Ulaz za korisnike

Gradnja drugih cijevi tunela Sv. Roka i Mala Kapela

Gradnja drugih cijevi tunela Sv. Roka i Mala Kapela
 
Gradnja drugih cijevi tunela Sv. Roka i Mala Kapela
Tunel Sveti Rok i Mala Kapela

Uvod

Putnici koji se u ljeti 2009. upute autocestom prema Dalmaciji ili iz nje krenu prema unutrašnjosti neće više, kao što je to bio slučaj proteklih godina, strahovati od velikih prometnih zastoja. Naime od početka ovogodišnje turističke sezone cijela će autocesta između Zagreba i Ravče biti u odvojenom dvosmjernom prometu jer će u za promet biti otvorene i druge cijevi tunela Sv. Rok i Mala Kapela, pred kojima su se i stvarali kilometarski prometni "čepovi".

To će pridonijeti poboljšanju prometne povezanosti između Dalmacije i unutrašnjosti, ali i povećati prometnu sigurnost. Zapravo prometom kroz odvojene tunelske cijevi naših najdužih tunela Hrvatska će dobiti još jednu prometnicu koja je u cijeloj svojoj duljini autocesta u punom profilu. Baš kao što se to dogodilo krajem listopada 2008. kada je puštanjem u promet posljednjih dionica od 14,6 km na autocesti Zagreb – Rijeka konačno potpuno izgrađena autocesta koja se gradila punih 40 godina.

Valja reći da na konačni dovršetak drugih cijevi tunela Sv. Rok i Mala Kapela, koje su bile iskopane ali nisu dovršene, nisu utjecale samo gužve, prometni zastoji i povećanje prometne sigurnosti. Tome su pridonijele i smjernice Europske unije koje nalažu da druga tunelska cijev mora graditi kada prosječni dnevni promet na godinu pređe 10.000 vozila po jednom prometnom traku te kada se značajno i višestruko poveća sezonski promet u odnosu na prosječni dnevni. Prosječni je dnevni promet već u 2006. premašio 10.000 vozila, a preko ljeta prosječni je ljetni dnevni promet iznosio 28.000 vozila. U 2007. je bio 30.000 vozila, a u 2009. je procijenjen na 39.000 vozila, dok bi godišnji prosječni dnevni promet mogao iznositi 16.000 vozila. To je zaista značajno povećanje, posebno ako se prisjetimo jedne prognoze rađene prije desetak godina za tunel Sv. Rok gdje je prosječni godišnji dnevni promet od 12.000 vozila bio predviđan za 2100. godinu.

www.casopis-gradjevinar.hr

Materijali

  • Gradnju tunela Mala Kapela, koji se
nalazi na dionici Bosiljevo – Sv. Rok

    Gradnju tunela Mala Kapela, koji se nalazi na dionici Bosiljevo – Sv. Rok