Ulaz za korisnike

Tržište prozora

Tržište prozora
 
Tržište prozora
Globalna kretanja, razvoj proizvoda i analiza tržišta Rusije i Južne Koreje

Drveni su prozori dio hrvatske i europske graditeljske tradicije.

Ovaj materijal daje uvid u industrijske trendove proizvodnje prozora i  prezentira dijelove provedenih za globalna tržišta, posebno za Rusiju i Južnu  Koreju. Studija pomaže razumjeti osnovne držišne udjele pojašnjava osnovne parametre glavnih tržišta, pokazuje te analizira podatke o prodaji i  potražnji prozora. Također analizira globalne šanse hrvatskih proizvođača prozora koji posljednjih godina  ostvaruju napredak u izvoznim poslovima.

Europski sektor prozora je u dubokoj krizi. U studiji se daju prognoze kretanja tržišnih prilika te prikaz pojedinih  tvrtki-tržišniih lidera, daju se informacije o njihovim profilima. Ovo je  također prikaz generalnih informacija o trendovima u proizvodnji prozora i pojašnjava se proces razvoja proizvoda. Opća je ocjena trenutno  zabrinjavajuća, posebice na tržištu EU, što je refleks postojećih gospodarskih  prilika u Europi. U prodaji prozora vidljivo da je Sjever stabilan, dok na Jugu vladaju nepovoljne gospodarske prilike izazvane još uvijek snažno  prisutnm krizom u sektoru graditeljstva.

Kina već kontrolira svjetsku proizvodnju prozora

U SAD-u je proteklih godina vlada spasila proizvođače prozora usmjerena je na  tržište Azije. Očekuje se da će do 2017. globalna potražnja za prozorima porasti za 7.1 posto na godišnjoj razini i dosegnuti impresivnih 223 mlrd.  USD. Kina će te godine proizvoditi 36 posto svjetske proizvodnje. Predviđa se da će udio prozora i vrata od PVC-a i dalje biti dominantan, što je dio globalnog trenda u posljednjih 15-20 godina.

Slabi konjunturni trendovi u graditeljstvu posljedično utječu na europsku industriju prozora, a najveći pad osjeća se u Italiji i Francuskoj, dok je u Njemačkoj tijekom 2012. ostvaren rast od oko tri posto. Osim izostanaka projekata novogradnje, stagniraju i radovi oko sanacije i renoviranja starijih zgrada, i u javnom i u privatnom sektoru, na što utječe i sve veći broj nezaposlenih. Prilike u sjevernoj Americi su slične, dok s druge strane Azija kao i Rusija pokazuju dinamičan razvoj graditeljstva i "glad za prozorima".

Ovaj sektor godišnje ostvaruje 158 mlrd. USD prihoda. Veliki proizvođači nalaze se u Kini, Americi te u Europi. Neki od važnijih svejtskih proizvođača prozora su globalne tvrtke YKK, JELD-wen, VELUX i LIXIL.

Drveni prozori u SAD-u drže 38 posto tržišta i dobro se pozicioniraju na svim rastućim tržištima.

Drveni okvir je proizvod srednje do više razine kvalitete na tržištu prozora. Oni u Americi drže 38 posto tržišnog udjela, ali samo tri psto svih prozora je doista od drva. Ogloge od vinila i alminija se koriste na 93 posto drvenih prozora na tržištu. 

Oglaganje je jedan od načina da se osigura prestiž-ugled drvenih prozora u odnosu na trajnost modernih prozora koji nisu od drva. U posljednjem desetljeću uočava se velika zahtjevnost kupaca u vezi ekološkog porijekla drva pa se za proizvodnu prozora preferira certificirano drvo s FSC ili PEFC certifikatima.

Drvo je tradicionalan materijal za prozore 

Sav materjal za proizvodnju prozora dobiva se pažljivom selekcijom drva od pilane do montaže, a drvo se mora umjetno osušiti na vlagu do 6 do 10 posto. Uobičajeno se proizvode standardne dimenzije prozora, dok većina proizvođača predviđa mogućnosti udovljiti složenim zahjevima i specifikacijama klijenta koje često podrazumijevaju i posebne oblike ili izvanserijske dimenzije. 

Kombinacije drvo-aluminij ili drvo-PVC su globalno najtraženije

Upravo je kobminiranje drva s drugim materijalima osiguralo da se drveni prozori sačuvaju  od daljnje erozije svoga tržišnog udjela. Zahvaljujući uspješnim eksperimentima s osnovnim materjalima kojima se obalgalo drvo te različitim izolacijskim materijalima, kao i stalnim unapređivanjem funkcije stakla, postiglo se dovoljno prednosti koje su bile u stanju odgovoriti na sve  prednosti umjetnih materijala, prije svega PVC-a.

Tržišni udio drvenih prozora sada se stabilizirao, dok udio aluminija pada jer ga istiskuje PVC.

Vezani članak:  Nove tehnologije i energetska učinkovitost >>>

Materijali

  • Sve se češće na tržištu pojavljuju revolucionarni oblici novih profila prozora

    Sve se češće na tržištu pojavljuju revolucionarni oblici novih profila prozora

  • Kombinacije drvo-aluminij ili drvo-PVC su globalno najtraženije

    Kombinacije drvo-aluminij ili drvo-PVC su globalno najtraženije

  • Potrošnja prozora i vrata na 30 glavnih tržišta u MLRD. USD.

    Potrošnja prozora i vrata na 30 glavnih tržišta u MLRD. USD.