Ulaz za korisnike

HŽ će svoj dio novca za pothodnik na kolodvoru osigurati za dvije godine

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

Osijek - Hrvatske željeznice svoj će dio novca za izgradnju pothodnika na kolodvoru osigurati tek 2007. godine, ali nema nikakve zapreke da se on počne graditi i prije, ako grad pribavi dio novca koji bi za taj projekt oni trebali osigurati, najavljuje Ivica Jurić, direktor Prijevoza u Hrvatskim željeznicama.

Čini se da bi uređenje 98 godina stare zgrade osječkog kolodvora i obližnjega Trga Lavoslava Ružičke moglo biti završeno tek za tri godine, odnosno do 2008. godine, kada bude sagrađen pješački pothodnik ispod kolodvorske zgrade. Tako, naime, kažu u HŽ-ovoj Službi za odnose s javnošću i HŽ-ovom Prijevozu, najavljujući da su se HŽ i Grad sporazumjeli o raspisivanju natječaja za uređenje Trga L. Ružičke i zgrade kolodvora, te da će HŽ za uređenje zgrade osigurati novac tek kada bude izgrađen pothodnik, 2007. i 2008. godine. - U HŽ-u je još u siječnju 2005. godine održan sastanak članova naše Uprave s predstavnicima Grada Osijeka. Teme sastanka bile su suradnja gradskih vlasti i HŽ-a te uređivanje prostora oko željezničkog kolodvora u Osijeku. Na uređenje okoliša zgrade i cijelog kolodvora utjecat će realizacija četiri projekta: izgradnja pothodnika, izgradnja autobusnoga kolodvora na novoj lokaciji, izgradnja poslovnoga objekta na sadašnjoj lokaciji autobusnog kolodvora te uređenje Trga Lavoslava Ružičke i kolodvorske zgrade - kaže Jurić.

Od Jurića doznajemo da su čelnici Grada upoznali HŽ-ovce s dinamikom izvedbe glavnoga projekta. - HŽ ostaje pri svojoj odluci da sufinancira izgradnju pothodnika sa sjeverne strane do otočnog perona kako bi se iz pothodnik moglo ulaziti na perone, zaključuje Jurić. "Pat" poziciju koju plaćaju Osječani dok se igraju HŽ i Grad, komentira Danijela Lovoković, pročelnica gradskog Upravnog odjela za urbanizam. - Nakon što su Grad i Uprava HŽ-a potpisali sporazum o suradnji za gradnju pješačkog pothodnika, plan za etažiranje definirao je financiranje gradnje pothodnika prema kojemu HŽ financira gradnju od zgrade Kolodvora do izlaza na peron, a Grad produžetak od Vrbaske te zajednički sufinanciramo sanitarni čvor u pothodniku. HŽ je platio desetinu iznosa od oko 600.000 kuna za izradu projektne dokumentacije potrebne za glavne projekte, a glavninu je platio Grad kako bi ishodili lokacijsku dozvolu koja je istekla prije mjesec dana. Zato smo podnijeli zahtjev za građevinsku dozvolu, ali ako HŽ ne da suglasnost na kompletnu dokumentaciju, sve možemo "baciti u vodu".

To nije sve, HŽ stvara više problema, primjerice prema njihovom planu razvoja izrađen je prostorni plan Osječko-baranjske županije, potom su oni stavili druge trase, a sve skupa koči usvajanje novog GUP-a. Dio kolodvora (iza zida uz Vrbasku) u vlasništvu je Grada pa smo ga ponudili HŽ-u u zamjenu za zemljište gdje treba proći gradska prometnica s koje se ulazi u budući objekt autobusnog kolodvora. Međutim, na trasi prometnice nalaze se dvije HŽ-ove radionice i jedan stan za što HŽ traži zamjensku zgradu. Tvrde da su nekretnine vrijedne četiri, a procijenjeno je da vrijede milijun kuna! Od siječnja imaju lokacijsku dozvolu koju smo poslali, ali su i nju kao i dokumetaciju očito izgubili jer nema odgovora, unatoč slanju požurnica. Kako misle da koridor VC, za koji su sami dali projektni zadatak, prođe kad su rekli da tu investiciju nemaju u planu pet godina!? - kaže Lovoković. Čini se da će građani još godinama čekati da se HŽ i Grad dogovore, a kolodvori će ostati sramota "slavonske metropole". (Autor: N.ŠPOLJARIĆ) Izvor: Glas Slavonije www.glas-slavonije.hr

Materijali