Ulaz za korisnike

Tržište prozora u Europi proživljava krizu

Vizurama kineskih gradova dominiraju novogradnje
 
Vizurama kineskih gradova dominiraju novogradnje
Udio PVC okvira u 27 zemalja članica EU je 2011. iznosio 49,9 posto, udio metalnih konstrukcija 24,3 posto, udio drvenih konstrukcija 21.5 posto, a udio drvo-metal kombinacije 4.4 posto.

PVC najpopularniji u Rusiji

U Norveškoj, Švicarskoj i Turskoj omjeri su iznosili: 67.8 posto za PVC, 17.5 posto za metal, 10,6 posto za drvo te 4.1 posto za drvo-aluminij. Rusija i Ukrajina pak preferiraju pVC okvire te je njihov udio na tim tržištima preko 80 posto, u odnosu na metalne okvire kojih je 8,7 posto, drvene okvire s udjelom od 10,2 te tek 1 posto drvo-aluminiskih.

Tržište prozora u Europi stagnira

Negativni trendovi u prodaji su zabilježeni na tržištu Nizozemske, Brčke, Portugala i Španjolske. Tako je grčko tržište 2010., a 2011. je uslijedio blagi porast od 1 posto te ponovo snažni pad od 12 posto 2012. godine. Ovo je refleks trenutnih gospodarskih prilika u Europi te je i u prodaji prozora vidljivo da je Sjever stabilan, dok na Jugu vladaju nepovoljne gospodarske prilike i u sektoru graditeljstvu.

EU - 133 mil. prozora

- 73,2 mil. prodanih prozora u 27 članica EU (54,8 posto)

- 24,7 mil. je prodano u Norveškoj, Švicarskoj i Turskoj (18,5 posto)

- 35,7 mil. prozorskih jedinica prodano je u Rusiji i Ukrajini (26,7 posto) 

Tržište prozora u Kini

Kina je danas najveći svjetski proizvođač prozora i vrata, sa stabilnom pozicijom tijekom 2012. Zahvaljujući tome i agresivnom pristupu postojećih proizvođača, kina će u narednom desetljeću doći do impresivnog tržišnog udjela svjetske proizvodnje prozora.

Kina će kontrolirati 36 posto svjetske proizvodnje prozora.

Očekuje se da će sljedeće godine tržište prozora u Kini porasti za 7,7 posto i dosegnuti vrijednost od 46 mlrd. USD. To se ocjenjuje umjerenim rastom, s obzirom da su od 1999. do 2009. stope rasta tržišta prozora bile iznad deset posto. Do 2017. globalna potažnja za prozorima porast će za 7,1 posto te će na godišnjoj razini dosegnti 223 mlrd. USD. Ozbiljnije analize prilika i prognoze razvoja ovog sektora predviđaju da će industrija prozora rasti sa svjetskom potražnjom graditeljskih proizvoda, a Kina će učvrstiti svoju lidersku poziciju kroz kontrolu tržišnog udjela većeg od trećine ukupne svjetske proizvodnje prozora.

Novogradnje dominiraju

Stambeno tržište čini 54 posto ukupnog tržišta prozora, a dajnja povećanja očekuju se na urbanom multi-gamily tržištu. Međutim, potražnja za prozorima u nestambenim segmentima će rasti brže nego u rezidencijalnom segmentu, prije svega zbog jake građevinske aktivnosti u infrastrukturnom i institucionalnom segmentu. Za razliku od SAD-a, gdje je važan dio tržišta obnova i rekonstrukcija postojećih zgrada, u Kini se glavne sektorske aktivnosti građevinskog sektora, pa tako i ovog velikog podsektora opremanja objekata svim vrstama prozora, usmjeravaju na novogradnje koje dominiraju na kineskom tržištu s velikim udjelom od preko 70 posto.

Centralna i sjeverna regija bit će najbrže rastuća tržišta

Rast prozora i  na tržištu šest kineskih regija znatno varira s obzirom na čimbenike kao što su ekonomski, socijalni i kulturni uvjeti, zemljopisne značajke te klima i različite demografske pojave. Korist od dosad ostvarenog brzog napretka u urbanizaciji i industrijalizaciji u regiji centralna-sjeverna Kina će rezultirati najvećim rastom u državi. Mežutim, regija centralna-istočna Kina će zbog svog velikog udjela u stanovništvu i gospodarstvu ostati najveći potrošač prozora i vrata na kineskom tržištu. U toj će se regiji ostvariti gotovo polovina ukupne prodaje u 2014.

Materijali