Ulaz za korisnike

Hrvatsko telekom tržište ove godine obilježeno početkom liberalizacije

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

HRVATSKA - Liberalizacija telekom tržišta u 2005. godini rezultirala je porastom vrijednosti toga tržišta na procijenjenih više od 20 milijardi kuna

Dugoočekivana liberalizacija telekomunikacijskog tržišta u Hrvatskoj u 2005. godini donijela je više aktivnih operatera i raznovrsnije ponude telekomunikacijskih usluga, pogodnosti za korisnike te porast vrijednosti tržišta na procijenjenih više od 20 milijardi kuna ili za oko 7 milijardi kuna više u odnosu na 2004. s daljom tendencijom rasta. Iako proces liberalizacije još nije gotov državni tajnik za promet pri Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka Dražen Breglec ocjenjuje da Hrvatska već sada ima efikasno, učinkovito i profitno interesantno telekom tržište.

Krajem 2005. Hrvatska s obzirom na broj stanovnika i geografsku površinu ima respektabilan broj korisnika usluga mobilne telefonije - više od 3 milijuna, kao i, čini se, tržištu dobro pogođen broj od tri mobilna operatera (T-Mobile, VIPnet i Tele2, koji je s radom počeo u listopadu). Oni i dalje, unatoč konkurenciji ostvaruju zavidne profite i poraste svih elemenata poslovanja. U fiksnoj je telefoniji oko 1,7 milijuna korisnika, a uz 'stari' T-HT još je 14 tvrtki s dozvolama za fiksnu telefoniju, od kojih su dvije, Optima Telekom i Portus-H1 počele s komercijalnim radom sredinom godine. Godina završava i s oko 35 davatelja Internet te više od 10 davatelja usluga kabelske TV, odnosno s ukupno 50-ak tvrtki registriranih za telekom djelatnost.

Svi su oni sa stotinama milijuna kuna ovogodišnjih ulaganja te zapošljavanjem 500 do 700 ljudi ostvarili i značajan utjecaj na razvoj i funkcioniranje hrvatskog gospodarstva. U prvom dijelu godine provodio se i natječaj za 4. GSM operatera, no ponudu tvrtke AdriaCella, za koje je bio operater "Syratel Mobile Telecom" i grupa investitora iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i Libanona, Vijeće HAT-a je odbilo uz obrazloženje da nisu uspostavili prava partnerstva s hrvatskim tvrtkama. (Hina, Bankamagazin) www.bankamagazine.hr

Materijali