Ulaz za korisnike

Janaf gradi naftovod od otoka Krka do kopna

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

KRK - Janaf će do 2010. izgraditi novi naftovodni cjevovod koji će prolaziti podmorjem od otoka Krka do kopna. Alternativni pravac zamijenit će transportnu rutu naftovoda koja sada prolazi Krčkim mostom.

Vladinom odlukom gradnja alternativnog prijelaza Krčkog mosta označena je kao projekt od interesa za Rebubliku Hrvatsku. Janaf je gradnju podmorskog naftovoda inkorporirao u svoj novi petogodišnji plan poslovanja, što ga je usvojio ove godine, a plan se odnosi na razdoblje od 2006. do 2010. godine. Iz Janafa potvrđuju da na dionici naftovoda Omišalj – Sisak u dijelu gdje cjevovod prolazi kroz Krčki most planiraju izmjestiti postojeći cjevovod kako bi se povećala sigurnost sustava transporta nafte. Alternativni naftovod uklopit će se u postojeće mogućnosti i funkcionalnost naftovodne dionice Omišalj – Sisak. U okviru procesa izrade tehničke dokumentacije na terenu su ekipe stručnjaka s raznih ingerentnih područja koje bi trebale predložiti stručan zaključak o izboru najpovoljnije trase za pozicioniranje cjevovoda pod morem. Iako se neslužbeno pretpostavlja da će novi cjevovod najvjerojatnije prolaziti rutom kojom je do izgradnje Krčkog mosta otok s kopnom spajao trajektni prijevoz, gdje će se točno između Oštra, Črišnjeva, Jadranova pa i Crikvenice s kopnene strane do otoka Krka s druge strane pružati pravac podmorskog naftovoda, još se ne zna. Izvori iz Janafa kažu da se analizira desetak lokacija. U donošenju konačnog zaključka o tome gdje je najpovoljnije smjestiti naftovod važna je duljina pravca (bitno je da bude najkraći), ali izbor trase ovisi jednako i o morfologiji morskog dna. Odgovarajući na novinarsko pitanje ima li gradnja novog pravca veze s realizacijom Paneuropean pipelinea (PEP-om), odnosno s mogućnošću da se naftovodi povežu s TAL-ovim, koji počinje u Trstu (čime bi se zapadna Europa povezala s Rusijom), u Janafu kažu da nema izravne veze. Više o ovoj temi na www.Poslovni.hr

Materijali