Ulaz za korisnike

U siječnju godišnji realni rast prometa u trgovini na malo 3,6%

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

HRVATSKA - U siječnju ove godine snažno je, u usporedbi s istim mjesecom lani, porastao promet ostvaren u trgovini vozilima

Prema podacima Državnog zavoda za statistiku, tijekom siječnja 2006. godine promet u trgovini na malo što ga ostvaruju sve pravne osobe zabilježio je smanjenje na mjesečnoj te rast na godišnjoj razini. U odnosu na prosinac prošle godine promet u trgovini na malo zabilježio je nominalni pad 25,3% odnosno realno smanjenje od 25,6%. Smanjenje prometa u maloprodaji u siječnju na mjesečnoj razini uobičajeno je uslijed značajno veće osobne potrošnje u prosincu pred božićne i novogodišnje blagdane. Međutim u odnosu na isti mjesec prethodne godine promet u trgovini na malo ostvario je nominalni rast od 7,2% odnosno zabilježeno je realno povećanje prometa od 3,6%. Time je nakon relativno skromnog rasta ostvarenog u posljednjem tromjesečju 2005. godine u siječnju zabilježen nešto intenzivniji rast prometa u trgovini na malo, što je dijelom i posljedica nešto niže prošlogodišnje baze. Ukoliko se promotre godišnje nominalne promjene prometa u trgovini na malo u siječnju po trgovačkim strukama zamjetno je da prodaja motornih vozila, s rastom od 19,6%, i dalje bilježi iznadprosječno visoke stope rasta. Također i prodaja motornih goriva i maziva zabilježila je nominalni rast vrijednosti prodaje od 19,2%, što je dijelom i posljedica nešto snažnijeg rasta maloprodajnih cijena naftnih derivata u Hrvatskoj. Značajne stope rasta prometa ostvarene su kod maloprodaje kozmetičkog i toaletnog pribora (22,8%) te odjevnih predmeta (10,9%). Na kretanje prometa u trgovini na malo negativno je utjecao ispodprosječni godišnji nominalni rast od 6,1% u nespecijaliziranim prodavaonicama živežnih namirnica, u kojima se ostvaruje skoro 28% cjelokupnog prometa u trgovini na malo. Također i prodaja u ostalim nespecijaliziranim prodavaonicama zabilježila je skromni nominalni rast od svega 3,9%. Na kretanja u trgovini na malo u ovoj godini značajan utjecaj imati će dinamika rasta kupovne moći stanovništva te kretanje kredita sektoru stanovništva. (Raiffeisenbank, Bankamagazin) Izvor: www.Bankamagazine.hr

Materijali