Ulaz za korisnike

Otvoren novi Maslenički most

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

ZADAR – Više od trinaest godina nakon što je u Domovinskom ratu srušen, novi-stari Maslenički most jučer je ponovno nadkrilio Novsko ždrilo.

Na jučerašnjoj skromnoj prigodnoj svečanosti na sjevernoj strani mosta, vrpcu je presjekao ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta, zajedno s direktorom Hrvatskih cesta Stjepkom Bobanom, zadarskim županom Ivom Grbićem i državnim tajnikom Zdravkom Livakovićem. Ministar Kalmeta podsjetio je da je još 1961. kad je most izgrađen, to značilo prekretnicu razvoja cijelog ovog kraja. – Maslenički most ima najmanje dvojako značenje. Prvo je da je ovaj most dobitak prvenstveno u prometnom smislu, ali ovaj most ima i svoju itekakvu simboliku. Do rušenja u agresiji na Hrvatsku, svi turisti koji su dolazili u ovaj kraj Dalmacije, dolazili su preko ovog mosta. Simbolička strana je da smo danas obnovili nešto što je u ratu srušeno, a izgradili smo i bolji i nešto veći most od onog kakav je bio. Ovaj most znači i alternativu postojećem četverotračnom mostu, jer novi-stari Maslenički most koristit će svi oni koji ne mogu koristiti četverotračni, primjerice poljoprivredna mehanizacija i pješaci, a i bit će alternativa za vrijeme kad zbog bure bude zatvoren betonski četverotračni most, rekao je ministar Kalmeta.

Zagreb – Split – otvorenje 26. lipnja

Kalmeta je iskoristio priliku i potvrdio je da će otvorenje autoceste od Zagreba do Splita, biti 26. lipnja, a tog će se dana, diljem trase, održati niz svečanosti u povodu završetka najvećeg infrastrukturnog projekta od neovisnosti hrvatske države. Zadarski župan Ivo Grbić sjetio se hrvatskih branitelja koji su upravo u akciji nazvanoj po mjestu na kojem se nalazi most, omogućili ponovno povezivanje južne i sjeverne Hrvatske. Graditeljima mosta, djelatnicima »Đure Đakovića Montaže« iz Slavonskog Broda i njihovim kooperantima koji su most gradili u izuzetno teškim vremenskim uvjetima, posebno se zahvalio direktor Hrvatskih cesta Stjepko Boban.

Bura neće smetati

Maslenički most dužine je 315,3 metara s prilaznim cestama na Jadranskoj magistrali i širok 10,5 m što je za 1,10 m šire od starog Masleničkog mosta. Za uklanjanje dijelova konstrukcije srušenog mosta s kopna utrošeno je 2,2, a za izgradnju novog mosta 59,8 milijuna kuna, odnosno ukupno oko 62 milijuna kuna. Niveleta mosta Maslenica prelazi Novsko ždrilo na visini od 55 metara nad morem, što je 37 metara niže od nivelete Masleničkog mosta na trasi autoceste (92 m). U most su ugrađene 1.463 tone čelične konstrukcije, 1.556 tona betona, 210 tona armature i 209 kubika kamenih obloga. Upravo zbog svog povoljnog položaja ovaj će most biti alternativni pravac u slučaju zatvaranja autoceste zbog bure, čime je osiguran kontinuitet prometovanja državnom cestom D-8. U projektu obnove zadržani su u potpunosti originalni oblici srušenog mosta: lučni most s kontinuiranom gradnom nadlučnom konstrukcijom oslonjenom putem vitkih stupova na lukove, odnosno na teren i s dva naglašena portalna stupišta temeljena na petama lukova. Most je blagoslovio zadarski nadbiskup mons. Ivan Prenđa. Siniša KLARICA Izvor: Novi list www.novilist.hr

Materijali