Ulaz za korisnike

Gradnja autoceste Transmaghrébine - Megaprojekt

|
Gradnja autoceste
 
Gradnja autoceste
Sjeverna je Afrika u godinama razvoja i gospodarskog napretka postala jedno od najrazvijenijih gospodarskih područja na svijetu.
Tamo su investirali goleme svote novca za gradnju jedne od najduljih autocesta na svijetu – Transmaghrébine, koja je ujedno i najveći građevinski projekt u Africi i trenutačno u svijetu. Nova će autocesta povezivati države Magreba (Maroko, Alžir, Tunis) s Libijom i Mauritanijom. Ukupna je duljina autoceste više od 3200 km. Tim se projektom stvorilo otprilike 100000 novih radnih mjesta samo u Alžiru, a očekuje se da će broj radnih mjesta otvoren ovom gradnjom biti trostruko veći.

Autocesta prolazi uz 55 gradova s ukupno više od 50 milijuna ljudi, 22 međunarodna aerodroma, kao i uz najveće luke, željezničke stanice. Njome će se lakše stići do sveučilišta, bolnica i najznačajnijih industrijskih i turističkih područja u tri države Magreba. Transmaghrébine će imati najvažniji utjecaj na gospodarsko podizanje regije.Autocesta s tri traka u svakom smjeru obuhvaća zemlje od Istoka prema Zapadu, prolazi preko 190 mostova i kroz pet tunela. Nakon završetka, vrijeme putovanja od tunisko-libijske granice do Maroka znatno će se skratiti.

Planirano je da Transmaghrébine u budućnosti poveže cijelu sjevernu Afriku. A sve se češće razmišlja i o izgradnji tunela ispod Gibraltarskog tjesnaca između Maroka i Španjolske za spajanje Sjeverne Afrike i Europe.

Građevinski radovi trenutačno najbolje napreduju u Alžiru gdje tri građevinska poduzeća (dva alžirska Altro i Consider te kinesko CITIC-CRCC) u četrnaestsatnim izmjenama grade približno 1200 km dug odsječak autoceste. Zajedno raspolažu s 36 polagača asfalta Vögele, 30 kompaktora Hamm i još nekoliko drugih strojeva iz skupine Wirten Group. Drugi krak, koji vodi od grada Bordj-bou- Arreridj do granice s Tunisom, izvodi japansko građevinsko poduzeće COJAAL. Mnogo je drugih građevinskih tvrtki uključeno u gradnju mostova, prodora i kanalizacijskih sustava. Za informaciju o tome o kolikim se sredstvima radi navodi se podatak da će samo za gradnju dionice autoceste u Alžiru trebati više od 11 milijardi američkih dolara.Na novoj se autocesti, koja će povezivati sjevernu Afriku, očekuje veliki promet pa se stoga grade po tri vozna traka u oba smjera. Iznimno visoki zahtjevi postavljeni su i za kvalitetu asfaltnoga zastora, posebno s obzirom na stabilnost. U završnim radovima upotrebljavaju se suvremeno opremljeni polagači asfalta – finišeri tvrtke Vögele iz serije Super. Za postizanje zadovoljavajuće kvalitete točno je određen najveći razmak između polagača asfalta i miješalica, a provodi se kontinuirani nadzor kvalitete asfaltne mješavine. Završni se sloj sastoji od tri dijela: najprije je 20 cm debela podloga stabilizirane mješavine pijeska i cementa, na nju se polaže 14 cm debeli vezni sloj bitumena, a zadnji je asfaltni sloj koji je debljine između 6 i 8 cm.

Vrlo su važan kriterij koji pri svome radu moraju ispuniti sva uključena građevinska poduzeća linijska i razinska točnost pri izvedbi asfaltne plohe. Pri ispunjavanju tih kriterija pomaže im automatizirani senzorni sustav asfaltnih polagača Niveltronic Plus sa sustavima RoadScan ili Big-Multiplex-Ski. Ta tri sustava neprestano nadziru širinu i razinu asfaltne plohe te vrlo točno slijede zahtjeve koje je predvidio projektant.

http://www.casopis-gradjevinar.hr

Materijali

  • Gradilište na odsječku autoceste u Alžiru

    Gradilište na odsječku autoceste u Alžiru

  • Izrada završnog sloja asfalta

    Izrada završnog sloja asfalta