Ulaz za korisnike

Gradnja i Cesting isključeni iz konzorcija graditelja koridora 5C

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

OSIJEK - Nakon nedavne incijative predsjednika Hrvatskog sabora Vladimira Šeksa i sastanka predstavnika većine slavonsko-baranjskih građevinskih tvrtki u Županijskoj komori Osijek.

Jučer je, doznajemo, u Osijeku (polu)tajno osnovan konzorcij koji bi konkurirao na natječajima za radove na koridoru 5C, a koji čini sedam tvrtki, ali ne i Gradnja i Cesting, dvije jake tvrtke s više od 800 zaposlenih. Prema našim informacijama, konzorcij čine Osijek-koteks s 40 posto udjela, Kamen Ingrad iz Velike (16 posto), Cestorad iz Vinkovaca, PZC i Cestar iz Slavonskog Broda, osječka Gravia (svi po 10 posto) te vinkovački Vibrobeton s četiri posto udjela. Među svim navedenim tvrtkama, od Gradnje i Cestinga veće su samo Osijek-koteks i Kamen Ingrad, koji su, inače, u golemim finacijskim i pravnim problemima. Drago Tadić, direktor Osijek-koteksa, međutim, jučer je tvrdio da “nema pojma” ni o kakvom konzorciju te odbio svaki razgovor o toj temi. S druge strane, informacija istovjetna našoj stigla je i u “isključene” tvrtke. Šokiran sam i iznenađen, još uvijek ne mogu vjerovati da se to događa. Moja je tvrtka sudjelovala na nedavnom sastanku u Komori, jedna smo od najvećih građevinskih tvrtki s ovog područja i, naglašavam, uredno ispunjavamo sve svoje obveze i prema državi i prema radnicima, a isključeni smo iz najveće investicije u regiji u posljednjih desetak godina. Vrlo je nekorektno od Komore ako potiče ovakav konzorcij - kazao nam je Berislav Šmit, direktor Gradnje.

Marko Bagarić, direktor Cestinga, izrekao je sličan stav, dodavši kako će tražiti zaštitu vlasnika. - Tražit ćemo intervenciju i zaštitu od Županije osječko-baranjske kao našeg vlasnika. Nakon prvog sastanka nitko nam se uopće nije javio ili nas zvao na novi sastanak. Samo smo dobili informaciju da smo isključeni. Borit ćemo se svim sredstvima preko lokalnih predstavničkih tijela - kaže Bagarić, dodavši da Cesting ima najveću betonaru u regiji. Cesting nije unutra jer nije privatiziran, a Gradnja nije član “Zelene magistrale” - to su objašnjenja. Međutim, ni Vibrobeton i Cestar nisu bile članice “Zelene magistrale”. Očito je riječ o političkoj zabrani - kazao nam je dobro obaviješten izvor koji je, radi svojih poslovnih veza s većinom uključenih u priču, želio ostati anoniman. Dodaje i kako je argument o (ne)privatizaciji Cestinga “obična glupost” jer su u očima zakona izjednačena pravna, fizička i državna osoba. To bi, kaže, značilo da ni državni “Đuro Đaković” ne bi smio obavljati nikakve poslove na gradnji cesta u RH. Nije želio govoriti po čijem je nalogu stigla navodna politička odluka da se dvije osječke tvrtke isključe iz više od tri milijarde kuna teškog posla. Međutim, čelnici obiju tvrtki (koji nisu željeli ulaziti u evenutalnu političku podlogu) osobe su bliske Branimiru Glavašu. Autor: Mario MIHALJEVIĆ Izvor: Glas Slavonije www.glas-slavonije.hr

Materijali