Ulaz za korisnike

Janaf će graditi novi podmorski naftovod

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

ZAGREB - Zbog poboljšanja sigurnosti transporta i zaštite okoliša Jadranski naftovod (Janaf) planira maknuti postojeći naftovod s Krčkog mosta i izgraditi podmorski naftovod između Krka i kopna.

Gradnja takvog podmorskog naftovoda bila je planirana još kod gradnje cijelog Janafovog naftovodnog sustava, ali se od toga odustalo zbog izgradnje Krčkog mosta 1980. godine. Integrirajući svoj cjevovod u Krčki most i osiguranjem dodatnih financijskih sredstava, Janaf je dao podršku njegovoj izgradnji, kažu u toj tvrtki. Izgradnja podmorskog prijelaza naftovoda otok Krk - kopno ponovno je aktualizirana tijekom Domovinskog rata s ciljem minimaliziranja štetnih posljedica mogućeg terorističkog napada na strateški vrlo važan infrastrukturni objekt, objašnjavaju u Janafu. Prema njihovim riječima, postavljanje podmorskog naftovoda nije povezano s novim projektima u koje se Janaf namjerava uključiti, kao što je Paneuropski naftovod kojim bi se velike količine kaspijske nafte i preko Hrvatske prebacivale na zapad. Također pobijaju glasine da se trasa naftovoda možda premješta zbog navodno ugrožene statike Krčkog mosta. »Gradnju podmorskog dijela naftovoda planiramo zbog veće sigurnosne razine sustava, važnosti osiguranja nesmetanog transporta nafte za energetski sustav zemlje kao i osiguranja sirovinske baze«, navode u Janafu i ističu da je zbog toga Vlada utvrdila da je taj projekt od državnog interesa. Zato je ugrađen u Janafov novi petogodišnji plan poslovanja od 2006. do 2010

Kao preduvjet provedbe alternativnog prijelaza Krčkog mosta stručnjaci već pripremaju tehničku dokumentaciju čiji je završetak planiran do sredine sljedeće godine. Ona će odrediti tehničko-tehnološke pojedinosti provedbe projekta na temelju kojih će biti utvrđena vrijednost radova, vremenski rokovi, točna trasa novog cjevovoda kao i drugi čimbenici potrebni za donošenje odluke o gradnji. Očekuje se da će zbog visine potrebnog ulaganja i sigurnosti biti izabrana najkraća pogodna trasa. »Posebna će pozornost biti usmjerena na povećanje sigurnosti transporta i zaštite okoliša, a mogućnosti oštećenja podmorskog cjevovoda primjerice brodskim sidrom ili ribarskom mrežom bit će u potpunosti isključene«, tvrde u Janafu. Janafov plan za gradnju podmorskog naftovoda između Krka i kopna podržavaju i tamošnje ekološke udruge kao pozitivan pomak jer je most, prema njihovim riječima, u sigurnosnom smislu slaba točka naftovoda. Željko Bukša Izvor: www.Vjesnik.hr

Materijali