sigurno podići na visini betoniranja od oko četiri metra bez potpore dizalice. U tom se konceptu oplate pritom uzimaju u obzir promjene presjeka na osnovi sužavanja sa svih strana. Osim toga, noge pilona moraju se ispod kolnika u uzdužnom smjeru izraditi kao dvostruki stupovi, a u gornjoj polovici kao pojedinačni stupovi spregnutim načinom gradnje s gotovom čeličnom jezgrom. I u uzdužnom i u poprečnom smjeru piloni imaju vute pod kutom između 1° i 1,2°. Presjeci se pritom mijenjaju iz presjeka trapeza sa po 5,26 puta 1,40 metara i otvora od pet metara u temelju u pojedinačni presjek vanjskih dimenzija 2,46 puta 5 metara na vrhovima pilona.

PERI prilikom planiranja oplate za donje dvostruke stupove uzima u obzir da se otvor od pet metara smanjuje na četiri metra. Pomaknuto raspoređene ACS konzole omogućuju zupčasto spajanje platformi četiriju različitih radnih razina. Tako na svakoj visini nastaju sigurni prijelazi između obiju penjajućih jedinica. Elementi oplate za 1,40 metara široke, ukošene čeone strane postavljaju se na uzdužno pozicionirane penjajuće podeste i ovješeni se mogu micati na kotačićima. Zato na čeonoj strani nisu potrebne penjajuće konzole – za svaki pojedinačni stup nužne su samo dvije penjajuće jedinice. To ubrzava svaki korak pri penjanju i reducira uporabu materijala, a samim time i troškove.

< p>Golden Ears Bridge, Vancouver, Kanada Gotovo jedan kilometar dugi ovješeni most preko rijeke Fraser predstavlja jezgru projekta autoceste dugačke 13 kilometara – izgrađen sveobuhvatnim PERI rješenjem oplata i skela.

Modularni ACS sustav nudi i optimalno sidrenje za svaki građevinski projekt. Zato su izbor i pozicioniranje penjajućih stopica i sidra uvijek u skladu s postojećom strukturom građevine, jačinom vjetra, željenom čvrstoćom betona i opterećenjem. Tako se na ukošenim rubovima stupova rabe okretljive penjajuće stopice da bi se ACS podesti mogli zakrenuti oko vertikalne osi do 15 stupnjeva i na isti način sigurno fiksirati.

U tjednom taktu do vrha

Da bi tijek građenja bio što učinkovitiji, PERi inženjeri su predvidjeli dva odvojena ACS/VARIO seta oplate, po jedan za donju i gornju polovicu pilona. Na taj se način mogu izbjeći skupi radovi prilagodbe na penjajućim podestima i oplati. Istovremeno se zalihe materijala svode na minimum. Penje se svakoga ponedjeljka: najprije noge pilona s oko četiri metra visine betoniranja u osam koraka penjanja sve do visine kolnika. Nakon što se betonira poprečna greda, slijedi ostalih jedanaest taktova penjanja s drugim setom penjajuće oplate za gornji dio pilona.

Penjanje bez dizalice po svakom vremenu

Golden Ears Bridge prelazi preko rijeke Fraser 30 kilometara prije njezina ušća u Tihi ocean. Zbog tog priobalnog položaja koji podrazumijeva i velike brzine vjetra PERI inženjeri su ACS penjajući sustav koncipirali tako da se sigurno može penjati i pri oluji od 80 kilometara na sat. Jer PERI samopenjajuća oplata je u svakom trenutku čvrsto i sigurno povezana s građevinom.

VARIOKIT sustav dogradnih jedinica za inženjersko graditeljstvo

Kanadski PERI inženjeri napravili su i nacrt rješenja prema potrebama gradilišta, i to za priobalne mostove i dizanje na stupove u čitavom projektu. Široka paleta PERI proizvoda nudi najbolje pretpostavke za to. Pomoću standardiziranih dogradnih sustava može se razraditi optimalno rješenje oplate i skele za svaki građevinski zadatak. Zahvaljujući toj činjenici osoblje gradilišta prilikom izvođenja radova može ostvariti sve prednosti glede vremena i troškova. PERI sistemske konzole od VARIOKIT inženjerskih dogradnih jedinica prilikom izgradnje ploče kolnika uz dodatak betona priređenog na mjestu upotrebe pouzdano provode opterećenja betoniranja i prometa na grede profila T koje su isporučene i montirane kao djelomično gotov dio. Pritom osoblju gradilišta na raspolaganju stoji velik prostor širine 2,50 metara. PERI VARIOKIT se primjenjuje i za spajanje gotovih uzdužnih nosača preko poprečnih greda. Učinkovit tijek gradnje i sigurne radove omogućuje preko 600 metara radnih podesta po kojima se može hodati.

Skupi radovi fundiranja

Zbog mekanog tla i neprestane opasnosti od potresa skupi radovi fundiranja bili su nužni. Tako četiri pilona počivaju na bušenim pilotima dugačkim do 95 metara koji su time duži nego vidljivi dio pilona mosta. Na mjestima gdje je podloga samo djelomično nosiva kolnik prilaznih putova i rampi stoji na EPS tvrdoj pjeni. Ta tehnika dizanja nasipa, tzv. "geofoam“ način gradnje, s jedne strane do minimuma smanjuje dodatna opterećenja iz potrebnog nasipavanja, s druge pak strane ublažava nastale vibracije i podrhtavanja.

Golden Ears Crossing

Ukupno 13 kilometara dugački projekt infrastrukture „Golden Ears Crossing“ s 600 milijuna eura vrijednom investicijom jedan je od najvećih kanadskih projekata po modelu javno-privatnog vlasništva, a poduzeće Bilfinger Berger ga planira, financira i gradi. Već u ljeto 2009. šesterotračni odsječak treba se otvoriti za promet. Time će se rasteretiti glavna dionica što će osobama koje putuju do mjesta zaposlenja znatno skratiti vrijeme vožnje. Projekt je dobio ime po gorju Golden Ears koje je se nalazi u neposrednoj blizini. „Golden Ears“ potječe od riječi „Eyries“ koja se odnosi na orlove koji svijaju gnijezda u tom gorju – iz tog razloga na vrhu pilona sjede stilizirani čelični orlovi.

Zimske olimpijske igre 2010. u Vancouveru

Od 12. do 28. veljače 2010. u Vancouveru će se održati sljedeće Zimske olimpijske igre. Treći po veličini grad te sjevernoameričke države smješten je u atraktivnom krajoliku njezine zapadne obale u pokrajini British Columbia. Nakon Montreala 1976. godine i Calgaryja 1988. godine Vancouver je već treći kanadski grad u kojem se održavaju Igre.

Primijenjeni PERI sistemi VARIO GT 24 zidna oplata s nosačima

ACS R samopenjajući sistem VARIOKIT

Građevinsko poduzeće: Bilfinger Berger Inc., Vancouver Nadgledanje projekta: PERI Formwork Systems, Inc., Canada PERI GmbH, Germany

www.peri.com.hr

Materijali