Ulaz za korisnike

U Mađarskoj i Sloveniji niže trošarine, u Hrvatskoj marže

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

ZAGREB - Prema iskazima Ininih čelnika, kompanija formira cijene prema Pravilniku o utvrđivanju cijena naftnih derivata, kojim se određuju maksimalno dopuštene cijene motornih benzina, dizelskih goriva i loživog ulja.

Sadašnje su cijene prema tim navodima manje od dopuštenih između 3,5 i 11,5 posto. Primjerice, cijene motornog benzina BMB-95 mogle bi biti više oko 30 lipa, a eurodizela oko 35 lipa. Iz te argumentacije vidljivo je da bi Inina marža mogla biti znatno viša, a takvo ponašanje Inini su menadžeri nazivali svojim doprinosom socijalnom miru i gospodarskoj stabilnosti. SMANJENJE MARŽE S druge strane, Vlada kao vlasnik ima legitimno pravo tražiti od Ine da taj doprinos pojača time što će svoju maržu smanjiti, primjerice, deset lipa, a da joj u tom zahtjevu polazište bude činjenica kako je njoj kao vlasniku mnogo važnije da rast Ininih cijena ne izazove lančanu reakciju na tržištu i socijalne nemire, nego koliki će biti profit tvrtke na kraju godine. Na smanjivanje trošarina na benzin uz Mađarsku odlučila se i Slovenija, no većina europskih vlada zasad odbija pritiske javnosti za nižim poreznim opterećenjem. Vlada Velike Britanije čak je planirala povećanje trošarina na goriva za 1,9 penija po litri (0,30 dolara), ali ga je zbog rekordnih cijena benzina odgodila za rujan.

Hrvatska Vlada dosad nije smanjivala trošarine. Ministar financija Ivan Šuker najavio je kako Vlada ima plan reagiranja ako maloprodajne cijene skoče 10 do 15 posto, no nije želio objasniti o čemu je riječ. Visinu poreznoga opterećenja najbolje ilustrira podatak da je litra benzina bez poreznoga opterećenja jeftinija od litre mineralne vode. Pomoćnik ministra gospodarstva za energetiku Željko Tomašić konstatirao je da su posljednjih tjedana cijene benzinu i dizelu na referentnom tržištu toliko rasle da se to moralo osjetiti i u maloprodajnim cijenama. Da cijene ne budu još i veće, pripomogao je, kaže Tomšić, tečaj dolara koji je u posljednje vrijeme išao na ruku prodavačima. MANJI UTJECAJ Zbog takvih kretanja manji utjecaj nego što se planiralo imao je naputak o smanjenju carina na uvoz derivata iz zemalja koje su najčešći dobavljači hrvatskih distributera - Ine i privatnih tvrtki sa prosječno 5,5 posto na 4,2 posto. Očekivani učinak takve male korekcije unutar formule za izračunavanje cijena derivata je tako pojeden, rekao je Tomašić. Damir Grund Izvor: Dnevnik www.dnevnik.com.hr

Parketi

Materijali