Ulaz za korisnike

Hrvatski ‘brand’ svjetske kvalitete

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

ZAPREŠIĆ - Div iz predgrađa, kako se popularno naziva zaprešićki Inker, od prije nešto više od mjesec dana u 97-postotnom je vlasništvu španjolske tvrtke Roca, jednog od najvećih svjetskih proizvođača sanitarija i keramike.

Riječ je o obiteljskoj tvrtki iz Barcelone, koja s tradicijom duljom od stotinu godina drži sam vrh pripadajuće industrije. Inker, naša jedina tvornica keramike i porculana, u proteklih je desetak godina čak četiri puta mijenjala vlasnika, i to stranog, ali se dosad uvijek radilo o financijskom partneru. Ovaj put, prema riječima Ljerke Cerc, predsjednice Uprave i glavne direktorice Inkera, tvornica je dobila strateškog partnera koji će svojom tradicijom, načinom poslovanja, najmodernijom tehnologijom i prenošenjem vlastitih iskustava omogućiti Inkeru da postane apsolutni lider na regionalnom tržištu. Trenutno zaprešićka tvornica drži 50 posto hrvatskog tržišta i 35 posto tržišta Bosne i Hercegovine, te 12 posto slovenskog prostora koji je ipak pod snažnim utjecajem talijanskih proizvođača, što će se povećanom ponudom također pokušati promijeniti. Zbog nepovoljnog carinskog režima, Inker nije bio konkurentan u Srbiji, Crnoj Gori, i Makedoniji, no otkad je to promijenjeno, najveći se porast bilježi upravo na tim tržištima, kaže Cerc. Jedno se vrijeme kalkuliralo s iznosom koji je Roca izdvojila za kupnju Inkera, no s obzirom na to da je zakonskom regulativom određeno da se i preostalim vlasnicima dionica mora ponuditi jednaka cijena otkupa, ponuđenih 103 kune po dionici riješilo je i taj problem.

Pogledamo li regionalno tržište, možemo reći da zaprešićka tvornica čvrsto drži srednji kvalitativni segment proizvoda, a postavlja se pitanje što će konkretno Roca donijeti Inkeru i njegovoj ponudi. Prije svega, neće više biti rizika pri kupnji i investicijama u novu tehnologiju, jer Roca donosi kompletno znanje već iskušano u njihovim pogonima, ističe Ljerka Cerc. Osim toga, otvara se prostor za proširenje asortimana, i to ne samo u srednjem segmentu, već i u područjima niske, ali i visoke klase, gdje također žele biti konkurentni. Govoreći o proizvodnim kapacitetima, sadašnjih 400 tisuća komada godišnje, prema procjenama Rocinih i Inkerovih stratega, trebalo bi se povećati na 800 tisuća pa čak i do milijun komada godišnje, čemu će naravno prethoditi modernizacija proizvodnih pogona, ali i stručno osposobljavanje radnika. Roca svugdje u svijetu ima praksu koristiti lokalne mreže distribucije, a s obzirom na to da Inker nema maloprodajnu mrežu, otvara se posao i za potencijalne distributere, kaže Cerc. Treba naglasiti kako će Inker, uz isticanje pripadanja španjolskoj korporaciji, i dalje poslovati pod svojim, na tržištu prepoznatljivim imenom, pa se može reći se rađa hrvatski ’brand ’ svjetske kvalitete. Ljerka Cerc rekla je da su im planovi preuzimanje potpunog liderstva na tržištima regije. »Tu prije svega mislim na članice bivše države, Mađarsku, Albaniju i golemo tržište bivšeg SSSR-a. S obzirom na potencijale, i planirano povećanje proizvodnje, mislim da rezultat neće izostati«, kaže Ljerka Cerc. Luka Capar Izvor: wwww.Vjesnik.hr

Materijali