Ulaz za korisnike

Jednostavnost i perfekcija za bolje učenje

|
Jednostavnost i perfekcija za bolje učenje
 
Jednostavnost i perfekcija za bolje učenje
Nedavno završena zgrada nazvana Rolex Learning Center dio je kampusa Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne

Jedna od trenutačno najuspješnijih i najpriznatijih svjetskih arhitektonskih praksi, japanska SANAA koju vode Kazuyo Sejima i Ryue Nishizawa, privela je kraju svoj posljednji projekt, koji je, od dana kada je prezentiran kao ideja u planu i modelu izazivao samo hvalospjeve i pozitivne komentare, kako od struke tako i od kulturne javnosti. Nedavno završena zgrada nazvana Rolex Learning Center dio je kampusa Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL), tehničkog sveučilišta u tom švicarskom gradu, te će službeno biti otvorena idućeg tjedna, točnije 22. veljače. Centar, između ostalog, inkorporira laboratorije za učenje, knjižnicu s preko 500.000 naslova te internacionalno kulturno središte koje će, osim studentima, biti otvoreno i javnosti. Prostor naizgled neprekinute strukture rasprostranjen je na 88.000 m² te pruža mrežu različitih popratnih sadržaja, čitaonica, informacijskih punktova, prostora za druženje, učionica, restorana, kafea te niz atrija, fascinantnih otvorenih prostora pozicioniranih u eliptičnim izrezima unutar pravokutnog tlocrtnog oblika građevine. Premda ima pravilan tlocrtni plan, sveučilišni centar u Lausanni se u interijeru zapravo više doživljava kao organička forma, s obzirom da pod i strop građevine, poput zaustavljenog vala, prostorno nježno vijugaju, uvijek u međusobno paralelnom odnosu. Konstrukciju nose prepoznatljivi sejimovski tanašni stupovi, koji se u svojoj laganosti i prozračnosti te bjelini interijera naizgled gube u prostoru, ostavljajući dojam lebdenja čitave strukture. Valovita podna struktura zgrade segmentarno ‘dodiruje’ tlo parcele, ostavljajući uzbudljive prostore ispod, koji s nekoliko strana uvlače potencijalne korisnike k centralnom ulaznom prostoru građevine.

Unutar zgrade ta paralelna valovita struktura u novoizgrađenom prostoru formira svojevrsne planine i doline, čineći rubove i krajeve zgrade nevidljivima. Vizualne barijere među prostorima ne postoje, a umjesto niza neprekidnih stubišta, čitav prostor formiran je kao niz kontinuiranih rampa. Novi projekt SANAA-e doima se kao još jedna konceptom više nego dojmljiva i fantastično realizirana zgrada te samo nastavlja niz njihovih izuzetnih projekata i potvrđuje status koji je japanski ured kroz posljednjih desetak godina zadobio na svjetskoj arhitektonskoj sceni, gradeći važne kulturne ustanove u New Yorku, Švicarskoj, Kini, Njemačkoj, SAD-u i drugdje. Autori su i prošlogodišnjeg privremenog paviljona, koju proslavljena arhitektonska imena koja nikada nisu radila na britanskom tlu projektiraju za lokaciju ispred Serpentine galerije u Londonu. Kako smo već pisali ovdje, bolja polovica ovog japanskog dvojca, Kazuyo Sejima izabrana je za ravnateljicu 12. međunarodne arhitektonske izložbe u sklopu Venecijanskoga bijenala.

pogledaj.to

Materijali