Ulaz za korisnike

Umjesto u Omišlju i Trstu - UPP terminal kod Pule

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

RIJEKA - Odluka Vlade o osnivanju Radne skupine za gradnju terminala za ukapljeni prirodni plin (UPP) je mudra i razumna, ali tražimo da sve aktivnosti skupine budu transparentne, kao i da sve relevantne informacije budu dostupne javnosti objavljivanjem na internetu.

Ovaj zahtjev iznio je na jučerašnjoj konferenciji za novinare predsjednik Udruge Eko Kvarner Vjeran Piršić, koji je između ostalog naglasio da je odluka o Omišlju kao lokaciji za UPP terminal nepromišljena zbog čega treba razmotriti druge lokacije kao što su Raša, Plomin i Lukovo Šugarje. Uvjet je da svaki terminal na kopnu mora biti smješten na barem osam kilometara udaljenosti od bilo kojeg većeg naselja ili opasnog industrijskog postrojenja. - Zbog namjere da se kod Trsta na moru gradi off shore terminal za UPP na udaljenosti od svega 11 kilometara od obale ovih dana protestiraju ribari i ekološke udruge u Italiji i Sloveniji. Nismo protiv plinofikacije Hrvatske, ali trenutno se planira gradnja najmanje dva terminala na sjevernom Jadranu, jednog kod Trsta i drugog kod Omišlja. Zato smatramo da je potrebno razmotriti i opciju gradnje zajedničkog off shore terminala kod podmorskih plinskih polja Ivana 1 i Ivana 2 u blizini Pule na udaljenosti ne manjoj od 30 kilometara od obale, što je povoljno i zbog spojenog plinovoda prema kopnu, kazao je Piršić. Dodao je da ta lokacija može objediniti oba terminala te naglasio da će ovi projekti bitno povećati promet brodova s opasnim teretom jer će u sjeverni Jadran pored 400 tankera godišnje uplovljavati i dodatnih 200 brodova za prijevoz plina.

Gost Udruge Eko Kvarner bio je Arnold Cassola, sekretar Europske stranke zelenih, koji je ocijenio da hrvatska Vlada mora voditi računa o poštivanju zakona EU-a, što je Hrvatska kao buduća članica dužna učiniti, a to znači da se pri realizaciji potencijalno opasnog projekta kao što je gradnja UPP terminala sve informacije moraju učiniti transparentnim, pored čega se mora izraditi studija utjecaja na okoliš te studija ekonomske opravdanosti projekta uz uključivanje lokalnog stanovništva i civilnog društva u proces odlučivanja. - Ako Vlada želi na obali smjestiti takav terminal, onda treba analizirati hoće li se u turizmu zbog toga izgubiti možda i 200.000 radnih mjesta, koja se sigurno neće otvoriti gradnjom terminala. Talijanska Vlada je na odlasku neposredno prije izbora pokušala na brzinu odobriti off shore terminal kod Trsta nadajući se da to nitko neće primijetiti. Takav postupak nije u skladu s propisima EU-a, kazao je Cassola. D. PAJIĆ Izvor: www.GlasIstre.hr

Materijali