Ulaz za korisnike

Udvostručiti uporabu drva u graditeljstvu

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

U sklopu projekta DRVO je PRVO pokreću se konkretne aktivnosti za koje se očekuje da će tijekom 2008 i 2009. godine dovesti do dvostruko veće uporabe drva u graditeljstvu. Izjavio je to danas u HGK na briefingu za novinare pomoćnik direktora u Sektoru poljoprivrede i šumarstva HGK Marijan Kavran, ujedno i koordinator projekta. Naime, Hrvatska sa trenutno skromnih 0,10 kubičnih metara po stanovniku deseterostruko zaostaje za Finskom, a Austrija je proteklih godina provedbom sličnog projekta dvostruko povećala svoju potrošnju drva.

Kavran je predstavio natječaj za: • izradu idejnih arhitektonskih rješenja koja dominantno koriste drvo (15.svibnja, objava rezultata i izložba na sajmu Ambienta – listopad 2008) • produkt dizajn proizvoda na bazi drva – uglavnom namještaja na bazi slavonskog hrasta (15.svibnja, objava rezultata i izložba prototipova na sajmu Ambienta – listopad 2008) • fotografiju s temom DRVO je PRVO ( 25. travnja, objava rezultata i izložbe na 5. DTK u Opatiji 2-3. lipnja 2008).

Također, u pripremi je pokretanje istoimenog web portala na kojem će projektanti, arhitekti, dizajneri, investitori i svi zainteresirani za gradnju drvom i uporabu drva moći dobiti sve potrebne informacije. Sandra Hižak, klaster menadžer u drvnom klasteru sjeverozapadne Hrvatske rekla je da će se u okviru kampanje aktivno utjecati na ljude koji odlučuju koji će se materijali koristiti u izgradnji te opremanju interijera. Kampanja se odvija na nacionalnoj razini što je praksa i drugih europskih zemalja. Stvarna konkurencija drvu su drugi alternativni materijali pa se tvrtke iz drvoprerađivačke branše moraju udruživati te stvarati različite oblike partnerstva. Poznato je da je drvo zbog svoje prirodnosti jedan od najprihvatljivijih graditeljskih materijala u svijetu, osviješteni kupci ga obožavaju, a posljednjih dvadesetak godina naglo raste globalno zanimanje za gradnju drvom. Provedena istraživanja potvrđuju da i hrvatska javnost dobro reagira na kvalitetne proizvode od drva pa su najavljene projektne aktivnosti koje će se provoditi u suradnji sa relevantnim partnerima poput UHA - Udruženja hrvatskih arhitekata biti usmjerene na poboljšanje pozicije drvnih proizvoda na domaćem tržištu kao i na širenje ponude kvalitetnih, moderno oblikovanih i ekološki orjentiranih proizvoda. Očekuje se da će realizacijom projekta naše sektorske tvrtke uvoditi nove finalne proizvode od drva i da će drvo postati predmet razvojnih promišljanja kod građenja i uređenja vanjskih prostora i najrazličitijih interijera. Drvo i njegovo okruženje, njegova valorizacija i čim veća primjena su okosnica ovog zajedničkog promotivnog projekta Hrvatske gospodarske komore, Ministarstva regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva i Hrvatskih šuma. Šume u Hrvatskoj čine veliko državno bogatstvo budući da je skoro pola teritorija prekriveno šumom, a slične promotivne kampanje u zemljama koje raspolažu drvnom sirovinom su dobar „succes story“ i njihove rezultate često citiraju i ističu vlade tih zemalja, a sve u kontekstu korištenja obnovljivih i prirodnih materijala. Treba spomenuti da i zemlje sa slabijom pošumljenošću također prakticiraju slične promotivne kampanje budući da uporaba drva spada kategoriju društveno odgovornog postupanja prema okolišu. Projekt u Hrvatskoj se realizira u narednom trogodišnjem razdoblju.

Prerada drva i proizvodnja namještaja spada u kategoriju konkuretnijih grana našeg gospodarstva, zapošljava 24.000 radnika u industriji, a već četiri godine ostvaruje izvozni suficit. Izvoz drvnog sektora u 2007. godini dosegnuo je milijardu USD što je dvostruko više nego u 2004. godini. Namještaj predstavlja 40% izvoza, a finalni proizvodi ukupno čine 70% prihoda na inozemnim tržištima. Izvozi se samo 4% trupaca. Jedan od glavnih razloga za poboljšanje pozicija na stranim tržištima je organiziranje nastupa domaćih tvrtki na vodećim svjetskim sajmovima uz financijsku potporu HGK i resornog Ministarstva. Sektorske tvrtke uz uspješno poslovanje na ino tržištima žele znatnije ojačati svoje pozicije na domaćem tržištu na kojem se susreću sa snažnom konkurencijom. U prva 2 mjeseca ove godine izvoz drvnog sektora porastao je za 26% u odnosu na isto razdoblje prošle godine. http://www2.hgk.hr/drvo

Materijali