Ulaz za korisnike

Uoči početka nove školske godine, GPP i HŽ raskopali Europsku aveniju

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

OSIJEK - Zbog priprema za gradnju novog željezničkog nadvožnjaka nedaleko od tramvajske remize i radova na donjogradskoj tramvajskoj pruzi, od jučer je zatvorena prometnica na Europskoj aveniji od Trpimirove do Svačićeve ulice, pa je autobusni promet preusmjeren u Trpimirovu ulicu.

U ovom će se trenutku, kazao je na konferenciji za novinare Ivan Vladova, voditelj Prometnog sektora u Gradskom prijevozu putnika Osijek, prometovati autobusima na relaciji Zeleno polje - Višnjevac i obrnuto. Autobus će, tako, iz Hadrijanove ulice skretati u Svačićevu pa se preko Vukovarske i Trpimirove vraćati na dio rute na Europskoj aveniji. Ta je trasa trenutna zamjena za tramvajski podsustav. Iz Višnjevca autobusi idu Strossmayerovom do Trga Ante Starčevića, preko Kapucinske i Europske avenije, iz koje ulaze u Trpimirovu, pa u Vukovarsku, iz koje se preko Svačićeve ulice vraćaju u Gupčevu prema Zelenom polju.

Tako će biti dok tramvaj ne počne ponovno voziti, odnosno dok ne riješimo našu trasu pruge kod remize, križišta i izlazni kolosijek, koji upravo prebacujemo nekoliko metara zapadnije na Europskoj aveniji, te dok ne završimo radove na dijelu kod okretišta u Višnjevcu, uz gradilište zapadne obilaznice. Kada završimo taj posao, uključit ćemo tramvaje u promet, s tim da će dodirna točka tramvaja i autobusa biti kod remize. To znači da će tramvaji voziti od Višnjevca do remize, a istovremeno će proraditi i naša linija kolodvorca. Na dionici od remize, odnosno Hadrijanove ulice do Zelenog polja, prometovat će nekoliko autobusa. Učestalost tramvaja od remize do Višnjevca bit će svakih šest minuta, subotom svakim osam, a nedjeljom 10 minuta. To bi, smatramo, trebalo zadovoljiti potrebe putnika. Autobus od remize do Zelenog polja vozit će svakih osam minuta - pojasnio je Vladova.

Darko Marković, predsjednik Uprave GPP-a Osijek, napomenuo je kako bi kombinirani promet tramvajima i autobusima trebao krenuti 1. rujna, odnosno da će do 5. rujna, kada počinje školska godina, u GPP-u biti spremni i tramvaji i autobusi. Jučerašnji je dan bio kritičan za promet, ali samo dok se uklanjala prilazna rampa do željezničkog mosta iz Hadrijanove ulice, sagrađena 1991. godine. Ivica Jurić, direktor HŽ-Prijevoza, kazao je da je teret tog posla pao na HŽ Pružne građevine, tvrtku koja će graditi novi nadvožnjak. - Tu se prilaznu rampu do mosta preko Drave moglo ukloniti davnih godina, no uklonit ćemo je mi o našem trošku i tako ponovno u tom dijelu Hadrijanove ulice cesti vratiti drugi prometni trak, čime će se ukloniti usko prometno grlo, gdje su jučer nastali prometni čepovi - kaže Jurić.

Valjalo bi razmisliti i o promjeni programa semafora na raskrižjima s Europskom avenijom gdje je obustavljen promet, odnosno prilagoditi ih novonastaloj situaciji budući da još uvijek rade kao da je Avenija otvorena za promet. Na konferenciji su bili nazočni i predstavnici Građevinskog fakulteta, čiji su projektanti napravili projekt armiranobetonskog nadvožnjaka, te Ivica Igrec, glavni inženjer Pružnih građevina, koji su pojasnili tijek gradnje nadvožnjaka. Novi će nadvožnjak, naime, promijeniti vizuru grada u tom dijelu jer će zemljano brdo biti uklonjeno, a umjesto njega će dvije rasponske konstrukcije željezničkog nadvožnjaka duge po 25 metara držati stup, dok će prostor ispod biti ozelenjen. Gradit će se u dvije etape, a za cijelo to vrijeme neće biti obustavljan željeznički promet, osim na dan ili dva, a tada će, kazao je Jurić, umjesto vlakova putnike HŽ-a prevoziti do Darde autobusima. Prvi raspon, iznad Europske avenije, bit će građen 50-55 radnih dana, nakon čega će cesta biti otvorena za promet. Nakon toga slijedi gradnja druge rasponske konstrukcije nadvožnjaka iznad Hadrijanove ulice, a krajnji rok završetka radova je 75-80 dana, ovisno o vremenskim prilikama. Autor: D.PEJIĆ Snimo: D.PEJIĆ Izvor: Glas Slavonije www.glas-slavonije.hr

Materijali