Ulaz za korisnike

Gradnja autoceste A5 za šest mjeseci?

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

ZAGREB – Prigodnom svečanošću kojoj su nazočili najviši predstavnici Vlade i Sabora, prije dva dana u Donjim Andrijevcima je i službeno označen početak radova na hrvatskom dijelu koridora 5C.

Međutim, gradnja same autoceste A5 od Svilaja do Belog Manastira neće početi još najmanje šest mjeseci. Naime, predsjednik Sabora Vladimir Šeks jučer je zapravo samo formalno označio početak radova na ovom – za Slavoniju i Baranju iznimno značajnom cestovnom pravcu, jer još uvijek nije raspisan natječaj za izvođače radova niti na prvoj dionici autoceste vrijedne gotovo tri milijarde kuna. Za sada je jedino ugovoren posao na nadvožnjaku preko željezničke pruge Zagreb – Vinkovci. Taj su posao Hrvatske autoceste izravno ugovorile s tvornicom Đuro Đaković Montaža d.d., što prema još kratko važećim odredbama Zakona o javnoj nabavi imaju pravo. U HAC-u tvrde kako je izravnom pogodbom s »Đurom« osigurana jeftinija proizvodnja i stručna montaža složenog građevinskog objekta. Sigurno je važnu ulogu u odabiru izvođača ovog posla imala i činjenica da je “Đuro Đaković” tvrtka u državnom vlasništvu kojoj svaki posao dobro dođe, a s obzirom na to da je riječ o čeličnim konstrukcijama, iskustvo tvrtke na ovim poslovima bilo je presudno za davanje posla vrijednog 165 milijuna kuna koji bi morao biti završen za Božić 2006.

No na gradnju ostalih objekata i same trase autoceste još će se malo pričekati. Naime, natječaj za izvođače radova na prvoj dionici autoceste A5 od Sredanaca do Đakova trebao bi biti raspisan sljedeći mjesec. S obzirom na složenu proceduru izrade natječajne dokumentacije, vremenske rokove za prikupljanje ponuda i izbor najpovoljnijeg izvođača, te ugovaranja samog posla, to bi moglo biti gotovo tek krajem ove godine. Uzme li se u obzir godišnje doba koje nije naklonjeno građevinarima, strojevi na gradnji same autoceste vjerojatno neće biti pokrenuti prije proljeća sljedeće godine. Iako u HAC-u uvjeravaju kako su rokovi za gradnju vrlo striktno određeni (dionica od Sredanaca do Osijeka trebala bi biti gotova do 2008. godine) pitanje je hoće li kompletna autocesta od Belog Manastira do Svilaja biti gotova u neko skorije vrijeme. Naime, dionica od Osijeka do spajanja na autocestu Zagreb – Lipovac u duljini od 55 kilometara, možda i bude gotova u predviđenom roku, ne bude li nakon ovih prvobitnih kašnjenja dodatnih problema i naravno bude li dosta novca s obzirom na to se trenutno gradi na čak pet pravaca (Županja – Lipovac, Krapina – Macelj, Split – Ploče, puni profil Zagreb – Rijeka, a uskoro će početi radovi i na autocesti Zagreb – Sisak).

No za sada je neizvjesno kada će doći do gradnje dionica od Osijeka do Belog Manastira pa do mađarske granice i od Sredanaca do granice s BiH. To je za sada ostavljeno nedefinirano (službena verzija je poslije 2008.), navodno dok se ne vidi kada će Bosna i Hercegovina uopće početi gradnju svog dijela koridora koji bi trebao povezivati Budimpeštu s lukom Ploče. Bilo kako bilo, prema riječima glasnogovornika Ratka Mačeka, u hrvatskoj Vladi drže kako je početkom gradnje jednog nadvožnjaka počela gradnja autoceste Beli Manastir – Svilaj. Resorni ministar Božidar Kalmeta se nada kako će već sama gradnja pokrenuti slavonsko gospodarstvo. Dakle treba se nadati da prekjučerašnja parada nije bila samo jedna u nizu kojom se željelo pokazati kako Slavonija nije zaboravljena. Na pitanje kako Vlada uopće misli u sljedeće tri godine financirati gradnju čak šest dionica autocesta u Hrvatskoj danas nitko nema odgovor. Autor: Dražen BOROŠ Izvor: Glas Slavonije www.glas-slavonije.hr

Materijali