Ulaz za korisnike

Urbanistički prijedlozi s potpisom građevinskog lobija

|
Ova slika trenutno nije pronađena
 

LABIN - Nakon što je i Gradsko poglavarstvo reklo svoje mišljenje o prijedlogu Urbanističkog plana uređenja Labina i Presike, dugoočekivana rasprava o tom dokumentu može početi, što bi trebala biti najava njegova skora prihvaćanja i kraj mukama svih onih koji zbog njegova neusvajanja ne mogu graditi na svom terenu, na što je upozoravala i oporba.

Bude li sve u redu, a javna rasprava u pravilu tek donekle korigira ponuđeno, Labin i Presika će novi urbanistički plan uređenja dobiti potkraj ove godine. To je jedino pouzdano, a sve drugo je više manje dvojbeno, pogotovo »pogađa« li taj urbanistički plan ključne razvojne interese Labina, odnosno jesu li dani odgovori na sva ključna pitanja. Naime, taj je dokument kamen-temeljac, okosnica dugoročnog razvoja Labina, na temelju kojeg se trasira izgled i razvoj grada u idućih stotinjak godina.

»Zaobilaznica« koja automobile vodi do središta grada Labin nema strategiju razvoja, koja bi odgovorila na pitanje kako će se ova lokalna zajednica razvijati nakon desetkovanja industrije i nestanka rudarenja, zaštitnog znaka Labinšćine u posljednjih 150 godina, pa se stoga u izradu Prostornog plana uređenja i sve što potom slijedi ulazi s mnogo nepoznanica. Dio tih nepoznanica nije se raščistio ni u trenutku kad se prišlo izradi Urbanističkog plana, kad je izostala temeljita rasprava svih zainteresiranih, uključujući i građane, na kojoj bi se dobilo što više potrebnih informacija. Ovako je stvoren dojam da je struka kreirala dokument koji nije uvijek pratio temeljne interese Labina, već je prihvaćao i trenutačne interese ulagača, odnosno građevinskog lobija, kojemu je u prvom planu kako stalno angažirati svoju operativu. Da nije tako teško bi u Prostornom planu, a potom i u prijedlogu Urbanističkog plana uređenja Labina i Presike, prednost bila dana razvoju južnog dijela grada, u kojem je dosad bila industrija. Stoga je »ubačena« izgradnja nove zaobilaznice, a ne poticanje razvoja istočnog, kvalitetnijeg dijela Labina, u kojem je već u ranijim prostornim dokumentima bila ucrtana izgradnja obilaznice. Ona je kraći put prema turističkom Rapcu, a ujedno i spoj s autobusnim kolodvorom i budućim sportskim kompleksom. U nekim razmišljanjima taj pravac je najbolji i najjeftiniji spoj sa starim gradom i potom poveznica s novim turističkim područjem od Prtloga do Ravni. Ipak, sadašnji prijedlog Urbanističkog plana uređenja Labina prednost daje tobožnjoj zaobilaznici koja automobile vodi gotovo do središta grada, a putem novog raskrižja kod Lidla usmjerava ih sve do Tonci. Odatle bi se trebao graditi spoj prema starom gradu i Presici, normalno kad bude novca, do kada se život u starom gradu valjda može ugasiti. Izvor: www.GlasIstre.hr

Materijali