Ulaz za korisnike

Internet, more informacija

|
Internet, more informacija
 
Internet, more informacija

Zagreb, 22. veljače 2010.: Tržišna utakmica zahtijeva stalno obrazovanje pojedinaca. U okruženju gdje informacije vrlo brzo stare, prednost on-line materijala u odnosu na knjige i udžbenike jest mogućnost brzog ažuriranja informacija. Prema rezultatima GemiusAudience istraživanja, 49% hrvatskih Internet korisnika jedan put mjesečno ili češće koristi Internet za istraživački rad i obrazovanje.

Istraživanje GemiusAudience od 2007. u Hrvatskoj provodi kompanija Valicon u partnerstvu s kompanijom Gemius. Prema zadnjim podacima za mjesec siječanj 2010., doseg iznosi 1.503.688 hrvatskih Internet korisnika starijih od 12 godina. Najveći doseg meñu 268 mjerenih Internet stranica imaju: net.hr, index.hr, tportal.hr, forum.hr i 24sata.hr. Rezultati GemiusAudience istraživanja za siječanj 2010. se nalaze na Internet stranici http://www.audience.com.hr. Tko su oni Internet korisnici koji jedan put mjesečno ili češće koriste Internet s namjerom istraživačkog rada i obrazovanja? Prema GemiusAudience podacima 53% su žene, koje mjesečno u prosjeku na Internetu provedu gotovo 9 sati, dok ostalih 47% čine muškarci. Oni su u navedenoj ciljnoj skupini mnogo više aktivniji te provode prosječno više od 12 sati mjesečno na Internetu. U navedenoj ciljnoj skupini najveći udio imaju studenti (33%). Slijede zaposleni u privatnom sektoru (22%) te zaposleni u javnom sektoru (18%). Internet predstavlja vrlo važan izvor informacija za „učenje na daljinu“ te potiče samostalni istraživački rad. Prednost on-line baza podataka u odnosu na tiskane oblike osim brzine pristupa i brže mogućnosti odabira jest i veća raznolikost sadržaja, koja se sve češće dopunjuje multimedijalnim zapisima. Pomoću web-preglednika, koji svoju funkcionalnost neprestano razvijaju u želji poboljšanja iskustva korisnika, odgovori na naša pitanja udaljeni su samo nekoliko klikova mišem. Meñu hrvatskim Internet korisnicima njih 77% koristi web preglednike za pretraživanje informacija na Internetu mjesečno ili češće, 66% jedanput tjedno ili češće. Za pretraživanje po hrvatskom webu 48% hrvatskih korisnika koristi Microsoft Internet Explorer, 42% koristi Mozilla Firefox. Slijedi Google Chrome sa 6% te Opera s 3%. Manje od 1% korisnika koristi pretraživače Safari, NetFront i Netscape. Internet kao takav korisniku omogućava sveobuhvatna istraživanja te mu dopušta skakanje s teme na temu. Kako nas beskrajan izbor mogućnosti ne bi previše zbunio, u pomoć priskaču on-line društvene mreže, koje su preuzele ulogu autoriteta. I dok su nekad autoritete predstavljale visoko obrazovane i u društvu uvažene osobe, danas smo kao članovi društvenih mreži to mi svi. Još jedan dokaz kako Internet mijenja našu svakodnevicu i utječe na način učenja i prikupljanja informacija, koje pomažu u donošenju odluka, bilo u obrazovne ili neke druge svrhe. Dodatne informacije: Ivan Gadanac, Direktor prodaje, Valicon, ivan.gadanac@valicon.net, tel: 01 640 99 55

Materijali