Ulaz za korisnike

Ipsilon gotov, rješenje za Pulu ni na papiru

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

Pula - Rješenje koje predlažu Pula i Županija bilo bi sasvim primjereno jer bi grad od Ipsilona bio udaljen tek oko 2,5 kilometra, a to bi bilo jedno od najboljih rješenja koje imaju hrvatski gradovi, kaže prof. Ivan Dadić sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti

Zapadni krak Istarskog ipsilona otvara se službeno idućih dana, čime je ta istarska cestovna žila kucavica napokon gotova, ali njegovih preostalih desetak kilometara od Vodnjana do predgrađa Pule još nije gotovo ni na papiru. Istarska županija naručila je nedavno izradu prometne studije o tome kako napraviti ulazak u Pulu, osnovano je i povjerenstvo za njenu izradu, ali Hrvatske ceste i dalje imaju drukčije stavove o spoju Pule s Ipsilonom. - Hrvatske ceste i dalje forsiraju jedan ulazak u grad iz pravca Stancije Peličeti i to s četiri traka, ali to bi rješenje donijelo i veliku sječu šume u Šijani uz sadašnju cestu Pula – Rijeka, kaže Davor Ravnić, pročelnik pulskog Upravnog odjela za prostorno planiranje. »Istarska županija i Grad Pula su za izgradnju tri ulaza u grad. Jedan bi bio kod Stancije Peličeti, drugi u industrijsko-trgovačkoj zoni, a prolazio bi zapadno od Uljanikovog TESU-a, a treći bi bio na vijaduktu za Veli Vrh kod elektromlina. Sva tri čvora izgradila bi se u dvije razine«, kaže Ravnić. Od Stancije Peličeti do budućeg prometnog čvorišta na postojećoj zaobilaznici u Šijani prema prijedlogu Županije i Pule bila bi dva traka (izbjegla bi se sječa šume u Šijani), a od Ipsilona do zaobilaznice kod TESU-a četiri prometna traka.

Ako se usvoje najnoviji prometni prijedlozi iz Istre Pula će biti dobro povezana s budućim završetkom Istarskog ipsilona na jugu Istre. Rješenje koje predlažu Pula i Županija bilo bi sasvim primjereno jer bi grad od Ipsilona bio udaljen tek oko 2,5 kilometra. To bi bilo jedno od najboljih rješenja koje imaju hrvatski gradovi. Split je predaleko od autoceste, čak 16,5 kilometara. To je katastrofalno, kaže Ivan Dadić, profesor na zagrebačkom Fakultetu prometnih znanosti, predsjednik Upravnog vijeća Instituta prometa i veza koji je na čelu tima koji radi novu studiju povezanosti Pule s Ipsilonom. - Vjerojatno za mjesec dana bit će oblikovani naši prijedlozi što treba učiniti radi poboljšanja prometa. Kroz naša istraživanja i saznanja stručno poboljšavamo prijedloge pristigle iz Grada, napominje Dadić. Smatra također da Pula mora posebno voditi računa da se promet koji stiže iz okolnih mjesta može lako distribuirati na njegovoj prometnoj mreži, posebno na zaobilaznici. - Vozila u Pulu dolaze iz pravca Vodnjana po postojećoj cesti, s Istarskog ipsilona stizat će kad se on napravi te iz pravca aerodroma (s istoka). Te tri ceste treba denivelirati, postaviti na dvije razine te napraviti četverotračnu brzu cestu od Vodnjana do pulskih čvorova. Možda bi trebalo denivelirati čak pet pulskih prometnih čvorišta. Denivelirani čvorovi su nešto skuplji, ali ako se sada ne naprave prava rješenja za Pulu, u nekoliko godina, zbog smanjenja potrošnje goriva i drugih troškova, ta se investicija isplati. Ako se prihvate nova rješenja iz Županije i Grada, promet u Puli ubuduće se ne bi zagušio kao što se sada događa, pogotovo ljeti, veli Dadić.

Na pitanje što učiniti na pulskoj zaobilaznici radi njene veće protočnosti, Dadić je odgovorio: »Zaobilaznica bi trebala dobiti još dva traka i to u etapama, najprije na njenom sjevernom dijelu od vijadukta kod elektromlina do Šijane. Čvor kod vijadukta treba proširiti, ali glavni ulaz u grad bi ipak bio s istočne strane jer za to postoje mogućnosti.« Veliki novi trgovački centri izgrađeni su u sjevernom dijelu gradu (industrijsko-trgovačka zona), ali velika većina potrošača živi na sasvim drugom (južnom) dijelu grada, što donosi i prometne probleme. O tome Dadić kaže: »Sada je to nažalost gotovo i moramo se prilagoditi tom stanju. I u svijetu trgovački centri koncentriraju se na jednom mjestu.« Osvrnuvši se na Istarski ipsilon, Ravnić je rekao da njegov zapadni krak previše zaobilazi gradove na zapadnoj obali Istre, pa će se tako morati graditi i zaobilaznica Poreča da bi se omogućio normalan ljetni protok vozila. Da je Ipsilon prošao bliže Poreča ne bi trebalo graditi drugi kolnik, zaobilaznicu. Ni u Italiji autoceste nisu tako daleko kao kod naših gradova. R. RADOŠEVIĆ Izvor: Glas Istre www.glasistre.hr

Bazeni - gradimo.hr

Materijali