Ulaz za korisnike

Iz Strabaga im poručili da su ostali bez posla!

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

ŽUPANJA - Unatoč očekivanjima, jučer ipak nije postignut dogovor između vozača više od 50 kamiona angažiranih na prijevozu šljunka i pijeska iz susjedne BiH za potrebe gradnje posljednje dionice autoceste Zagreb-Lipovac s njihovim poslodavcem, austrijskom tvrtkom Strabag.

Očekivali smo sastanak s čelnim čovjekom Strabaga, koji je jučer stigao iz Zagreba, kako bismo riješili problem i pronašli najbolje rješenje, no on se s nama nije želio sastati. Poručio nam je po Zoranu Krešiću, direktoru tvrtke Krešić iz Vinkovaca, preko koje smo i dobili ovaj posao, da će s nama prekinuti suradnju i da mu više nismo potrebni. Također je poručio kako u svakom trenutku iz Zagreba može poslati druge kamione koji će bespogovorno raditi umjesto nas. A najviše nas je pogodila izjava čelnih ljudi Strabaga u Austriji koji su, čuvši za naš prosvjed, podcjenjivački rekli kako Hrvatima daju posao i osiguravaju kruh, a mi, umjesto da budemo zahvalni, ovako im uzvraćamo - rekao nam je Zdenko Vidović, jedan od sudionika prosvjeda i vlasnik građevinske tvrtke Vidović iz Tomašanaca.

GORIVO ZAKUNU SKUPLJE Strabag je s Hrvatskim cestama, kao investitorom, sklopio ugovor o zgradnji autoceste, a potom je za jednog od kooperanata odabrao vinkovačko građevinsko poduzeće Krešić, koje je potom angažiralo 50-ak kamiona, uglavnom s brodskog područja, za svakodnevni prijevoz šljunka i pijeska iz susjedne BiH, s obzirom na to da još nisu riješene koncesije za eksploataciju na hrvatskoj obali rijeke Save. S njima je prilikom sklapanja ugovora u listopadu prošle godine dogovorena cijena od 32 kune za kubik šljunka i pijeska, koja je utvrđena na osnovi postojeće cijene goriva i tada je bila dostatna za podmirenje troškova te poštovanje utvrđenih količina dnevne isporuke šljunka i pijeska. U posljednje vrijeme, međutim, cijene energenata vrtoglavo su narasle, a gorivo je sada gotovo kunu skuplje nego onda, što je vozačima kamiona prouzročilo velike probleme. Dodatnu otežavajuću okolnost, kako ističu, izazvala je i najnovija odluka resorne ministrice da se svaki kamion prilikom prelaska granice mora vagati kako bi se utvrdila njegova tonaža, a uvedene su i rigorozne kazne za prekršitelje dopuštene količine tereta koju kamion smije prevoziti u prikolici.

ODBIJENOPOVIŠENJE CIJENA Sve je to vozače dovelo u nezavidnu situaciju, a cijena prijevoza od 32 kune postala je nedostatna za financiranje osnovnih troškova i ispunjenje dnevnih obveza prema izvođačima radova na gradnji posljednjih kilometara autoceste, na dionici od Lipovca do međudržavnog graničnog prijelaza Bajakovo. Od poslodavca su u nekoliko navrata zatražili povišenje cijene prijevoza, to više što je Strabag svojim kooperantima angažiranima na gradnji cesta u ostalim područjima Hrvatske povisio cijenu za 20 posto, no iz Strabaga su to glatko odbili pravdajući se kako za to nemaju prostora. Vozači su u srijedu poslijepodne odlučili prekinuti isporuku šljunka i pijeska te počeli mirni prosvjed parkirajući kamione uz autocestu sve dok se ne ispune njihovi zahtjevi. Najava čelnih ljudi Strabaga kako će ostati bez posla nije ih uplašila i odlučili su nastaviti s mirnim prosvjedom i ne micati svoje kamione sve dok se ne udovolji njihovim zahtjevima. Pokušali smo jučer doći i do gospodina Zorana Krešića i čuti i njegov komentar, no nije nam se javio na mobitel. Autor: Marija LEŠIĆ Izvor: Glas Slavonije www.glas-slavonije.hr

Materijali