Ulaz za korisnike

Ispod novog mosta Europskom avenijom do sredine tjedna

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

OSIJEK - Stari čelični željeznički most preko Europske avenije jučer je uklonjen s betonskih stupova. Pomoću velike dizalice od 300 tona, za čiju su se montažu na gradilištu građevinari morali potpomoći drugom nešto manjom dizalicom od 30 tona, stari je most natovaren na željezničke vagone i prevezen na osječki Željeznički kolodvor, odakle će biti kasnije dalje transportiran.

Građevinari i željezničari jučer su na gradilištu uz remizu GPP-a imali cijeli dan mnogo posla jer je valjalo, nakon demontaže starog mosta, na njegovo mjesto istog dana postaviti novi od prednapregnutog armiranog betona. Taj je novi most građen tik do starog na skelama pa su ga dizalicom samo prevukli na novoizbetonirane stupove. Zamjena željeznog armiranobetonskim mostom zapravo je kruna dvomjesečnog posla na prvoj etapi rekonstrukcije dvaju željezničkih nadvožnjaka na pruzi Osijek-Beli Manastir. Nakon što se potpuno završi prva etapa rekonstrukcije, odnosno zamjena željezničkog nadvožnjaka iznad Europske avenije, građevinari će se preseliti na drugu rasponsku konstrukciju, odnosno zamijeniti drugi dio iznad Ulice cara Hadrijana na isti način kako je rađena i prva rasponska konstrukcija željezničkog nadvožnjaka. Promet je jučer na pruzi Osijek-Beli Manastir bio u prekidu, ali su Hrvatske željeznice osigurale alternativni prijevoz autobusima, te ubrzano na postavljene željezničke pragove pričvrstili tračnice. Nakon ovog posla odahnut će i građevinari jer su obavili pola planiranog posla, ali i Osječani. Naime, zbog građevinskih radova Osijek je gotovo presječen napola jer se nije moglo proći od Gupčeve ulice Europskom avenijom s jednog dijela grada u drugi pa su se stvarale velike prometne gužve na ionako automobilima prepunoj Vukovarskoj ulici.

Inače, u Hrvatskim željeznicama kažu da su radovi, koje su sami financirali, na pruzi neophodni jer je to zapravo željeznički dio koridora 5C, a ta trasa u cijelosti mora biti osposobljena za brzine vlakova od 160 kilometara na sat. Radovi na pruzi potrajat će do danas (nedjelja) u 19 sati, a prolaz vozilima bit će omogućen u utorak ili srijedu. Naime, što se tiče ceste i HŽ-a, promet je moguć, ali dva-tri dana potrebna su GPP-u da obavi postavljanje električnih vodova i brušenje ljetos postavljenih tračnica. Dakle, do ponovnog uspostavljanja cjelovitog tramvajskog sustava, kada će i putnici GPP-a odahnuti nakon presjedanja kod remize iz tramvaja u autobuse, odnosno do sredine sljedećeg tjedna, tramvaj će se i nadalje okretati kod novosagrađenog željezničkog mosta, a zbog toga je cestovni promet nemoguće ponovno uspostaviti. Autor: D.PEJIĆ Izvor: Glas Slavonje www.glas-slavonije.hr

Materijali