Ulaz za korisnike

Jedna u izgradnji, dvije (ni) u planu?

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

PULA - Građevina podignuta na »pilote«, odnosno stupove ponegdje i 20 metara ukopane u zemlju, stambeno-poslovna jedinica koja osim prizemlja ima pet etaža i garažna kuća na sedam etaža nisu scenografija za neki futuristički film nego projekt za garažnu kuću u Kandlerovoj ulici pored Gradske knjižnice i čitaonice.

Naime, na tom je mjestu prije više od godinu dana srušena stara tvornica, dok je početkom 2004. godine sklopljen ugovor sa zagrebačkom tvrtkom PZ ulaganja d.o.o., prema kojem je garažna kuća trebala biti izgrađena u roku od 18 mjeseci, a time riješen i barem dio kroničnog nedostatka parkirnih mjesta u centru grada. No, povijesno naslijeđe Pule pomrsilo je planove graditeljima jer je na tom mjestu pri iskopavanju pronađeno 1.800 amfora, zgrada javnih termi te ostaci dviju crkvi što potencijalno gradilište čini jednim od najvrjednijih arheoloških nalazišta u Europi. Stoga su projektanti G.E.I. Istringa izmijenili projekt garažne kuće uskladivši ga s arheološkim nalazištem, koje bi trebalo ostati ispod građevine. Radovi bi, otkad počnu, trebali trajati maksimalno 18 mjeseci, a izmijenjeni projekt dobio je odobrenje konzervatora i Grada. Podsjetimo, ugovor predviđa stambeno-poslovni objekt, garažu i trafostanicu na ukupno 3.874 četvorna metra s pravom građenja u razdoblju od 25 godina uz mjesečnu naknadu Gradu od gotovo dvije tisuće kuna, nakon čega bi garaža postala vlasništvo Grada Pule. Vozila će, prema projektu, u garažu ulaziti s Kandlerove ulice, blizu Gradske knjižnice i čitaonice odakle će se urediti i pristup konzervatorskoj etaži. Ideje su za svaku pohvalu, nasipavanje terena na arheološkom nalazištu počelo je sredinom veljače, no na tome se zasad i zaustavilo.

Nagovještaji da će se u Puli izgraditi još jedna garažna kuća pojavili su se lani krajem svibnja kad se nekolicina stanara zgrada u Kosovoj i Solomonovoj ulici oko bivšeg Otpada Zrenjanin pobunila zbog dopisa koji im je stigao iz Ureda državne uprave. Tim se dopisom, naime, tražila suglasnost stanara za izgradnju garažne kuće te su u roku od osam dana, kad su se trebali očitovati, izjavili da se s time ne slažu. Iako je za višekatnu garažu bio izrađen i idejni projekt, prema kojem bi ona bila visoka 14,40 metara, garaža do danas, na žalost vozača koji muku muče s traženjem parkirnog mjesta i na sreću stanara, ipak nije izgrađena. Dosad. Predstavnici gradske vlasti nekoliko su puta najavili i mogućnost izgradnje garažne kuće s 800 do 900 parkirnih mjesta iza zgrade Croatia osiguranja, koja je zasad u fazi idejnog prijedloga. Pokušavajući riješiti problem parkiranja u gradu, bivši gradski čelnici prije gotovo tri godine najavili su postavljanje plutajuće garaže. Iako je bila zamišljena kao pontonski objekt na pet etaža za smještaj 1.100 vozila, ideja o plovećoj garaži ipak je »pala u vodu«. S problemom manjka parkirališta bore se svi veći gradovi u Hrvatskoj, pa tako i Split, gdje je nedavno predložena izgradnja triju podzemnih garaža, s ukupno oko 1.500 parkirnih mjesta, a projekt bi se realizirao suradnjom javnog i privatnog sektora. Budući da se bliži turistička sezona, s kojom će se broj parkiranih vozila u gradu barem dvostruko povećati, nadležni u Gradu trebali bi što prije iznaći dugoročno rješenja problema parkiranja. P. LUKEŽ Izvor: www.GlasIstre.hr

Materijali