Ulaz za korisnike

Hidroelektra niskogradnja porasla čak 826,3 posto

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

HRVATSKA - Godina koju je obilježilo preuzimanje Plive i uvrštenje Ine bila je i godina velikih skokova dionica kojima se prije nije osobito trgovalo

Čak 826,3 posto porasla je vrijednost dionice Hidroelektra niskogradnje, te joj je tako pripalo prvo mjesto na listi dionica s najvećim porastom cijene na Zagrebačkoj burzi u prošloj godini. Ta je dionica postajala sve traženija od srpnja 2006., o čemu svjedoči podatak da je od lani protrgovanih 18.733 dionice tek njih 639 promijenilo vlasnika u prvom polugodištu. Hidroelektra niskogradnja završila je 2006. s cijenom od 491,05 kuna, dok je godinu dana prije vrijedila 53,01 kunu. Dionicom Kaštelanskih staklenika nije se trgovalo 2005. godine, a kad se usporede prva cijena ostvarena u lanjskom trgovanju (110 kn) i zadnja (700 kn) skok je 536,4 posto. Splitski Lavčević treći je na toj ljestvici s porastom od 375 posto, sa 120 na 570 kuna. Tom je dionicom ostvaren promet od 2,28 milijuna kuna, a dionicom Kaštelanskih staklenika 46.780 kuna. Splitska banka koja je lani dobila novog većinskog vlasnika, francusku bankarsku grupaciju Societe Generale, četvrta je po porastu cijene, sa 301 kunu na 1300 kuna, što je skok od 331,9 posto. Povlaštene dionice Karlovačke banke zauzele su petu poziciju s porastom od 311,3 posto. Ta je banka lani bila medijima zanimljiva zbog dokapitalizacije od strane poznatih hrvatskih sportaša. Dok je redovitim dionicama Karlovačke banke ostvaren promet od 56,04 milijuna kuna, povlaštene su zabilježile promet od 397.801 kunu i godinu koju sa započele s vrijednošću od 85,10 kuna završile s cijenom od 350 kuna.

Lipa Mill ima 70.833 izdanih dionica, a lani ih je protrgovano 3422 uz promet od 2,04 milijuna kuna. Dionica tog proizvođača papirne konfekcije za škole i urede porasla je u 2006. za 273,3 posto, sa 150 na 560 kuna. Visoki skok od 226 posto ostvarila je i dionica Tvornice olovaka Zagreb (TOZ) skočivši sa 126,07 na 411 kuna. Volumen protrgovanih dionica iznosio je lani 107.387, a promet 27,82 milijuna kuna. Na osmom, devetom i desetome mjestu liste dobitnika su dionice kojima se nije trgovalo u 2005., a tijekom 2006. Vupik je zabilježio rast od 210,3 posto, Konzum 204 posto i Montmontaža 170,5 posto. Vupik je porastao sa 87 na 270 kuna, Konzum sa 12.500 na 38 tisuća kuna, a Montmontaža kojom se počelo trgovati potkraj rujna sa 17.006 na 46 tisuća kuna. U pretprošloj godini nije se trgovalo ni sa četiri dionice koje su prve na listi s najvećim padom cijena. Prva je Slobodna Dalmacija koja je u srpnju, kad se njome počelo trgovati, ostvarila cijenu od 200 kuna, ali je godinu zaključila sa 124,50 kuna, što je minus od 37,8 posto. Kroz to vrijeme vlasnika je promijenilo 293.606 dionica Slobodne Dalmacije, čime je ostvaren promet od 40,02 milijuna kuna. Slijedi dionica Modre špilje s padom od 30,2 posto, sa 258 na 180 kuna. Dionica toga komiškog hotelijerskog društva uvrštena je sredinom rujna na Zagrebačku burzu, te je od tada do kraja 2006. ostvarila promet od 2,76 milijuna kuna. Brionka je treća na listi gubitnika s padom od 27,3 posto, sa 220 na 160 kuna. Hoteli Argentina zabilježili su pad od 25,4 posto, sa 268 na 200 kuna. Proficio je peti na toj ljestvici s minus 16,5 posto s obzirom da je 2005. godinu završio s cijenom od 85 kuna, a 2006. s 70,98 kuna. RIZ-Odašiljači pao je za 12,4 posto, sa 314 na 275 kuna, a Velebit ZIF za 11,1 posto, sa 18 na 16 kuna. Dionica Valamar Grupe godinu je zaključila s cijenom od 100 kuna dok je godinu prije vrijedila 109 kuna ili 8,3 posto više. Atlas turistička agencija bilježi pad za 7,1 posto, sa 85 na 79 kuna, a SN Holding sa 160 na 150 kuna, što čini pad od 6,3 posto. piše Ljubica VUKO Izvor: www.SlobodnaDalmacija.hr

Materijali