Ulaz za korisnike

Novi trendovi u razvoju hotelskih investicija – kako ostvariti isplativost?

Novi trendovi u razvoju hotelskih investicija – kako ostvariti isplativost?
 
Novi trendovi u razvoju hotelskih investicija – kako ostvariti isplativost?
Zagreb, 11. travnja 2013. – U svjetlu gospodarske krize koja je zahvatila velik dio Europe u posljednjih nekoliko godina turizam se ističe kao jedan od rijetko rastućih sektora poslovanja. Uvažavajući upravo izuzetnu važnost turizma i hotelijerstva u Jadranskoj regiji, ovogodišnji REXPO Adriatic 2013, koji će se održati 17. i 18. travnja u Hypo centru u Zagrebu, poseban će naglasak staviti na ovaj sektor. Među ostalim temama iz investicijskog svijeta, REXPO Hospitality Lounge u partnerstvu s tvrtkom PKF hotelexperts prvi će dan sajma, u srijedu 17. travnja, okupiti investitore u turizam i hotelijerstvo, developere hotelskih projekata, financijske institucije te razne eksperte iz branše.

Na REXPO Forumu održat će se niz panela i prezentacija na temu razvoja hotela i marina u Jadranskoj regiji, istaknuti uspješne realizacije projekata, ali i prepreke u njihovu razvoju i realizaciji. Prva programska točka ovogodišnjeg sajma REXPO Adriatic 2013 bit će upravo s područja hotelijerstva i to na temu „Jadranska regija jednim pogledom (tržišni podaci, prezentacije hotelskih projekata ili nedavno otvorenih hotela)“.  Michael Widmann, svjetski renomirani hotelski konzultant i osnivač austrijske tvrtke PKF hotelexperts, referirat će se na temu „Budući trendovi hotelskog developmenta“. Posebna poslastica bit će svojevrsni igrokaz „Kako razvijati hotel?“ u kojem će stručnjaci za development hotela glumiti sami sebe, demonstrirajući publici ključne korake i elemente razvoja hotelskog projekta. „Glumce“, odnosno paneliste, čine Christian Walter (PKF hotelexperts), Hrvoje Bardek (Odvjetničko društvo Bardek, Lisac, Mušec, Skoko, Šarolić), Zlatko Gregurić (EBRD), Clemens Schranz (Soravia Group) i Ulrich Widmer (Hilton Worldwide). Niz REXPO Foruma na temu hotelijerstva nastavit će se panelom "Distressed hoteli vs. načini kako osigurati dugoročnu vrijednost nekretnina“ koji će moderirati glavni koordinator hotelskog sektora za REXPO Franco Peruza, ujedno direktor Grand Hotel Lav d.o.o. (Le Meridien Lav Split), a govoriti Martina Maly iz ugledne konzultantske kuče Michaeler & Partner (Falkensteiner grupacija), Martina Serdarušić (Erste Bank), Lukas Hochedlinger (Christie + Co) te predstavnici hotelskih vlasnika i operatera. Popis svih panela i govornika u sklopu REXPO Foruma objavljen je na službenim stranicama sajma www.rexpo.hr.

Više o trendovima u razvoju hotelijerstva te kako hotele učiniti odličnom poslovnom i ulagačkom prilikom rekao nam je Michael Widmann, izvršni partner PKF hotelexperts u Beču, jedan od sudionika i partnera REXPO Hospitality Lounge.

„Savjet za hotelske developere je sljedeći: usredotočiti se na lifestyle hotele na atraktivnim gradskim lokacijama s jakim naglaskom na dobru iskorištenost prostora i ograničenu razinu usluge“, rekao je Widmann. Međutim, zbog malog broja velikih gradova potencijal za razvoj gradske hotelske industrije, posebice na području Jadranske regije, donekle je ograničen. Stoga, glavni fokus u razvoju hotelijerstva treba biti i sektor odmarališta (resorta), smatraju u PKF hotelexperts.

„Hrvatska obala jedna je od najljepših obala u Europi, čak i u svijetu, stoga iznenađuje potpuni izostanak novih sadržaja i odmarališta duž obale kao i za sada propuštena prilika za privlačenje stranog kapitala. Unatoč skorom ulasku Hrvatske u Europsku uniju, pred investitorima i dalje ostaje niz prepreka koje se trebaju u što kraćem roku riješiti, poput administracije, oporezivanja, zakona o radu, ali i još uvijek prisutnog osjećaja nepovoljne investicijske klime“, zaključio je Widmann.

Kao pozitivnu stranu ove situacije naglasio je činjenicu da je bez naglih građevinskih zahvata hrvatska obala zaista ostala uglavnom očuvana te se sada treba planirano usmjeriti na razvoj infrastrukture potrebne za privlačenje turista tokom cijele godine, uvažavajući činjenicu da jaka sezonalnost nažalost ne ide u prilog razvoju turizma i hotelijerstva u Jadranskoj regiji.

„Unatoč svim ključnim pitanjima koje smo spomenuli i unatoč izazovnim ekonomskim prilikama s kojima smo trenutno suočeni ostajemo oprezno optimistični oko dugoročnih prognoza za razvoj sektora turizma i ugostiteljstva u Jadranskoj regiji, jednom od najljepših djelova Europe. Danas izazov leži u tome kako pretvoriti ovaj prirodni kapital u investicije koje trebaju koristiti stanovništvu dotičnih zemalja, a krajnje je vrijeme za bolje upravljanje neiskorištenim potencijalima ugostiteljskog sektora Jadranske regije“, zaključio je Widmann i najavio zanimljive rasprave koje očekuju posjetitelje REXPO Hospitality Lounge i panela REXPO Foruma na temu turizma i hotelijerstva.

Kako je Jadranska regija vrlo dinamično područje, upravo je tamo PKF hotelexperts uključen u brojne projekte, među kojima ističu razvoj super-luksuznog resorta i marine, Porto Montenegro, u Crnoj Gori. Widmann je objasnio danas sve popularnije integriranje marina u velika odmarališta na atraktivnim primorskim destinacijama. „Integracija modernih marina može pomoći ublažavanju izrazite sezonalnosti pojedinih obalnih destinacija posebno kada je marina prepoznata kao matična luka, te direktno povezana s hotelskim i stambenim jedinicama, maloprodajnim trgovinama i atraktivnom ponudom razonode i zabave“, rekao je Widmann i dodao kako je po završetku izgradnje predviđeno da marina u Crnoj Gori ima oko 600 vezova za jahte (do 150 metara), 130 stambenih jedinica smještenih u pet cjelina, gastronomske, kulturne i sportske objekte (među ostalima golf), raznoliki shopping sadržaj, tržnicu svježe hrane, casino, nautički muzej, međunarodnu školu i - naravno - nekoliko hotela.

# # #

Za sve dodatne informacije slobodno se obratite:

Sanda Marušić, B.A.

voditeljica projekta

telefon 01 3764 10

mobitel 091 5518 470

e-mail sanda.marusic@rexpo.hr

Vanja Pleša

Media Val – agencija za komunikacijski menadžment

telefon 01 3691 850

mobitel 091 4397 001

e-mail vanja.plesa@media-val.hr

 

Materijali